Mensen,
Ik heb een klein probleempje.
Een kennis van mij heeft een netwerkje thuis van 2 pc's.
Een router deelt het internet.
Beide computers krijgen automatisch een ip-adres toegedeeld. Op de ene computer heb ik wel internet (deze is draadloos verbonden) en op de bekabelde PC heb ik geen internet.
Beide PC's krijgen een ip adres in de DHCP-range. Met de bekabelde PC kan ik niet eens op de router komen. (ook niet pingen)
Wanneer ik de PC aansluit op het modem van @home heb ik gewoon internet.
Ik heb alle instellingen al tig keer doorlopen en het moet gewoon goed zijn.
Dus even een samenvatting.
PC boven (draadloos) krijgt een IP van de router in de DHCP-range en heeft gewoon internet
PC beneden (bekabeld) krijgt een IP van de router in de DHCP-range en heeft geen internet.
Sluit ik de PC beneden aan op het modem van @home, dan heb ik wel gewoon internet.
Als ik ga werken met statische IP's, dan is het hetzelfde liedje.
Wat doe ik fout? Of zie ik iets over het hoofd.
(PC beneden heeft voor de 2e keer vandaag een verse Windows installatie en is net gisteren nieuw gekocht.)
Ik heb een klein probleempje.
Een kennis van mij heeft een netwerkje thuis van 2 pc's.
Een router deelt het internet.
Beide computers krijgen automatisch een ip-adres toegedeeld. Op de ene computer heb ik wel internet (deze is draadloos verbonden) en op de bekabelde PC heb ik geen internet.
Beide PC's krijgen een ip adres in de DHCP-range. Met de bekabelde PC kan ik niet eens op de router komen. (ook niet pingen)
Wanneer ik de PC aansluit op het modem van @home heb ik gewoon internet.
Ik heb alle instellingen al tig keer doorlopen en het moet gewoon goed zijn.
Dus even een samenvatting.
PC boven (draadloos) krijgt een IP van de router in de DHCP-range en heeft gewoon internet
PC beneden (bekabeld) krijgt een IP van de router in de DHCP-range en heeft geen internet.
Sluit ik de PC beneden aan op het modem van @home, dan heb ik wel gewoon internet.
Als ik ga werken met statische IP's, dan is het hetzelfde liedje.
Wat doe ik fout? Of zie ik iets over het hoofd.
(PC beneden heeft voor de 2e keer vandaag een verse Windows installatie en is net gisteren nieuw gekocht.)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren