Toon posts:

[XP] event id 7000 - removable storage does not implement*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help: Service control manager logt een event ID 7000 bij het booten:

The Removable Storage service failed to start due to the following error:
The executable program that this service is configured to run in does not implement the service.

In Computer Management heeft Removable Storage een kruis en wordt een soortgelijk bericht getoond bij een Connect poging.
USB doet het nog wel maar stoppen gaat niet meer. Etc.

Hoe fix ik dit? :?

(BTW: Win2KSP4 en ik heb gegoogled en gemsdnd enzo!)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 20:33 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TheDriver,

Ik mis elke vorm van eigen inzet van jouw kant uit in dit topic - wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen en waar heb je al op gezocht voordat je dit topic opende? :)
Neem dat even op in je topicstart ;)

Verder zet ik even het OS in je topic titel - probeer dat voortaan zelf ook te doen aub :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:24:
TheDriver,

Ik mis elke vorm van eigen inzet van jouw kant uit in dit topic - wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen en waar heb je al op gezocht voordat je dit topic opende? :)
Neem dat even op in je topicstart ;)

Verder zet ik even het OS in je topic titel - probeer dat voortaan zelf ook te doen aub :)
Zie je privemail.
Als ik een standaard disclaimer moet opnemen met wat ik allemaal gegoogled en gemsnd heb lees ik dat graag. Specifiek mijn probleem wordt niet op een eenvoudig vindbare plek uitgelegd.

BTW: 2K ipv XP.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:32:
Als ik een standaard disclaimer moet opnemen met wat ik allemaal gegoogled en gemsnd heb lees ik dat graag.
Of je leest de FAQ om het van tevoren al te weten :/
Specifiek mijn probleem wordt niet op een eenvoudig vindbare plek uitgelegd.
Bedoel je daarmee dat het wel uitgelegd word of dat het niet uitgelegd wordt?

Als ik namelijk ga zoeken bij EventID.net kom ik een verwijzing tegen naar MSKB art. 277770 waar een misconfigured service in wordt aangeduid.

In jouw geval niet één van de IIS services maar Removable Storage dus.

[]edit[]

Ter verduidelijking waarom het hier wel verwacht wordt dat als je zelf al bezig bent geweest met zoeken:
als jij aan had gegeven dat je hier ook al terecht was gekomen had ik het niet hoeven zoeken, ele niet zijn opmerking hoeven posten, jij geen onnodige mail te versturen en was iedereen wat minder gefrustreerd geweest, ok?

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2005 20:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:35:
[...]

Of je leest de FAQ om het van tevoren al te weten :/

[...]

Bedoel je daarmee dat het wel uitgelegd word of dat het niet uitgelegd wordt?

Als ik namelijk ga zoeken bij EventID.net kom ik een verwijzing tegen naar MSKB art. 277770 waar een misconfigured service in wordt aangeduid.

In jouw geval niet één van de IIS services maar Removable Storage dus.
Heel handig. Ik weet dan nog steeds dat er een randvoorwaarde ontbreekt om ntmssvc te starten en hoe dat zou kunnen in een soortgelijke IIS probleemsituatie maar niet in een Removable Storage omgeving. Ergo: ik ben er nog (steeds) niet.

Verder begrijp ik dat ik jullie het meeste werk bespaar door al mijn queries te vermelden?
Waarom wordt er aangenomen dat ik een n00b ben?
Is het niveau hier zo erg?
Ik kan parallellen gaan trekken met de niet-virtuele samenleving maar zal dat voorlopig nog ff laten.

Verwijderd

Topicstarter
:) Inmiddels gefixt door HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion\svchost\netsvcs te editten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zie je wel? :P Dat was dus net het ene zetje wat je nodig had :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1