Toon posts:

Probleempje met DOS-script in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een bat-file gemaakt om een soort van dos backup te maken van bestanden die ik vandaag gewijzigd heb. Mijn doel is om dat scriptje dagelijks te laten verlopen en een bepaalde map te laten controleren of er al dan niet bestanden gewijzigd, bijgekomen, of verwijderd zijn en die aanpassingen dan zo te kopiëren naar een externe harde schijf.

Ik krijg telkens een script-fout: "ongeldig aantal parameters"
Hieronder vind je het scriptje:

@echo off
xcopy f:\privé\*.* h:\Backup Privé+outlook\ /M /E /H /Y
xcopy c:\Documents and Settings\Jesse\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\*.* h:\Backup Privé+outlook\Outlook\ /M /E /H /Y
echo De backup van Privé en Outlook is succesvol verlopen!
pause

Wat heb ik eerst gedaan:
Ik heb die privé-map volledig gekopieerd naar mijn externe HD. Daarna heb ik op de map rechts geklikt>geavanceerd>en de eerste 2 vinkjes aangevinkt.
Ik heb hetzelfde uitgevoerd voor de tweede xcopy opdracht.

Telkens ik die script dus uitvoer kom ik die foutmelding tegen.
Rarara, wie helpt mij uit de nood??

Mvg

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zet eens zaken met spaties tussen quotes, dus zoiets:

xcopy "c:\Documents and Settings\Jesse\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\*.*" "h:\Backup Privé+outlook\Outlook\" /M /E /H /Y

anders worden alle zaken na spaties extra parameters.

[ Voor 12% gewijzigd door Fatamorgana op 07-05-2005 16:06 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Een plusteken in het pad gaat ook niet werken, (x)copy verwacht/voert uit dan nl zowel hetgeen voor als na plus teken...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Resultaat nog altijd noppes.
In de eerste opdracht krijg ik nu: "Ongeldig pad".
Dit is het scriptje:

@echo off
xcopy "F:\Privé\" "H:\Backup Prive en outlook\Privé" /M /E /H /Y
pause
xcopy "C:\Documents and Settings\Jesse\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\*.*" "H:\Backup Prive en outlook\Outlook\" /M /E /H /Y
echo De backup van Privé en Outlook is succesvol verlopen!
pause

Misschien dat die "é" een probleem oplevert? Ik heb de doelmap nu ZONDER é geschreven en in de tweede opdracht maakt hij niet van zijn voeten.

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Is het niet handiger om een backupjob te maken met de standaard backup tool van Microsoft? Dat doe ik nl. elke avond (met schedule). De backup tool houdt ook bij welke bestanden gewijzigd zijn. Als je de bestanden die verwijderd zijn ook wilt verwijderen dan moet je de backup tool gewoon een nieuw bestand laten aanmaken (over het oude heen), dit is een instelling in het pakket.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als je in een DOS command prompt eens deze opdracht doet, werkt het dan wel?

xcopy "F:\Privé\" "H:\Backup Prive en outlook\Privé\" /M /E /H /Y

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de code in de gewone cmd werkt ook niet, dus volgens mij zal die é het probleem zijn. De backup van mijn pst-bestand (waar geen é in vermeld staat neemt hij wel).
Nu, ik ben op weg, enkel en alleen maar de naam veranderen.

Ivm de backuptool van XP: klote! :-) Misschien ook wel omdat ik er té weinig van ken. Ik volg lessen in een school om pc's samen te stellen en de leerkracht zegt ook vlakaf dat hij niet graag met die backup-tool werkt. Een eenvoudig scriptje zoals hierboven dagelijks laten draaien zorgt er voor dat je onmiddellijk aan je files kan. Stel dat ik die files naar iemand anders wil meenemen dan veronderstel ik dat het moeilijker zal zijn (misschien wel onmogelijk met die backup) dan dat je dat scriptje zal bewaren want je ziet je files op de externe HD.

Iedereen bedankt voor de moeite en weer een leerzame ervaring

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Laatste post voor vandaag maar weer...

Wellicht is dit iets :) Ook een tooltje... voor het geval DOS teveel gaat tegenzitten:

http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp

Tool maakt ook een kopie, heb het ooit wel eens gebruikt, werkte best goed vond ik.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
robocopy gebruiken is een MS tool :)

gebruik hem zelf ook om backups te maken naar een externe usb disk van de veranderde files werkt super!

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Batch scripts mogen in WOS :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1