Card-reader werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:45
Heb net een MS-Tech LU-165S cardreader gehaald. Was ergens in een winkel, zag hem liggen voor weinig en dacht: 'Waarom niet?' Tot zover het verhaaltje, nu het probleem. :)

Ik heb de cardreader 'ingebouwd', aangesloten op de interne USB-aansluiting van m'n moederbord. De software/drivers geinstalleerd (heb windows XP). Nu staan in het scherm van deze computer, bij stations met verwisselbaar medium de verschillende geheugenkaarten, tot zover gaat het dus goed.

Als ik nu m'n MMC kaartje (nokia 6230-standaardkaartje) in de gleuf stop ;) gaat het groene lampje op de cardreader branden = goed. Verschijnt er na een paar seconden zo'n zoekscherm voor automatisch afspelen en gebeurd er verder helemaal niks meer. Als ik dan dubbelklik op het icoontje in deze computer krijg ik na een tijdje de melding dat ik een schijf of ander medium moet plaatsen. (Als ik op een ander kaarttype klik, waar dus zeker niks in zit, heb ik die melding binnen no-time, bij het mmc-type moet de computer flink nadenken en duurt het ff voordat ik de melding krijg)

Heb het ook even met het geheugenkaartje van m'n zusje geprobeerd maar daarmee precies hetzelfde, ik kan hem niet openen. Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 07-05-2005 14:58 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb zelf altijd gedonder met onboard USB en cardreaders. Probeer eens (met je case open) de cardreader on-the-fly opnieuw aan te sluiten en kijk of ie het nu wel doet.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:32
Het zou kunnen dat het kaartje niet helemaal compatible is met de reader.
Ik heb zelf problemen met een Kingston SD-kaartje, terwijl een Dane Elec het wel prima doet.
Beide kaartjes doen het overigens wel prima in mijn PDA.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Moet je de interne USB-poort misschien in de BIOS enablen of in Windows Device Manager?

LinkedIn WoT Cash Converter

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien even kaartje opnieuw formateren en dan lezen. Ik heb het gedonder ook gehad met een Benq camera die de kaart goed kon lezen maar de kaartlezer niet. Ik moest zoeken en zoeken. Ik had kaartje erin gedaan en dat was geen probleem maar dat SD kaartje dat deed het juist niet. Toen heb ik hem geformateerd en deed het.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb je misschien een MSI moederbord?
zo ja dan probeer de reader eens aan te sluiten zonder de extra aarde (5e pin)
je houdt dus rood-wit-groen-zwart over.

eerst kijken dan zeiken

• Niek_
wacko schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:24:
Ik heb zelf altijd gedonder met onboard USB en cardreaders. Probeer eens (met je case open) de cardreader on-the-fly opnieuw aan te sluiten en kijk of ie het nu wel doet.
Ga ik nu ff proberen....
edit:
Heeft niet geholpen, verwisselbare schijven komen er weer bij maar voor de rest is het nog steeds hetzelfde....eerst automatisch afspelen, dan na een paar seconden de melding dat er een ander meduim geplaatst moet worden... |:(
suspect schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:30:
Het zou kunnen dat het kaartje niet helemaal compatible is met de reader.
Ik heb zelf problemen met een Kingston SD-kaartje, terwijl een Dane Elec het wel prima doet.
Beide kaartjes doen het overigens wel prima in mijn PDA.
Hopen van niet, maar dat is dus altijd ff afwachten....
PcDealer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:37:
Moet je de interne USB-poort misschien in de BIOS enablen of in Windows Device Manager?
Nee, die interne was eerst doorgelust naar de voorkant, werkte gewoon. Heb dus nu in plaats van 2 x USB aan voorkant 1 x USB werkend + cardreader.
itsalex schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:43:
Misschien even kaartje opnieuw formateren en dan lezen. Ik heb het gedonder ook gehad met een Benq camera die de kaart goed kon lezen maar de kaartlezer niet. Ik moest zoeken en zoeken. Ik had kaartje erin gedaan en dat was geen probleem maar dat SD kaartje dat deed het juist niet. Toen heb ik hem geformateerd en deed het.
Dat dus liever niet, heb foto's enz. op het kaartje staan en die reader juist gekocht om die eraf te halen.
bratos schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:49:
heb je misschien een MSI moederbord?
zo ja dan probeer de reader eens aan te sluiten zonder de extra aarde (5e pin)
je houdt dus rood-wit-groen-zwart over.
Heb Asus A7V600 moederbord. Aan de cardreader zitten maar 4 draadjes: rood-wit-groen-zwart.
edit:
Wie o wie heeft er nog leuke tips die ik eens kan opvolgen om er voor te zorgen dat die card-reader geen 100 meter hoeft te vliegen....

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 07-05-2005 19:05 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het grappige is dat ik hetzelfde probleem had bij hetzelfde bord. Probeer eens bij de buren die kaart uit te lezen en te formateren en dan heb je misschien de kans dat die het doet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
A7V600 mainboard.. via-based dus? nieuwste chipset/usb drivers geinstalled?

Al eens de cardreader geprobeerd via een actief gevoed USB hubje?

Ik ken dat moederbord niet uit mn hoofd, maar oudere (via) moederborden en USB is een bitch

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, alleen dan gebaseerd op een Asus P4S533 moederbord. En een Apacer 7-in-1 card reader. Zodra ik daar een kaartje in doe, dan reageert het systeem wel goed, maar na verloop van tijd loopt explorer.exe vast en de card-reader (lampje blijft maar knipperen).

• Morre
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb ook dat probleem met een Apacer apparaatje. Rotdingen, kan ik toch telkens weer de camera aansluiten via een kabel.

• Niek_
Heb hem nog steeds niet werkend. Heb het on the fly installeren op beide interne USB-poorten geprobeerd maar helaas...
DJSmiley schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:37:
A7V600 mainboard.. via-based dus? nieuwste chipset/usb drivers geinstalled?

Al eens de cardreader geprobeerd via een actief gevoed USB hubje?

Ik ken dat moederbord niet uit mn hoofd, maar oudere (via) moederborden en USB is een bitch
Heb niet toevallig een USB-hubje liggen. Maar hoe bedoel je bovenstaand? Heb de laatste drivers van de ASUS site gedownload en geinstalleerd maar dat werkt helaas ook niet.

Iemand nog suggesties?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31
Niek_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:08:
Heb hem nog steeds niet werkend. Heb het on the fly installeren op beide interne USB-poorten geprobeerd maar helaas...

[...]

Heb niet toevallig een USB-hubje liggen. Maar hoe bedoel je bovenstaand? Heb de laatste drivers van de ASUS site gedownload en geinstalleerd maar dat werkt helaas ook niet.

Iemand nog suggesties?
op hoe bedoel je bovenstaand
actief gevoed wil zeggen dat hubje een aparte adapter heeft om hem van stroom te voorzien en dus niet gevoed wordt door de computer

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-05-2005 18:14 ]

Specs

• Niek_
asfaloth_arwen schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:11:
[...]

op hoe bedoel je bovenstaand
actief gevoed wil zeggen dat hubje een aparte adapter heeft om hem van stroom te voorzien en dus niet gevoed wordt door de computer
Nee heb ik helaas niet en kan er ook niet zo aan 1 komen. Denk dat ik hem terug breng naar de winkel en een iets duurder exemplaar/ander merk neem.
Iemand nog goede tips? Moet in ider geval MMC en CF kaartjes ondersteunen.
Pagina: 1