HP Setup Assistent herkent geen All-In-One onder OSX 10.4

Pagina: 1
Acties:

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Ik heb vandaag een HP PSC 2355 All-In-One gekocht. Apparaat ziet er erg goed uit, en met Windows werkt hij zonder problemen.

Alleen als ik hem op mijn Mini Mac aansluit (met OSX 10.4 Tiger) dan herkent de meegeleverde HP Setup Assisent geen All-In-One apparaat.

Printen werkt, getest vanuit zowel Photoshop als NeoOffice. Alleen ik kan nu niet scannen daar de HP Wizard niets vind. De printer hangt rechtstreeks op een USB poort, dus niet via een hub.

Ik heb reeds bij HP op de site een update van de drivers gevonden, alleen zonder resultaat.

Heeft iemand van jullie iets vergelijkbaars gehad, en mogelijk een oplossing gevonden?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
*SCHOP*

Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen aan de hand van instructies op deze site:
http://ruk.ca/discuss/2768

Het apparaat werkt nu zoals het behoort te doen met Tiger _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook een probleem met een HP PSC1315, maar dan net andersom: hij wil niet printen, wel scannen. Hij geeft de errorcode '1001', ook bij het maken van een testprintje.

Op Panther werkte alles, d.w.z. de print en scan functie beide. Had onder Panther ook van de HP website de 2.7.2 versie van de printerdriver gedownload en geïnstalleerd en die werkte ook. HP geeft aan op de supportsite dat met Tiger 2.7.2 is meegeleverd.
Ik heb Tiger over Panther heen geïnstalleerd (is dat upgrade?). Dus niet Archive of Clean Install.

Ik heb de aanwijzingen opgevolgd die op de webpagina van de vorige post stonden (dus alle apps en prefs weggooien), daarnaast op een gegeven moment maar de hele folder \Macintosh HD\Library\Printers\HP weggegooid. Alle bestanden met hp, com.hp, hewlett, alsook een aantal com.apple.print (degene die gewijzigd waren in de afgelopen maand), etc... weggegooid. Daarna opnieuw opgestart. Tiger DVD erin, Optional Installs gerund, hiervan de HP drivers geselecteerd en opnieuw geïnstalleerd.

Printer Setup Utility gestart, printer ingeplugd, printer aangezet, wordt gevonden en herkend. Als ik kijk bij info, staat er netjes het model, serienummer en als driverversie 2.7.2
Ga ik naar 'Configure Printer', dan start de 'Utility'. Als ik hier kijk bij het inktniveau, als ik de printkoppen wil reinigen, of als ik een testprintje wil maken, komt errorcode '1001'

Heeft iemand anders een soortgelijk probleem?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• jeann
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb het zelfde probleem.
Als ik een foto probeer te printen krijg ik alleen
maar rare teksten. :(

G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam

• tonyisgaaf
  • Niet online
@jeann: Zou je iets specifieker kunnen zijn? Welke printer heb je en welke 'rare' teksten krijg je als je iets probeert te printen? Alleen met meer informatie kan een probleem opgelost worden.

Verder: ik heb nog maar eens een paar dingen geprobeerd en daarbij iets 'uitgevonden'. In de map \Macintosh HD\Library\Printers\hp\Utilities\Printer Model Data Files\ staan twee bestanden voor de PSC1310 series:
'psc 1310 series.plst'
'psc 1310 series .plst'
Met als enig verschil dus de spaties. Wat is het verschil tussen de bestanden? Drie strings, respectievelijk:
key: \general\model code name\ "Maggie Minus" vs. "Maggie Minus "
key: \usb\usb9x model identifier\ "psc 1310 series" vs. "psc 1310 series "
key: \usb\usbx model identifier\ "psc 1310 series" vs. "psc 1310 series "
Dus weer alleen de spaties, blijkbaar zijn er twee verschillende identifiers, want als ik het bestand mét spatie rename, herkent de (zich een map hoger bevindende) "HP Printer Selector.app" de printer niet meer. Ook als ik in het bestand (teruggezet) mét spatie de identifiers in het gedeelte \usb\ verander (spatie weghalen) herkent de "HP Printer Selector.app" de printer niet meer.

Er zijn dus blijkbaar twee verschillende versies van de HP PSC 1310 serie op de markt (de 1310 en 1315?).

Probleem blijft de foutmelding "Unexpected error occured" (1001)...

Wel een interessante key gevonden in bovenstaande bestanden:
<key>Hide Diagnostic Support</key>
<true/>
Es kijken wat er gebeurt als ik die op <false/> zet :)

edit: helaas pindakaas, geen verschil. Ik ga eens even met HP mailen, aangezien op het Discussions forum van Apple er ook veel over de HP's te doen is.

[ Voor 13% gewijzigd door tonyisgaaf op 27-05-2005 17:36 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ok, stupid me, simpelweg installeren van de HP All-In-One software van CD-rom had me veel tijd kunnen besparen. Dit met de opmerking dat ik niet weet of het ook had gewerkt als ik niet bovengenoemde stappen had uitgevoerd :|
Daarnaast heb ik de ge-update drivers van de HP site (die ik overigens ook al een keer over de Tiger-drivers heen heb geïnstalleerd, zelfde versienummer 2.7.2) geïnstalleerd en de boel draait weer.
Achteraf much ado 'bout nothin'.

offtopic:
Ik weet dat het netter is om de edit knop te gebruiken, maar in dit geval leek mij een apart bericht overzichtelijker

• jeann
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2022
Alles werkt weer.
Heb even op de site van hp gekeken.
Zie link:

http://h20000.www2.hp.com...D=c00366083&lang=en&cc=us

G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam

Pagina: 1