Toon posts:

usb hdd copy probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

mijn probleem is het volgende

ik heb een amd 64 3200+ met een x700 pci express, op een asus mobo a8n-sli, 1gb intern
een nec 3520 en een pioneer dvd speler, 1 * sata 160 samsung ( 5 maxtors kapot in 3 maanden tijd)
ik heb een usb hdd gekocht, met een 200 gb samsung erin.
als ik aan het kopieeren ga, van de normale hdd, of mijn netwerk omgeving, of 1 van de dvd spelers, dan gaat ie eerst met 112 mb per seconde, om vervolgens te stuiten op 63 kb per seconde waarna mijn hele systeem zwaar op hold gaat, hij hangt niet, maar gaat op hold, het kopieeren mislukt, hij geeft aan dat er bestanden niet zijn kunnen schrijven en dus verloren gegaan, het aparte eraan is dat ie wel aangeeft dat er een file opstaat van 3.8 gb (bv een playstation spel) maar dat die file zeker niet is wat het moet zijn (na het branden ervan)
ik kan wel kopieeren van de usb hdd naar iets anders, dan doet ie niet moeilijk

wat kan het probleem zijn
ik draai windows xp, alle drivers zijn nieuw
ik heb service pack 2 geinstalleerd, het is een ntsf partitie van 200 gb, toen ik er 2 had van 100 deed ie ook moeilijk, de nieuwste drivers, alles is geupdate, hert is usb 2, meerdeere kabels geprobeerd, . . . ..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 17:46 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
heb je service pack 1 geïnstalleerd
hier zitten voor de emeste moederborden de usb 2.0 drivers in namelijl...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

NTFS? FAT? FAT32? Kan allemaal ook nog best schelen... Te lange, of brakke USB-kabel, misschien geen USB 2.0-poort? Hubje ertussen?

Alles loshalen, opnieuw installeren, probeer het opnieuw...

Dat soort dingen.

Wellicht inderdaad een Windows-probleem. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb service pack 2 geinstalleerd, het is een ntsf partitie van 200 gb, toen ik er 2 had van 100 deed ie ook moeilijk, de nieuwste drivers, alles is geupdate, hert is usb 2, meerdeere kabels geprobeerd, . . . ..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 17:45 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het wil weleens voorkomen dat de interface-unit (die van een ATA-schijf een USB of Firewire-schijf maakt) niet of slecht functioneert.

Zelfbouw? haal 'm eruit en formatteer de schijf in een ATA-opstelling, daarna herinstalleren in de USB-behuizing.

Kant en klaar gekocht? Contact met de verkopende zaak/fabrikant...

Bijvoorbeeld.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
Ik had laatst ook zo'n soort probleem bij een pc. Bij frontaansluiting deed hij vaag, maar als ik direct op mobo usb aansloot deed hij het gewoon super. Misschien dat dit ook het geval is bij jou.....
Veel succes
Pagina: 1