[XP] Strepen door het beeld*

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Begin deze week had mijn pc last van automatisch rebooten na enige tijd aan te hebben gestaan.
Nu vandaag gebeurde dat weer. Maar er gebeurde meer. Op mijn beeldscherm lopen nu verticale stippelijntjes door heel het beeld. En na het windows xp bootscherm gebeurde niets. Een zandloper en dat blijft zo (soms reboot hij weer opnieuw). Pc geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd. De stippellijntjes lopen nog steeds door het beeld maar ik kom wel windows weer in.

In windows heb ik een schermresolutie van 640*480 met 4bits. Ik kan dit ook niet wijzigen.
Display drivers geinstalleerd en na reboot kom ik weer XP niet meer in.

Lijkt dit nou op een defekte videokaart of virus of iets dergelijks?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die 'streepjes' door je beeld - heb je die ook al in je BIOS bijvoorbeeld? :)
Zijn er (delen van je) PC overgeclockt? Clock es terug? :)

• mradem
Die strepen zitten niet in het bios. Verder staat alles standaard maar de streepjes zitten er gewoon nog.

• mradem
Hij onthoudt ook niets. Ik installeer bijv. macromedia om sommige sites te bekijken. Reboot ik en ga ik naar dezelfde site dan moet ik het weer installeren.

Zelfde geldt voor msn. Hij geeft aan er is een nieuwere versie wilt u deze installeren. Kies voor ja maar hij installeert niks want als ik erna wil inloggen dan krijg ik dezelfde vraag.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
offtopic: wat betekent zo'n sterretje in een topictitel?

[ Voor 8% gewijzigd door meelmark op 07-05-2005 23:54 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:12
Op het eerste gezicht lijkt het mij een defecte videokaart. Heb je hem al lang en heb je hem overgeclockt? Kijk voor de zekerheid nog eens bij apparaatbeheer of je videokaart goed geïnstalleerd is, als je dit nog niet hebt gedaan.

Door je laatste post twijfel ik daaran wel. Het zou een virus kunnen zijn, maar dan zou het zich in je bios moeten genesteld hebben (of heb je meer harde schijven). Draai allesinds eens een online virusscanner (er zijn er zat). Probeer eens een andere browser (zoals firefox, ik veronderstel dat je nu internet explorer gebruikt en kijk of dat ene probleem hiermee verholpen is). Het probleem van msn met de nieuwe versie heb ik vroeger ook al gehoord. Kan je je nog gewoon aanmelden zonder te updaten, update voorlopig dan niet.

Typ voor GoT!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

meelmark schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:54:
offtopic: wat betekent zo'n sterretje in een topictitel?
Een mod/admin heeft dan de topictitel veranderd :+

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• mradem
xiander schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:54:
Op het eerste gezicht lijkt het mij een defecte videokaart. Heb je hem al lang en heb je hem overgeclockt? Kijk voor de zekerheid nog eens bij apparaatbeheer of je videokaart goed geïnstalleerd is, als je dit nog niet hebt gedaan.

Door je laatste post twijfel ik daaran wel. Het zou een virus kunnen zijn, maar dan zou het zich in je bios moeten genesteld hebben (of heb je meer harde schijven). Draai allesinds eens een online virusscanner (er zijn er zat). Probeer eens een andere browser (zoals firefox, ik veronderstel dat je nu internet explorer gebruikt en kijk of dat ene probleem hiermee verholpen is). Het probleem van msn met de nieuwe versie heb ik vroeger ook al gehoord. Kan je je nog gewoon aanmelden zonder te updaten, update voorlopig dan niet.
De videokaart is nog niet zo oud (GF6800) en deze heb ik nog niet overclockt. Het is echt opeens gebeurt vorige week dat de pc opnieuw ging rebooten. Daarna ging alles weer goed. Ik dacht eerst dat het aan mijn internet security lag die ik net geinstalleerd heb (dit probleem is pas erna gekomen toevallig misschien). Maar na het deinstalleren kreeg ik het weer en toen zoals het er nu uitziet. Het beeld ziet er niet uit. Ik zal eens proberen printscreens te maken.

Ik heb 2 harde schijven ja. Ik kan nu ook niet de die 2e schijf bekijken dan krijg ik een melding dat ik eerst moet formatteren. Maar ik wil dit juist niet want er staat behoorlijk wat dingen op nog :( .

Op het moment dat het gebeurde had ik firefox draaien. Nu internet explorer want heb even geformatteerd.

En wat msn betref krijg ik die melding bij msn4.0. Kies ik voor nee dan connect hij ook niet. Heb nog niet geprobeerd om 7.0 erop te gooien. Maar vind ik eigenlijk het minst belangrijk. Ben blij dat ik nog internet opkom maar het beeld ziet er niet uit. 640*480 met 4 bits kan je wel een voorstelling maken :) .

• mradem
Afbeeldingslocatie: http://www.mradem.speedxs.nl/desktop.JPG

Verwijderd

Installeer eerst eens de gforce drivers vanaf de nvidia website
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

• mradem
Zodra ik dat doe dan kom ik niet meer in windows. Dan blijft hij rebooten.
Wat ik wilde tonen is niet de lage 4bits en 640*480 maar de blauwe verticale stippellijntjes die je door het beeld ziet lopen. Deze zie je overal behalve in het bios. In het start-up scherm en bootscherm zie je het helemaal erg.

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:12
Spijtig genoeg zie ik geen blauwe stippellijnen op je screenshot. En je tweede harde schijf is toch niet beveiligd zodat hij niet door andere gebruikers kan benadert worden (misschien door internet security).

Ik zou het volgende proberen:
Haal alle overbodige hardware uit je PC, onder andere je tweede harde schijf, maar ook allerhande uitbreidingskaarten. Installeer dan windows en alle nodige drivers.

Als je dan nog in windows geraakt, installeer dan virusscanner (goeie gratis virusscanners zijn AVG en Avast) en zorg er voor dat hij geupdate is. Installeer dan een firewall (zoals zonealarm) en Hitman pro voor het opruimen van ad/spyware en laat hitman pro eens draaien. (al deze programma's zijn gratis voor persoonlijk gebruik)

Probeer msn messenger te updaten en de flash drivers voor internet explorer te intalleren.

Koppel dan je tweede harde schijf weer aan en probeer alle data over te brengen op je eerste harde schijf of op cd/dvd-rom te zetten. Formatteer daarna je tweede harde schijf en zet alles terug.

Hopelijk heb je nu een werkende windows-installatie en al je data. Koppel alle hardware die nog afgekoppeld is één voor één terug aan.

Typ voor GoT!

• mradem
Die stippellijntjes is dus iets wat in mijn beeld zit. Ik zit echt te denken aan mijn videokaart die verrot is. Ik zal eens proberen via iemand een andere te lenen om even te checken. Werkt dit ook niet dan zal ik jou optie proberen. Bedankt iedergeval voor de hulp.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
8)7 al eens een andere kabel geprobeerd? (voedingskabel/beeldschermkabel)

[ Voor 30% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-05-2005 16:41 . Reden: verduidelijken ]

Specs

• mradem
Voedingskabel op de videokaart?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
op moderne videokaarten zoals de 6800 heb je een aansluiting zitten voor zo'n voedingskabel die ook in je harddisks moeten, die kabel is nodig omdat de kaart anders te weinig stroom krijgt volgens mij.

• mradem
Ja dat klopt. Heb er een andere molux ingedaan maar helpt niets.
Pagina: 1