Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
was het niet atdt ?
[edit]
zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Hayes_command_set
[edit]
zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Hayes_command_set
[ Voor 56% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-05-2005 17:03 ]
Ja. AT command set, DT = Dial Tone. Dus ATDT<telnr> idd.
Volgens mij kun je daar beter wvdial voor gebruiken. Ik geloof niet dat je naar serial devices gewoon kunt echo'en.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heej, dat probleem ken ik. Ik meen dat de gemiddelde modem een carriage return ipv een newline moet hebben. Dit zou moeten werken:
code:
1
2
3
| echo -e 'ATDT1234567890\r' > /dev/ttyS0 sleep 30 echo -e 'ATH\r' > /dev/ttyS0 |
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Tnx, dit doet precies wat de bedoeling is. Je wilt niet weten hoeveel je mij hiermee hebt geholpen!!!Sprite_tm schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:55:
Heej, dat probleem ken ik. Ik meen dat de gemiddelde modem een carriage return ipv een newline moet hebben. Dit zou moeten werken:
code:
1 2 3 echo -e 'ATDT1234567890\r' > /dev/ttyS0 sleep 30 echo -e 'ATH\r' > /dev/ttyS0
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CHAT(8) CHAT(8)
NAME
chat - Automated conversational script with a modem
SYNOPSIS
chat [ options ] script
DESCRIPTION
The chat program defines a conversational exchange between the computer and the modem. Its
primary purpose is to establish the connection between the Point-to-Point Protocol Daemon
(pppd) and the remote's pppd process.
OPTIONS |
Chat werkt ook uitstekend samen met pppd zo dat nodig mocht zijn.
Het ging mij er alleen om dat het modem zou bellen (het doel laat ik even in het midden).
Wat Sprite_tm heeft gepost was precies wat ik zocht, vanaf de cml een commando kunnen sturen zodat het modem iets doet.
Wat Sprite_tm heeft gepost was precies wat ik zocht, vanaf de cml een commando kunnen sturen zodat het modem iets doet.
Pagina: 1