Op de website http://www.gratiz.nl wordt een gratis debitel 200 belminuten per maand abonnement aangeboden via een cashback. Het gaat om een abonnement via het Vodafone netwerk en de abonnementsduur is 24 maanden. Volgens de website gaat het om een debitel 100 abonnement dat door debitel zelf verdubbeld wordt tot 200 voor de duur van het contract. Ziet er al met al heel erg aantrekkelijk uit, en gratiz.nl is behoorlijk betrouwbaar. Wat ik zo raar vind echter, is dat Debitel noch een 100 noch een 200 belminuten bundel heeft.Alleen 90, 150 en 210. Het genoemde abonnementsbedrag van €17,50 (dat je dan van gratiz.nl terug krijgt) past bij geen van die abonnement. Is deze aanbieding dus mooier dan het lijkt? Wat denken jullie?
@ mensen die met Debitel in zee willen gaan
Waarom niet ( NOOIT ) Debitel nemen?
Alle nadelen op een rijtje:
• Hoge tarieven voor bellen binnen de bundel
• Hoge tarieven voor sms ( 0,23 ct per sms )
• Hoge tarieven voor bellen buiten de bundel
• Hoge tarieven voor bellen in het buitenland bv. (!)
• Abonnementkosten met toestel liggen hoger tov “echte” providers
• Slechte facturering ( te vaak vage facturering )
• Klantenservice is een 0900 nummer ( extra betalen voor weinig / niks )
• Pioniers op het gebied van een slechte onvriendelijke klanten- en dealerservice, vaak onbereikbaar of onbeleefd te woord staan
• Belminuten vervallen altijd na één maand als het niet wordt opgebruikt
• Duokaart Debitel Vodafone kost geld terwijl ECHTE Vodafone gratis is!
• Weinig tot geen kennis over netwerken omdat ze enkel het netwerk van KPN, Vodafone en Telfort “huren”
• GPRS veel te duur
• MMS veel te duur
• Nieuwe diensten worden een stuk later geïntroduceerd dan andere providers
Bovenstaande is uiteraard in vergelijking met andere providers en ik kan verdomd weinig voordelen bedenken bij deze provider.
• Pioniers op het gebied van een slechte onvriendelijke klanten- en dealerservice, vaak onbereikbaar of onbeleefd te woord staan
• Weinig tot geen kennis over netwerken omdat ze enkel het netwerk van KPN, Vodafone en Telfort “huren”
• GPRS veel te duur
• MMS veel te duur
Bovenstaande is uiteraard in vergelijking met andere providers en ik kan verdomd weinig voordelen bedenken bij deze provider.
[ Voor 22% gewijzigd door Le0032 op 07-05-2005 19:30 ]
Voor de duidelijkheid:Anoniem: 88864 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:56:
Op de website http://www.gratiz.nl wordt een gratis debitel 200 belminuten per maand abonnement aangeboden via een cashback. Het gaat om een abonnement via het Vodafone netwerk en de abonnementsduur is 24 maanden. Volgens de website gaat het om een debitel 100 abonnement dat door debitel zelf verdubbeld wordt tot 200 voor de duur van het contract. Ziet er al met al heel erg aantrekkelijk uit, en gratiz.nl is behoorlijk betrouwbaar. Wat ik zo raar vind echter, is dat Debitel noch een 100 noch een 200 belminuten bundel heeft.Alleen 90, 150 en 210. Het genoemde abonnementsbedrag van €17,50 (dat je dan van gratiz.nl terug krijgt) past bij geen van die abonnement. Is deze aanbieding dus mooier dan het lijkt? Wat denken jullie?
Het gaat om een Debitel BRANDED Vodafone. Dit abonnement heeft Debitel letterlijk van Vodafone gekopieerd! Zie www.vodafone.nl
Het is echt gratis. Geen addertjes.
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
debitel vraagt ivceral geld voor zelf voor nummerbehoud....tis zon belachelijke serviceprovider.
gelukkig zijn dr al telecomwinkels die debitel dr uit hebben geflikkerd
gelukkig zijn dr al telecomwinkels die debitel dr uit hebben geflikkerd
amen, beter had ik het niet kunnen verwoorden.Le0032 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:15:toon volledige bericht
• GPRS veel te duur
• MMS veel te duur
Klantenservice Debitel is inderdaad zeer klant onvriendelijk
Had een keer een 2jarig abb. afgesloten en kreeg een bevestiging als 1jarig abb. dus ik bellen want dan zou ik namelijk aansluitkosten moeten gaan betalen.
Nee dat kunnen ze niet aanpassen want het ligt al vast, ondanks dat ik een kopie voor me heb die ze zelf ook moeten hebben dat er echt 2 jaar aangevinkt staat!!!
Kortom zeer onbetrouwbaar en onvriendelijk.
Ben vervolgens terug gegaan naar de internetshop waar ik het afgesloten heb en die hebben het alsnog recht kunnen zetten.
Had een keer een 2jarig abb. afgesloten en kreeg een bevestiging als 1jarig abb. dus ik bellen want dan zou ik namelijk aansluitkosten moeten gaan betalen.
Nee dat kunnen ze niet aanpassen want het ligt al vast, ondanks dat ik een kopie voor me heb die ze zelf ook moeten hebben dat er echt 2 jaar aangevinkt staat!!!
Kortom zeer onbetrouwbaar en onvriendelijk.
Ben vervolgens terug gegaan naar de internetshop waar ik het afgesloten heb en die hebben het alsnog recht kunnen zetten.
Is dit niet allemaal wat overdreven? Ik heb voor m'n huidige abo (Vodafone) ook 2 jaar ge-Debitel'd zonder problemen, en zit er nu weer over te denken om m'n huidige abo op te zeggen en ook voor de Gratiz.nl actie te gaan.
Voor 8,75/maand met een leuke foon (SE k500i) op het Vodafone netwerk zitten met 200belminunten/maand (terwijl ik er misschien max. 45 ofzo nodig heb).
Voor die prijs kan ik zo snel niets interessanters vinden. Iets als dit zou ook aardig voor me zijn, behalve dat ik dan overdag helemaal niet "kan" bellen: http://www.tele2mobiel.nl...nk500i/abonnement-10.html
... en dat dit een 900MHz (Telfort based
) netwerk is met waarschijnlijk belabberde dekking als je in een dorp woont zoals ik.
Voor 8,75/maand met een leuke foon (SE k500i) op het Vodafone netwerk zitten met 200belminunten/maand (terwijl ik er misschien max. 45 ofzo nodig heb).
Voor die prijs kan ik zo snel niets interessanters vinden. Iets als dit zou ook aardig voor me zijn, behalve dat ik dan overdag helemaal niet "kan" bellen: http://www.tele2mobiel.nl...nk500i/abonnement-10.html
... en dat dit een 900MHz (Telfort based

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 18-05-2005 09:03 ]
Anoniem: 131548
Het meest actuele debitel draadje iig .....
Die tarieven zijn toch precies hetzelfde als via vodafone rechtstreeks ? Het zijn dezelfde bundels voor zover ik kan zien via diverse online aanbieders.
Ik ben op jacht naar een 6681 en via vodafone moet ik 140 euro bijbetalen, terwijl ik bij debitel 50 euro terugkrijg voor exact hetzelfde, das toch wel heel aanlokkelijk eigenlijk. Het enige is idd 1 maand bundels, terwijl je 'rechtstreeks' nog wat mee kan nemen.
Chello-achtige service ... leuk ik heb chello en ben uitermate tevree das dus geen vergelijking voor mij.
3 maanden opzegtermijn, das toch overal, je moet tijdig opzeggen ... of bedoelen jullie dat er dan nog 3 maanden aangeknoopt worden zelfs als je tijdig opzegt ?
(vorig jaar plakte orange er 2 maanden opzegtermijn aan, terwijl ik verlengde (dus m.i. niets opzegde) das ook niet echt fraai, uitgebreide briefwisseling mocht niet baten)
Kan iemand nog nuttige info toevoegen ?
(m.i. heeft elke provider wel wat, kpn mobiel opzeggen is OOK een drama)
Die tarieven zijn toch precies hetzelfde als via vodafone rechtstreeks ? Het zijn dezelfde bundels voor zover ik kan zien via diverse online aanbieders.
Ik ben op jacht naar een 6681 en via vodafone moet ik 140 euro bijbetalen, terwijl ik bij debitel 50 euro terugkrijg voor exact hetzelfde, das toch wel heel aanlokkelijk eigenlijk. Het enige is idd 1 maand bundels, terwijl je 'rechtstreeks' nog wat mee kan nemen.
Chello-achtige service ... leuk ik heb chello en ben uitermate tevree das dus geen vergelijking voor mij.
3 maanden opzegtermijn, das toch overal, je moet tijdig opzeggen ... of bedoelen jullie dat er dan nog 3 maanden aangeknoopt worden zelfs als je tijdig opzegt ?
(vorig jaar plakte orange er 2 maanden opzegtermijn aan, terwijl ik verlengde (dus m.i. niets opzegde) das ook niet echt fraai, uitgebreide briefwisseling mocht niet baten)
Kan iemand nog nuttige info toevoegen ?
(m.i. heeft elke provider wel wat, kpn mobiel opzeggen is OOK een drama)
Er zijn wel wat beperkingen bij Debitel/Vodafone, direct bij Vodafone kun je je beltegoed controleren, maar via Debitel niet omdat het geen Vodafone nummer zou zijn
Ik wilde bij Vodafone een account aanmaken en dat lukt niet vanwege het afwijkende 06 nummer.
Als je Debitel hier over mailt, dan heb je na een week nog geen antwoord
Ik kijk dus op m'n foon (die ik gratis bij Debitel kreeg) hoeveel minuten ik heb gebruikt, want ik wil niet buiten de bundel bellen (is erg duur bij Debitel!).
Verder kun je bij Debitel een gprs-bundel erbij nemen, dat valt me dan weer mee.

Ik wilde bij Vodafone een account aanmaken en dat lukt niet vanwege het afwijkende 06 nummer.
Als je Debitel hier over mailt, dan heb je na een week nog geen antwoord

Ik kijk dus op m'n foon (die ik gratis bij Debitel kreeg) hoeveel minuten ik heb gebruikt, want ik wil niet buiten de bundel bellen (is erg duur bij Debitel!).
Verder kun je bij Debitel een gprs-bundel erbij nemen, dat valt me dan weer mee.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Wij hebben zakelijk debitel op het werk, principe is vrij simpel:
zolang er nix aan de hand is.. gaat het perfect.
Wil je wat wijzigen/iets niet goed? Hello big big problems. (een naam omzetting loopt nu sinds maart dit jaar, 2 x aangetekend schrijven, nog steeds niks gebeurd).
Zit prive bij vodafone, bevalt tot op heden zeer goed.
de echte problemen heb ik echt bij T-mobile.
zolang er nix aan de hand is.. gaat het perfect.
Wil je wat wijzigen/iets niet goed? Hello big big problems. (een naam omzetting loopt nu sinds maart dit jaar, 2 x aangetekend schrijven, nog steeds niks gebeurd).
Zit prive bij vodafone, bevalt tot op heden zeer goed.
de echte problemen heb ik echt bij T-mobile.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je vergeet er nog 1tjuh:Le0032 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:15:toon volledige bericht
• GPRS veel te duur
• MMS veel te duur
Geen tijdelijk nummer bij nummerportering.
Dit zorgt er dus voor dat ik nu 2 maanden zonder nummer zit!!!
Afsluitdatum eind mei.
Aansluitdatum ein juli.

Gelukkig had ik nog een ander abonnement.
Als ik het zo lees kan je bijna de helft van je punten al weggooien, omdat voor bijna elke provider die punten wel opagan.
Ik heb nu nog Vodafone, en sms-en kost bij vodafone zelfs 50 cent als je geen smsbundel hebt (bla die mensen lopen écht nog achter).
Welke walhalla provider heb jij nu wel niet, die al die negatieve punten níet heeft?
Ik heb nu nog Vodafone, en sms-en kost bij vodafone zelfs 50 cent als je geen smsbundel hebt (bla die mensen lopen écht nog achter).
Welke walhalla provider heb jij nu wel niet, die al die negatieve punten níet heeft?
Anoniem: 61137
Ik hoor erg veel klachten over Debitel (op sommige fora's Debieltel genoemd), zou administratief ruk zijn.
als je hier kijkt, zijn je belkosten/smskosten hetzelfde.. 25 eurocent. Deze kan je voor 2 euro halveren. Dus waar je die 50 cent vandaan haalt?Morphine schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:10:
(mocht je prepaid bedoelen: quote->Een SMS bericht versturen buiten het SMS TeGoed kost 0,23 euro per bericht.).
Elke provider heeft zo'n zijn ding waar hij veel winst aan maakt. Vele op de SMS, andere voor weer hogere buiten-de-bundel belkosten. Beetje planning met je abbo en je zit lekker voordelig
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2005 17:41 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
50 guldencent !?Morphine schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:10:
Anoniem: 131548
Ook buiten de bundel is debitel pcies even duur als vodafone vzv ik kan terugvinden, dus als iemand mij ff kan linken waar ik dan die info vandaan haal dat debitel buiten de bundel veeel duurder zou zijn. Dit tarief is overigens weer pcies hetzelfde als bijv. KPN HI .... (scheelt 0.01 cent)
m.a.w. wat zijn jullie bronnen ? (de mijne is de abbo-service van gsm.nl)
Ik verwacht met mn bundel uit te komen overigens dus zou er nog geen nood zijn.
m.a.w. wat zijn jullie bronnen ? (de mijne is de abbo-service van gsm.nl)
Ik verwacht met mn bundel uit te komen overigens dus zou er nog geen nood zijn.
Ik ben het eens dat debitel zuigt, maar bij vodafone zelf moet je ook betalen voor duo simkaart 11.50 euro inc verzendkoste is dat(tenminste dat had mijn pa bij vodafone 500). Ik heb niks anders dan klachten over debitel en zoals vaker hierboven vermeld facturering is vaag en klantenservice is tevens niet goed.
Btw mijn zusje zit ook momenteel vast aan die 100 gratis bel/sms bundel en ze heeft er nu al spijt van. Dus ik raad het je niet aan!
Btw mijn zusje zit ook momenteel vast aan die 100 gratis bel/sms bundel en ze heeft er nu al spijt van. Dus ik raad het je niet aan!
Pagina: 1