Toon posts:

Server aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer, mevrouw,

In verband met het aflopen van de support door Microsoft op NT 4.0 servers, willen we overstappen naar Windows 2003 servers. We hebben 10 servers nodig om ons huidige servers te vervangen.

Voordat ik op details inga, wil ik graag van u mij te overtuigen, waarom zou ik voor HP servers kiezen en niet voor IBM of Dell?

De servers zijn:

- GC DC
- DC
- Mail
- SAP
- SAP backup
- File
- Tijdregistratie
- Management EPO

70 medewerkers werken in het bedrijf. Beschikbaarheid is belangrijk :

Bij voorbaat dank voor het antwoord!

leo

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 18:22 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 20:36

Stewie!

Keen must die!

Euh ik denk geen van de drie.
Waarom? Je geeft 0,0 informatie over wat je zoekt en waar de server voor gebruikt gaat worden.
Wat denk jij zelf eigenlijk? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Stewie! op 07-05-2005 17:40 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik af ga van je startpost: helemaal niets en jou een andere taak geven.

Als HP-fan zou ik zeggen: HP.
Afhankelijk van wat voor productie die doet een bijpassende HP Care Pack er bij (servicelevel).

Voordelen:
- overal te koop/te servicen => www.hp.nl/services/servicepartners
- veel parts beschikbaar refurbished of nieuw (zie ook vorige link)
- uitermate stabiel (wat ik overigens ook van IBM hoor)

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2005 17:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt PC delaer voor de info.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

In jouw vorige topics verwijst de moderator naar Algemene gedragsregels (Netiquette)
Lees dat even door en pas je startpost aan of maak even een nieuw topic, want zo kan niemand je helpen en dat algemene stukje van pcdealer vind je ook op de site van HP zelf :)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:48:
In jouw vorige topics verwijst de moderator naar Algemene gedragsregels (Netiquette)
Lees dat even door en pas je startpost aan of maak even een nieuw topic, want zo kan niemand je helpen en dat algemene stukje van pcdealer vind je ook op de site van HP zelf :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 18:13 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:59:
[...]

Ik had haast, hoe kan ik de startpost aanpassen?
Met de edit knop.

Zoals ik nu doe -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 07-05-2005 18:02 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ok ik denk dat je echt even beetje de faqs moet gaan lezen want daar staat ook in hoe je moet editen !!!

en iemand die een server gaat bestellen en geen eens weet hoe je hier iets moet editen.

idd een andere taak geven bv. schoonmaker

1337

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
ZandBak schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:07:
ok ik denk dat je echt even beetje de faqs moet gaan lezen want daar staat ook in hoe je moet editen !!!

en iemand die een server gaat bestellen en geen eens weet hoe je hier iets moet editen.

idd een andere taak geven bv. schoonmaker
Moet je als je weinig over servers weet gelijk schoonmaker worden, dan hebben we genoeg schoonmakers in nederland.

Verwijderd

Topicstarter
????

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 18:20 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:15:
Ik was wel eens schoonmaker, maar nu niet meer :P
Goed he van schoonmaker naar een IT´er......
of van taxi chauffeur omgeschoold naar it-er.
of een psychiater die zelf doorgedraaid is omvercursust naar helpdesker: "heeft u een probleem, wilt u erover praten?".

maar dit forum heeft echt een degelijke zoekfunctie. met de juiste zoektermen kun je een hoop leren

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
??????

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Dat je even moet zoeken op GOT

bijv naar server hp dell

[ Voor 86% gewijzigd door Justifier op 07-05-2005 18:27 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:36:
In verband met het aflopen van de support door Microsoft op NT 4.0 servers, willen we overstappen naar Windows 2003 servers.
Hoevaak heb je de laatste jaren een beroep moeten doen op Microsoft support? Niet vaak, lijkt me. Misschien zelfs nooit. Waarom laat je die spullen niet gewoon lekker draaien? Desnoods koop je 1 voor 1 nieuwe apparaten, want meestal is na 3 jaar zo'n server wel afgeschreven.

Siditamentis astuentis pactum.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Varienaja schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:38:
[...]

Hoevaak heb je de laatste jaren een beroep moeten doen op Microsoft support? Niet vaak, lijkt me. Misschien zelfs nooit. Waarom laat je die spullen niet gewoon lekker draaien? Desnoods koop je 1 voor 1 nieuwe apparaten, want meestal is na 3 jaar zo'n server wel afgeschreven.
Software support? Patches? Performance?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat Verwijderd in "migratie NT4 naar Windows Server 2003" daar genoeg uitlegd ? :)

Met de taken van de servers ben je er niet. Maar ik gok als je 10 servers gaat vervangen dat de professionals van HP of IBM je prima kunnen helpen, bel ze eens op, laat ze eens langskomen, etc.
Mocht dat niet zijn wat je wilt, dan mis ik nog steeds wat je exact wilt, 70 personen die op machines werken zegt niets, als ik voor 70 man af en toe een emailtje wil ontvangen kan dat prima op een Pentium 166, terwijl je dat met 70 man die intensief email gebruiken (neem bijvoorbeeld een helpdesk) in combinatie met webmail, imap, spamfiltering etc, dat een stuk minder gaat.

Dus als je er niet teveel verstand van hebt, ga dan eens met de bedrijven om de tafel zitten, om te voorkomen dat je te dure of te zware machines (of erger: te slecht schalende servers) koopt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.