hallo tweakers,
ik heb gezocht op got, google, howto's gelezen etc maar het werkt nog niet.
Wat wil ik doen:
Ik probeer steam te starten onder linux (suse 9.2) met behulp van cedega (versie 4.3-1),
installatie van steam verloopt vlekkeloos
Waar loop ik tegen aan:
Op het moment dat ik steam start met commando: "cedega Steam.exe" start steam netjes en vraagt deze om mijn gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord.
Deze voer ik in en binnen 2seconden krijg ik de melding terug:
Could not connect to Steam network.
This could be due to a problem with your Internet connection, or with the Steam network. Please visit ...... blabla...
Ik heb op mijn laptop nog windows xp staan (ook alleen maar voor macromedia studio) en daar steam op geinstalleerd, hier kan ik netjes connecten en de game counterstrike installeren.
wat heb ik allemaal geprobeerd:
-clientregistry.blob en steamclient.dll verwijderd en daarna steam opgestart, dan download steam weer deze nieuwe files en zou het mogelijk kunnen werken (volgens howto's en forums): NOGO
-iets oudere versie van cedega geinstalleerd: NOGO
-wine als emulator gebruiken: NOGO
geinstalleerde folder van laptop overkopieren en de exe uit die folder opstarten: NOGO
-microsoft truetype fonts geinstalleerd: NOGO (misschien ook wel, maar ze staan er op)
-steam ontelbaar keer opnieuw geinstalleerd
ik ben vast niet de enige op dit forum die counterstrike speelt onder linux via cedega (am i?)
misschien vergeet ik iets of zoiets maar ik zie het niet...
kan overigens wel goed diablo2; LOD online spelen via cedega
wie o wie kan mij eeuwig verblijden?
ik heb gezocht op got, google, howto's gelezen etc maar het werkt nog niet.
Wat wil ik doen:
Ik probeer steam te starten onder linux (suse 9.2) met behulp van cedega (versie 4.3-1),
installatie van steam verloopt vlekkeloos
Waar loop ik tegen aan:
Op het moment dat ik steam start met commando: "cedega Steam.exe" start steam netjes en vraagt deze om mijn gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord.
Deze voer ik in en binnen 2seconden krijg ik de melding terug:
Could not connect to Steam network.
This could be due to a problem with your Internet connection, or with the Steam network. Please visit ...... blabla...
Ik heb op mijn laptop nog windows xp staan (ook alleen maar voor macromedia studio) en daar steam op geinstalleerd, hier kan ik netjes connecten en de game counterstrike installeren.
wat heb ik allemaal geprobeerd:
-clientregistry.blob en steamclient.dll verwijderd en daarna steam opgestart, dan download steam weer deze nieuwe files en zou het mogelijk kunnen werken (volgens howto's en forums): NOGO
-iets oudere versie van cedega geinstalleerd: NOGO
-wine als emulator gebruiken: NOGO
geinstalleerde folder van laptop overkopieren en de exe uit die folder opstarten: NOGO
-microsoft truetype fonts geinstalleerd: NOGO (misschien ook wel, maar ze staan er op)
-steam ontelbaar keer opnieuw geinstalleerd
ik ben vast niet de enige op dit forum die counterstrike speelt onder linux via cedega (am i?)
misschien vergeet ik iets of zoiets maar ik zie het niet...
kan overigens wel goed diablo2; LOD online spelen via cedega
wie o wie kan mij eeuwig verblijden?