Toon posts:

Geen beeld pc -> tv met Asus GeForce 6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal dat het appeltje eitje is om je pc aan te sluiten op je tv
Ik heb een Asus Geforce 6800 kaart met een tv-out 4 pins. Heb een S video kabel naar de tv gelegd en aangesloten op de Svideo van de tv.

En wat gebeurd er? HELEMAAL NIETS. 8)7
Als ik bij de instellingen kijk van de driver (laatste van NVidia) dan zie ik dat de optie geforceerd tv detectie niet mogelijk is en dat er een rood rondje staat met een vraagteken.

Wie kan mij alsjeblieft helpen het voor elkaar te krijgen _/-\o_ want het lijkt wel of er op het net niemand is die dit kan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat is er dan aan de hand volgens de pc? welke drivers gebruik je?

Verwijderd

Alles wat je moet doen is is by je beeld eigenschappen je tweede display inschakelen.

Dit kan alleen als de tv is aangesloten op de S video kabel. De kaart detecteerd namelijk of er iets is angesloten op de tv-out voordat je hem kan activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via deze site meuktracker: Asus Display Driver 71.84
De driver gevonden en gedownload.
(helaas weet ik niet hoe ik een image moet invoegen...heb screenshot gemaakt)

Verwijderd

Topicstarter
hij detecteerd wel 2 schermen want ik zie bij clone 2 dingen staan maar thats all... volledig blauw beeld op de tv.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Wat voor een tv is het?
Wat is je kabellengte?
Weet je zeker dat je tv s-video aan kan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 32PW9618 philips
10 meter s video kabel gekocht

Geen idee maar er zit wel een s video ingang/uitgang (wat is het) aan de zijkant van de tv.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe staan de instellingen nou precies? kun je daar ns een screenie van geven?
Ik heb ook wel ns blauw beeld gehad op mn tv, maar met wat prutsen in de instellingen kwam het toch nog goed :)

offtopic:
Zou je in plaats van 2 posts achter elkaar, de edit knop willen gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik een screenie hier in?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Het zou kunnen dat die aansluiting gewoon niet geschikt is. Wat je dan zou kunnen doen is via een scart adapter je kabeltje op een scart aansluiting aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al gedaan..die heb ik net teruggebracht naar de winkel..ook niets.
Ik heb de allereerste keer even een vaag zwart beeld gehad op de tv (was met de scart) maar waarom dat opeens wegwas..geen idee....

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:15:
hoe krijg ik een screenie hier in?
Screenie eerst uploaden, en dan bijvoorbeeld met deze tag:
[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan zet ik hem op mijn site hold on.

Verwijderd

Topicstarter
doet dit het?

Verwijderd

Topicstarter
home.tiscali.nl/purplesun/algemeen/temp.htm

• RoD
  • Niet online

RoD

1. Dit was niet wat ik bedoelde, ik bedoelde de settings waarin je je tv als 2e monitor instelt.
2. De editknop gebruiken, in plaats van meerdere posts achter elkaar te maken (zoals ik al eerder zei)

Kijk hier ook ns: Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 07-05-2005 17:51 ]

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Tering zeg je hebt ook iets van een EDIT knop...

look like this

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

EDIT hmm ben niet de enige dit dit op viel

[ Voor 31% gewijzigd door Ganzz op 07-05-2005 17:52 ]

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Topicstarter
sorry mijn excuses
Over het hoofd gezien ... teveel met mijn hoofd in de kabels.

Staat erop (als dit is wat je bedoelt )

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, dat ja.
Ziet er goed uit, maar probeer gewoon ns wat in de instellingen, bij mij wil het vaak ook niet in 1 keer (waarom weet ik niet) maar met wat gepruts kom je er meestal wel.
Je zou ook zelf wat inzet kunnen tonen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 dagen me het ongangs gezocht op het internet. Drivers geinstalleerd en eraf gehaald ... tv tool erop gezet met het gevolg dat ik een zwart beeld had op mijn monitor die er niet meer afwilde na rebooten. (sorry maar ik ben wil het echt graag zelf oplossen alleen het gaat niet...)

Dit forum is mijn laatste poging om het voor elkaar te krijgen.

Wat bedoel je met wat instellingen. Ik heb al van alles geprobeerd maar het beeld blijft blauw. Ik begin echt te denken dat (een jaar oude tv ) het niet trekt ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 18:32 ]

Verwijderd

hey en het is niet een tv met dvd speler, want dan zou het eventueel kunnen dat het een s-video OUT! is :+ . of dat het een s-video IN is op je vga-kaart :+ ?

mischien wel héél handig om door te nemen:

[link]De grote tv-out FAQ[/link]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope het is een 32pw6918 philips tv (breedbeeld) en de dvd staat ernaast. Helaas.
Een vriend gaf net de optie of de kabel wel goed is..(maar ja ik heb 1x ff beeld gehad..dusss) Zal de kabel morgen bij iemand anders testen.
Ik weet ook niet meer wat voor andere opties er nog zijn....

xtra vraag: zo'n tv tool waar dient dat voor? Om je tv te detecteren?
Deze site had ik al gezien en die tool op mijn pc gezet maar toen ik op de groene knop drukte werd mijn pc scherm zwart en bleef zwart ook na rebooten. (via veilige modus progje erafgehaald en toen was het weer goed...dus ik ben er een beetje huiverig voor geworden)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 21:56 . Reden: xtra toevoeging... ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk toch echt dat het aan je instellingen ligt, ik heb namelijk precies hetzelfde met Nvidea kaarten waarmee ik een tv aansluit :)
Hoe je het nou precies voor elkaar krijgt, weet ik niet.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Is die TV een LCD? of gewoon CRT? (niet dat dat zoveel uit maakt)

Je hebt al een nieuwe kabel geprobeert?
Welke drivers heb je?

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/tvout.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Door veel te proberen is het me gelukt, ik heb beeld. Alleen nu nog de instellingen qua resolutie aanpassen want mijn beeld op de tv is oversized.

Hoe krijg ik nu een film afgespeeld op de tv. Ik heb net een test gedaan met de mediaplayer maar dan zie ik alleen zwart. Wel de omtrek van de mediaplayer maar als de film begint te spelen zie ik het beeld wel op mijn monitor maar niet op de tv.

Verder werkt het prima, ik zie nu mijn monitor beeld prima op de tv terugkomen. (grappig gezicht)

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost, door de tv als primair te zetten. Ook de .avi bestanden kan ik nu languit op de bank bekijken. ;)
Wat mij betreft kunnen we deze topic sluiten.

Iedereen bedankt voor jullie hulp!!! _/-\o_

:>

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:47:
Door veel te proberen is het me gelukt, ik heb beeld. Alleen nu nog de instellingen qua resolutie aanpassen want mijn beeld op de tv is oversized.

Hoe krijg ik nu een film afgespeeld op de tv. Ik heb net een test gedaan met de mediaplayer maar dan zie ik alleen zwart. Wel de omtrek van de mediaplayer maar als de film begint te spelen zie ik het beeld wel op mijn monitor maar niet op de tv.

Verder werkt het prima, ik zie nu mijn monitor beeld prima op de tv terugkomen. (grappig gezicht)
video overlay op "second " werkt hier pefect hoor!!

Kijk zovaak dvd's via tv-out. Perfecte kwaliteit, geluid is helaas stereo :P

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:52:
Nope het is een 32pw6918 philips tv (breedbeeld) en de dvd staat ernaast. Helaas.
Een vriend gaf net de optie of de kabel wel goed is..(maar ja ik heb 1x ff beeld gehad..dusss) Zal de kabel morgen bij iemand anders testen.
Ik weet ook niet meer wat voor andere opties er nog zijn....

xtra vraag: zo'n tv tool waar dient dat voor? Om je tv te detecteren?
Deze site had ik al gezien en die tool op mijn pc gezet maar toen ik op de groene knop drukte werd mijn pc scherm zwart en bleef zwart ook na rebooten. (via veilige modus progje erafgehaald en toen was het weer goed...dus ik ben er een beetje huiverig voor geworden)
Je zult toch je monitor moeten clonen of bijv ultramon moeten instaleren om beeld te krijgen op je tv

Specs

Pagina: 1