[KMIX] Een commando voor Mute

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer intensief gezocht voor een oplossing om Mute te kunnen gebruiken via de Hotkeys op mijn NX5000.

Het probleem is echter dat ik voorheen een scriptje gebruikte voor "amixer" op mijn NX9000 maar ik wil hier toch vanaf en KMIX gebruiken.

Ik kan alleen met geen mogelijkheid achterhalen waarom KMIX niet te muten valt via een commando. Ik heb het script een aantal keer aangepast maar ik krijg dan errors in mijn log-bestand.

Na zoekwerk zie ik dat er meestal toch amixer gebruikt wordt, dit omdat deze alleen met een commando gemute kan worden ? Het lijkt er bijna wel op !

script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh

CURRENT=`amixer cget numid=32 | tail -1| cut -f2 -d=`

NEWVAL=0

if [ $CURRENT = "off" ]
then
  NEWVAL=1
fi

amixer cset numid=32 $NEWVAL

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je moet eerst mappen met xmodmap. Als je dat had geweten had het googlen makkelijk geweest, maar dat heb ik al voor je gedaan. ;)

http://dot.kde.org/1094715499/1094828408/

Hier werkte deze methode met mijn logitech internet navigator. Ik ben nu overgestapt naar een ander keyboard dus ik zou het niet meer kunnen testen voor je (tenzij ik de keycodes op zou zoeken). Maar in dat linkje staat ook de nx5000 genoemd, dus het zal wel werken. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
mOrPhie schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:04:
Je moet eerst mappen met xmodmap. Als je dat had geweten had het googlen makkelijk geweest, maar dat heb ik al voor je gedaan. ;)

http://dot.kde.org/1094715499/1094828408/

Hier werkte deze methode met mijn logitech internet navigator. Ik ben nu overgestapt naar een ander keyboard dus ik zou het niet meer kunnen testen voor je (tenzij ik de keycodes op zou zoeken). Maar in dat linkje staat ook de nx5000 genoemd, dus het zal wel werken. :)
Thnx, had gescheeld denk ik idd.

Ik ga er mee aan de gang !

De NX5000 def-file had ik inderdaad al. Eerst zelf gescand en nog maar eens vergeleken, kwam overeen. dus was goed :D

Heb jij je keyboard ook weer aan de gang ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 18:18
Waarschijnlijk kun je kmix via DCOP wel aansturen om te muten, maar inderdaad zou het gewoon moeten werken als je instelt wat voor toetsenbord je hebt

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Wilke schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:34:
Waarschijnlijk kun je kmix via DCOP wel aansturen om te muten, maar inderdaad zou het gewoon moeten werken als je instelt wat voor toetsenbord je hebt
Indeed, het commando van KMIX werkt alleen niet...... dus opzich kan ik met die toets wel wat aansturen maar KMIX heeft geen mute-commando.

Praten we langs elkaar heen ? Ik ga straks nog even goed met die link aan de gang...... geen prio, wel leuk om te weten en te laten werken :)