Icemat functioneert niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Ik heb sinds vandaag een icemat, maar elke keer als ik mijn muis snel beweeg, komt er of een boog in mijn beweging, of gaat mn pijltje helemaal in de hoek staan.

Dit had ik vrijwel NOOIT op mijn bureau (zonder muismat). Ik dacht dat ik er op vooruit zou gaan, maar ik feiten ga ik er dus ver op achteruit?

Ik snap niet hoe je dit voor 30 euro kan verkopen als het gewoon zo slecht functioneerd.

Is er iets wat ik eraan kan doen, of is het gewoon opzoek naar een andere muismat :S

Muis: Logitech Pilot Wheel mouse Optical
Muismat: Icemat Original

Grtz,
Mag.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Volgens mij staat er bij dat hij mogelijk niet goed werkt met optische muizen hoor?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Magnoon schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:32:
Ik heb sinds vandaag een icemat, maar elke keer als ik mijn muis snel beweeg, komt er of een boog in mijn beweging, of gaat mn pijltje helemaal in de hoek staan.

Dit had ik vrijwel NOOIT op mijn bureau (zonder muismat). Ik dacht dat ik er op vooruit zou gaan, maar ik feiten ga ik er dus ver op achteruit?

Ik snap niet hoe je dit voor 30 euro kan verkopen als het gewoon zo slecht functioneerd.

Is er iets wat ik eraan kan doen, of is het gewoon opzoek naar een andere muismat :S

Muis: Logitech Pilot Wheel mouse Optical
Muismat: Icemat Original

Grtz,
Mag.
Muizen met oude sensoren (zoals de pilot wheel mouse optical) werken niet (goed) op een Icemat.

Je zult dus of de muismat of de muis moeten vervangen.

Logitech MX muizen, Razer Diamondback, Intellimouse 3+ doen het allemaal prima op de Icemat.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Magnoon
Oh, dus deze muismat heeft minimaal een muis van 40 euro nodig.... nouja, das niet echt mijn bedoeling, er is niets mis met mijn muis.

Moet ik voor deze muis gewoon zo'n cheapo 1 euro stoffen muismat nemen?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Magnoon schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:51:
Oh, dus deze muismat heeft minimaal een muis van 40 euro nodig.... nouja, das niet echt mijn bedoeling, er is niets mis met mijn muis.

Als je de icemat hebt genomen om te gamen kun je eerst een andere muis overwegen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Magnoon schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:51:

Tja, als je op had gelet toen je hem kocht had je nu niet in deze situatie gezeten.

De Icemat werkt perfect met balmuizen van 2 euro en optische muizen vanaf 23 euro (Logitech MX310).
Logitech propt in die click opticals en andere budget muizen gewoon sensors van 2001, niet zo gek dat die niet geweldig meer werken vergeleken met de huidige sensoren.

En de muis zal prima werken op een stoffen mat.
Dingen die je beter kan vermijden zijn:
Houten oppervlak, ivm de ribbels die de sensor niet snapt.
Glazen oppervlakken, bijv een icemat of een spiegel.
Rode muismatten, alhoewel veel mensen er niet erg veel last van hebben.
Gekleurde muismatten met rode vlakjes, zie hierboven.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Gewoon wit A4'tje (80+gram) werkt het beste met optische muizen. (En kost je 3cnt inc plakbandje om 'm vast te leggen.)

[ Voor 33% gewijzigd door NBK op 07-05-2005 18:06 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'functioneerd' is een persoonsvorm, dus moet de titel 'functioneert' zijn :o
* dion_b fixt eea even

Verder, TS, kan ik me niet aan de indruk ontnemen dat jij je slecht georienteerd hebt op je aankoop en dan maar de schuld van problemen in de voeten van de fabrikant wilt schuiven. Wees een vent en steek de hand in eigen boezem :)

Deze topic heeft alleen zin als je openstaat voor (goed onderbouwde) meningen van anderen en suggesties voor hoe verder te gaan. Als je doorgaat met ranten gaat dit topic wegens zinloos dicht...

Oslik blyat! Oslik!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02
NBK schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:58:
Gewoon wit A4'tje (80+gram) werkt het beste met optische muizen. (En kost je 3cnt inc plakbandje om 'm vast te leggen.)
Was het niet zo dat een optical mouse op een helder witte ondergrond ook niet lekker werkte ??

Mijn profiel op Discogs

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
De mensen met een goedkope optische muis hebben over het algemeen zon standaard muismat van 1 euro, de icemat is bedoelt voor gamers en dergelijke die vaak geen muizen hebben van 2 euro. Hun doelgroep is niet mensen met een goedkope muis zegmaar ;) .

Maargoed, dan nog is het lullig dat het niet wil werken. Zoals iemand hierboven al zei, je kan een A4 velletje op de mat plakken, ik denk dat dat een redelijke work-around is. Je kan het iig proberen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Magnoon
Toch vind ik het vreemd dat mijn muis slechter werkt op een icemat dan op een houten bureau.

Nouja, dan weet ik in ieder geval dat ik beter een goedkope muismat kan kopen.

• Magnoon
Trouwens, er goede opmerking van dat A4 velletjes, als ik een a4tje over de icemat heen plak, werkt hij perfect. bedankt voor de tip ;)

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Magnoon schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:04:
Trouwens, er goede opmerking van dat A4 velletjes, als ik een a4tje over de icemat heen plak, werkt hij perfect. bedankt voor de tip ;)
Mjah, jammer dat je nu een vuilniszak over een Van Gogh heentrekt :) Oftewel, je hebt niets meer aan de icemat op deze manier.

• Magnoon
Het heeft in ieder geval een stevige ondergrond die ik ook makkelijk op lans kan gebruiken en vervoeren :)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb zowel een Icemat, Funcpad en enkele Everglides en de Funcpad werkt veruit het best...ik had soms op de (zwarte) icemat dezelfde problemen, ook met een Dual Mouseman en een MX500. Als je een niet-zwarte icemat heb is het veel erger. Overigens had je dit van tevoren kunnen weten door je even in te lezen.

Als je zoveel gamed wat doe je dan trouwens met een matige muis...de meerwaarde van een icemat e.d wordt nogal verminderd zo.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 07-05-2005 23:26 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Magnoon
Wat ik met deze muis doe als ik game, uuuh, nou in ieder geval gewoon goed spelen, want ik zie geen enkele reden om te upgraden naar een andere muis. Wat is de meerwaarde van een razer diamondback op mijn huildige muis. Mijn muis is al heel precies vind ik, en ligt lekker in de hand. Ik bedoel, dat zijn toch de enige 2 factoren die tellen?

En over de muismat, ik heb hem maar 2e hands, en ik denk, alles is beter dan mijn huildige muismat, dus ik nam em maar

huildige "muismat" :) http://magnoon.nl/files/muismat.jpg (iets teveel gegamed, en is klein beetje gaan slijten :p)

[ Voor 9% gewijzigd door Magnoon op 09-05-2005 13:23 ]

• spone
  • Niet online
Magnoon schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:30:
Toch vind ik het vreemd dat mijn muis slechter werkt op een icemat dan op een houten bureau.
Misschien ook omdat je een 'antieke' office muis op een moderne game muismat probeert te laten werken :?... En dat is helemaal niet vreemd, dat is gewoon niet meer dan logisch. 8)7

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Magnoon
spone schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:07:
[...]

Misschien ook omdat je een 'antieke' office muis op een moderne game muismat probeert te laten werken :?... En dat is helemaal niet vreemd, dat is gewoon niet meer dan logisch. 8)7
Als je een muismat voor gaming maakt, is het toch de bedoeling dat het er beter op word? Deze icemat is dus alleen goed bij goede muizen, omdat die er weinig van merken, maar een gaming muis werkt volgens mij dus beter op een stoffen muis dan op zo'n dure icemat?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Magnoon schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Als je een muismat voor gaming maakt, is het toch de bedoeling dat het er beter op word? Deze icemat is dus alleen goed bij goede muizen, omdat die er weinig van merken, maar een gaming muis werkt volgens mij dus beter op een stoffen muis dan op zo'n dure icemat?
Een gaming muis werkt meestal op meer oppervlakken en kan hogere snelheden aan dan een standaard el-cheopo muis.
Vanaf de Logitech MX en Microsoft Intellieye 3 muizen werken optische muizen prima op de Icemat.

Persoonlijk vind ik de fUnc1030 fijner, deze verslijt minder muisvoetjes en maakt niet zo'n schrapend geluid.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb er ook 1 gehad en had et zelfde probleem, alleen had ik net een nieuwe logitech dual optical. Je zou bij zo'n muis dan toch verwachten dat het goed moet werken. Ik vind de muismatten er mooi uit zien maar echt funktioneel is het niet.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

kippy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:35:
Ik heb er ook 1 gehad en had et zelfde probleem, alleen had ik net een nieuwe logitech dual optical. Je zou bij zo'n muis dan toch verwachten dat het goed moet werken. Ik vind de muismatten er mooi uit zien maar echt funktioneel is het niet.
De Logitech Dual Optical had gewoon 2 antieke sensoren ipv 1. Vandaar dat de Dual Optical weinig beter was dan de eerdere opticals.

• Magnoon
Die 5 cent muismat werkt perfect, ik ga het hier een tijdje wel mee proberen ;)

http://www.magnoon.nl/files/nieuwemuismat.jpg

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou we het toch over muismatten hebben, wat is voor de MX500 een redelijk goede vervanger voor een stoffe muismat mbt gaming? (mijn stoffe muismat doet het wel goed, maar ik vind hem te stroef... ook omdat je er een beetje inzakt als je hard op je muis drukt) want ik merk zelf ook dat de MX500 spiegelende oppervlakken NIET lekker vindt. En dat is dus wel een duurdere en nieuwere muis... had namelijk ook een muismat van RIU PALACE (mallorca disco) en die heeft een mooi logo met veel blauw, wit en zwart maar daarop zit een iets hardere coating wat redelijke licht reflecteerd... en mijn muis schiet alle kanten op dat ding, behalve de goede.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 09-05-2005 13:32 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wil je per se een stoffen mat, of gewoon een mat gladder is?
Zelf ben ik wel fan van de fUnc1030, een klassieker :)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb de allernieuwste Lasermuis (LOGITECH G5) waar ik een fortuin voor heb betaals getest op mijn nieuwe ICEMAT maar helaas. Dat werkt voor geen meter!
Heeft iemand een idee of wil er iemand een ICEMAT overnemen?

Sign of my Time

• spone
  • Niet online
Wilfred schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:08:
Ik heb de allernieuwste Lasermuis (LOGITECH G5) waar ik een fortuin voor heb betaals getest op mijn nieuwe ICEMAT maar helaas. Dat werkt voor geen meter!
Heeft iemand een idee of wil er iemand een ICEMAT overnemen?
1) Dit is niet V&A
2) Toch leuk, een topic van een half jaar oud kicken }:O

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

* dion_b is with spone :z

Loze trap van een oude topic. Oude topics trappen is alleen zinnig als je iets nuttigs voor anderen toe te voegen hebt. "Ik heb dat probleem ook" valt daar niet echt onder...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.