[asp.NET]Waarde opvragen van button

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer ik mijn asp-pagina opbouw wil ik er asp:buttons opplaatsen, maar ik wil er een value aan toekennen zodat ik bij een click weet over welke button het gaat (10 buttons in een loopje bv). Ik had gedacht aan een CommandArg mee te geven, maar je kan blijkbaar geen variabelen meegeven aan een asp:button ?

code:
1
<asp:Button CommandArgument=<%=test%> ID="btnAdd" Runat="server" Text="add" OnClick="btnAdd_click" />

Waar ik ook aan dacht was het UniqueID van de buttons op te slaan, maar blijkbaar krijgen ze alle 10 dezelfde uniqueID ?

Dit wil dus niet lukken. Iemand meer tips ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Doe het in de code-behind

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Gewoon in de class/code van de pagina code kloppen.. Zo moeilijk kan het toch niet zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 07-05-2005 16:42 ]

Download my music on SoundCloud

• Blizard
  • Niet online
Heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar toch krijg ik als ik via de Debugger kijkt in sender een leeg commandargument te zien ?

code:
1
2
3
4
5
...
%>
<asp:Button Text="My Bytton" ID="btnAdd" runat="server" OnClick="btnAdd_Click" />
<%
btnAdd.CommandArgument = "Test";

...

[ Voor 25% gewijzigd door Blizard op 08-05-2005 13:57 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

omdat btnAdd daar nog niet geinstantieerd is. Doe het in codebehind, in Page_Load(), dan komt het helemaal goed.

(btw, die je attributen es in lowercase, dan is het valid ;))

日本!🎌

• Blizard
  • Niet online
Het probleem is dat de button tijdens een forloopje moet worden aangemaakt en ik daar ineens ook da waarde moet meegeven (ik weet de weerde niet in de Page_Load) En het gaat dus om 10 verschillende waarden, dus je kan niet één waarde aan al de buttons koppelen.

De attributen heb ik gewoon van Visual Web Developer gekregen ?!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Blizard schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:41:
Het probleem is dat de button tijdens een forloopje moet worden aangemaakt en ik daar ineens ook da waarde moet meegeven (ik weet de weerde niet in de Page_Load) En het gaat dus om 10 verschillende waarden, dus je kan niet één waarde aan al de buttons koppelen.

De attributen heb ik gewoon van Visual Web Developer gekregen ?!
Dan maak je ze aan tijdens de Init en geeft de waarden tijdens de Load. Normaliter heeft een Button de viewstate op enabled staan, dus de waarden worden onthouden, zolang je de controls in dezelfde volgorde in de controlcollection stopt. Vandaar dat je de buttons moet toevoegen tijdens de init.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Blizard
  • Niet online
*voelt zich enorm dom*
Maar kan je met een klein beetje pseudo-code een beetje klaarheid brengen?

Het probleem is een beetje dat ik met een mengelmoes zit van code-behind maar ook in-page asp. Op de ene plaats kan ik niet aan de juiste waarden, ergens anders is dit en dat weer niet in orde.
Pagina: 1