[Generals Zero Hour] Multiplayer crasht en Maps zonder AI

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi hoi,

Ik heb een aantal vraagjes over Generals Zero Hour.
Ik speel dit nog steeds regelmatig met een vriend via LAN.
Het blijft een super tof spel, en er komen maar geen nieuwe spelen van dit genre uit :-S

1: Nu hebben wij af en toe last tijdens het spelen, dat er een fout ontdekt is. Het spel stopt dan onmiddelijk. Dit gebeurd soms na 2 minuten spelen, maar ook soms na 45 minuten spelen. En soms gebeurd het ook helemaal niet. De melding: Mismatch error, lost synchronisation, blablabla. Dit terwijl we bijden dezelfde versie draaien (1.04) en geen rare mods hebben geinstalleerd etc.
(We hebben geen updates voor generals geinstalleerd, alleen voor zero hour). Moet ik die ook installeren? Weer iemand een oplossing ?

2: Veel gedownloade mappen hebben geen AI. De pc gaat gewoon niets bouwen. Hoe komt dit, en hoe lossen we dit op ?

Verder is het spel vaak erg traag wanneer je een grote map speelt met veel AI's erin. Maar dit schijnt een algemene bug te zijn in generals :-S Is er al een oplossing voor ??? grote mappen zijn niet te spelen van traagheid, terwijl onze vebinding perfect is, en onze pc's 3x te snel.

Zijn er verder nog leuke mappen die makkelijk te verdedigen zijn, en leuke mods ???

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja klopt ik heb hetzelfde probleem maar heb dan wel ook generals zelf geupdate tot de laatste patch. Ik speel het ook over een LAN en het werkt gewoon echt te traag. Zeker als je tegen een aantal AI's wil battelen dan gaat het super lastig. maar het ligt dus niet aan generals gewoon patchen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd.

Ik heb generals inmiddels ook gepatch, en het helpt niet.
Generals zonder Zero hour draaid trouwens perfect ! Ook lekker snel !

Het lijkt wel alsof zero hour 1.4 veel vaker crasht dan 1.3

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

De mismatch lijkt zeer zeker vaker voor te komen, ook online. Ik weet niet waar dit door komt maar het is wel opvallend. Je kan er niets aan doen, het zit in generals zelf. Vroeger waren er wel bepaalde handelingen die het veroorzaakten, maar nu heb ik geen idee.

Over de gedownloade maps waarbij de AI niet beweegt, hier doe je ook niets tegen. De map makers hebben waarschijnlijk geen AI script ingebouwd waardoor hij geen gebied heeft waar hij moet bouwen ed. Dus helaas, tenzij je ze zelf aanpast zal de AI nooit iets gaan doen.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Klopt, maar het is niet zo super lastig om met de worldbuilder AI toe te voegen als je een map echt tof vind. Ik heb het een tijdje geleden gedaan en het viel alles mee als je eenmaal doorhebt hoe het moet. Ik had toen een tutorial ergens vandaan gegoogeld.

Wat ik er nog van wat:
Elke positie moet een inner perimeter hebben, een outer perimeter (voor hoe agressief de AI reageert)
en drie soorten vectoren naar elk van de andere basissen. Deze 3 hebben te maken met de aanvallen. Een is de normale aanval, een de flank aanval en de andere de backdoor route.Afhankelijk va nhet ingestelde moeilijkheidsniveau maakt hij gebruik van deze vectoren om aan te vallen.

Als je deze 5 dingen definieert voor ELKE basis dan heb je ineens een map met AI erin. :)

Voor precieze uitleg en tutorial moet je maar even zelf googlen.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
2> je kan met het proggie ccgmap checker alle mappen in één keer controleren op AI aanwezigheid, dan weet je iig welke mappen wel en welke geen AI hebben

[ Voor 5% gewijzigd door reller op 10-05-2005 10:38 ]

Pagina: 1