Toon posts:

waarom is dat netwerk zo traag

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is een netwerk tussen twee pc's A en B.
Informatie van A naar B gaat met 1MByte/sec. Een fatsoenlijke snelheid voor een 10mbit netwerk.
Maar van B naar A is het niet vooruit te branden. haal je hoogstens 7kbyte/sec.
Waar gaat het mis. De coaxkabel is een meter of 50. De gebruikte netwerkkaarten hebben beide een realtek 8029 chip met de nieuwste drivers. Deze lijken goed te zijn.
protocollen TCP/IP en ipx/spx (de laatste is nodig om redalert te kunnen spelen)

Wie helpt ons??

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb ook dergelijke ervaringen met REALTEK :( is ook de reden dat ik die dingen nooit meer zal kopen ... of zelfs noemen voor anderen als optie ... tegenwoordig gebruik ik 3com (ja ja erg duur) maar wel beter.

Je zou kunnen kijken welke kaart evt niet goed is als je iemand kent die nog zo'n kaartje over heeft om te testen.

Suc6

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien wil het netwerkkaartje geen irq delen ?

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Heb je toevallig ATGuard of dergelijke aanstaan op comp B?
mn broer had ook da probleem, hij had dus ATGuard aanstaan die netwerk traffic "blocked", zodat je nie veel K/s zal halen..
Khoop da je er wa aan heb

MzZl

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Er licht toch geen travo op/naast de coax...
Dit kan erg storen. Had er van de week ook weer last van. Was aan het voetbalen geweest met de snoeren.....

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het allemaal niet, geen van deze mogelijke oorzaken zijn aanwezig.

Alles al geprobeerd, maar het is echt eenrichtingsverkeer geworden.

Verwijderd

1. Coax kan nooit een 10/100 MB netwerk vormen (RTFM).

2. Coax kent geen crossover. Daarom is downstream alleen gesuppord. Dat je upstream er door krijgt komt alleen met gratie van PC A zodra deze even geen data zendt.

3. Koop gewoon twee goedkope 3Com kaartjes en stop er een simpele crossover kabel (UTP Cat-5) kabel tussen en voila, je netwerk loopt als een speer.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
Een vriend van me heeft hier ook last van, en zelfs als we een 3com 100 mbit kaart erin douwen en aansluiten op een switch is de uplink wel goed, maar de downlink ongeveer 8 kbyte/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

thebomb, wat ben je allemaal voor onzin aan het verkondigen? je kunt met coax prima 10 mbit netwerken bouwen, en er is ook coax voor 100 mbit.Met utp alleen kun je ook geen 10/100 netwerk bouwen, heb je altijd switch voor nodig,zowel bij coax als bij utp.

coax geen crossover ?????? waar gaat dit over,je kunt met coax gewoon full traffic beide kanten op. Dat je om de beurt zend is
bij utp niet echt anders hoor.

en iedereen zegt wel dat 3com zo goed is, maar je hebt echt geen 3com nodig omdat anders je netwerk niet werkt.

Ik zou zeggen, wissel die twee netwerkkaarten 's om en kijk dan 's wat je traffic doet. Gaat het nu weer one-way maar andersom, dan zou ik die kaart aan de langzame kant 's vervangen door een andere kaart en kijken wat er dan gebeurt.
Gaat het one-way maar in dezelfde richting als voordat je de kaarten verwisselde,
dan zou ik de sofwtare op de langzame pc 's nakijken evt fris installeren.

heb dit soort ellende ook al met 3com gehad, maakt geen ruk uit.

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gekloot, zijn we er achter gekomen dat het tcp/ip protocol *&%$#%$* is. Alleen het ipx/spx protocol loopt als een trein. Behalve redalert dan.
De kabel is het ook niet, want op dit moment is die twee meter.
Pagina: 1