Toon posts:

[Mandrake] Installatie wil niet booten van DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wilde vanmiddag mijn systeem upgraden van win98 naar linux mandrake 10.1. Aangezien ik wilde dat mijn harde schijf eerst volledig geleegd werd heb ik hem met maxblast helemaal leeg geveegt. Vervolgens een bootable mandrake 10.1 DVD gemaakt die het vervolgens niet doet. Terwijl hij op mijn windows xp systeem wel gewoon werkt.

Ik krijg de volgende melding:

Boot From ATAPI CDROM:

''duurt zo'n 20 sec''

Disk Boot Failure, Insert system disk and press enter.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem ?

bvd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:35 ]

Verwijderd

Windows 98? Dan zou het wel eens kunnen dat die DVD-rom geen DVD-r of DVD+r leest, alleen legale dvd's, heb dat hier ook al eens voorgehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:35 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
Windows 98? Dan zou het wel eens kunnen dat die DVD-rom geen DVD-r of DVD+r leest, alleen legale dvd's, heb dat hier ook al eens voorgehad.
offtopic:
Een gebrande Mandrake DVD is ook legaal hoor ;)

Ik denk inderdaad ook dat het probleem bij je DVD speler ligt. Heeft Mandrake geen bootable CD-Rom set? Anders kun je die eens proberen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

dawuss schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:37:
[...]

offtopic:
Een gebrande Mandrake DVD is ook legaal hoor ;)
Inderdaad, beetje slecht uitgedrukt, maar ik bedoelde dus zelf geschreven dvd's ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
Dat zou idd heel goed kunnen, ik ga het dan maar eens met cd-roms proberen.

Bedankt voor de snelle reacties :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:38 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Mandriva 10.1- 3CD ISO set / i586.:
ISO1: hier
ISO2: hier
ISO3: hier
(GWDG.de mirror)

~ 700mb per ISO. Hier kan je het mee proberen, of anders even een bootflop / netinstall cd/flop zoeken/maken. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:44:
Kun je niet beter de download edities van de nieuwe mandrake nemen (Mandriva 2005)? Maar wie weet heb je een speciale reden om 10.1 te gebruiken, zo niet dan zou ik gewoon het nieuwste van het nieuwste proberen :) Suc6!
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af.

[ Voor 94% gewijzigd door r0b op 07-05-2005 14:45 ]

Verwijderd

Of heel even de DVD speler van de andere PC in die PC steken, spaart je een hoop download ;)

Verwijderd

Kun je niet beter de download edities van de nieuwe mandrake nemen (Mandriva 2005)? Maar wie weet heb je een speciale reden om 10.1 te gebruiken, zo niet dan zou ik gewoon het nieuwste van het nieuwste proberen :) Suc6!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 18:18
De DVD die je nu hebt gebrand is niet bootable, of als 'ie het in de ene computer wel en in de andere niet doet, is het BIOS van die andere computer misschien niet in staat te booten van DVD (?)

Wat bedoel je met 'hij doet het wel in Windows XP?'. Dat je de bestanden die er op staan kunt zien zegt verder niet echt zo veel over het feit of 'ie bootable is....

Zou je de volgende keer kunnen proberen een passende topictitel te bedenken? Deze zegt niks over het probleem, dus dat heb ik aangepast nu.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost, het was idd de dvd speler die hem niet kon lezen. Dus heb ik de dvd speler ff snel overgezet en linux op die manier geinstalleerd.

Sluit dit topic maar, en bedankt voor de oplossing.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:24:
Het probleem is al opgelost, het was idd de dvd speler die hem niet kon lezen. Dus heb ik de dvd speler ff snel overgezet en linux op die manier geinstalleerd.

Sluit dit topic maar, en bedankt voor de oplossing.
Algemene gedragsregels (Netiquette)
opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Pffffff wat een gezeur allemaal zeg, ik post hier gewoon mijn probleem krijg ik meteen allemaal zielige gedragsregeltjes etc naar mijn hoofd. Wat vriendelijker voor je bezoekers zijn kan ook geen kwaad.

Enne Wilke dit is een duidelijke zin voor de meeste nederlanders en iedereen kan hier ook uit snappen dat ik bedoel dat hij op windows xp systeem wel gewoon bootable is.

''Vervolgens een bootable mandrake 10.1 DVD gemaakt die het vervolgens niet doet. Terwijl hij op mijn windows xp systeem wel gewoon werkt.''

Dat jij het niet snapt hoeft niet te zeggen dat andere mensen het ook niet snappen.

Nogmaals bedankt voor de oplossing.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:45:
Pffffff wat een gezeur allemaal zeg, ik post hier gewoon mijn probleem krijg ik meteen allemaal zielige gedragsregeltjes etc naar mijn hoofd. Wat vriendelijker voor je bezoekers zijn kan ook geen kwaad.
Die regeltjes zijn er met een reden, zonder reden zou het hier met zo'n 100000 geregistreerde (en wat minder actieve) leden een stuk minder ordelijk verlopen, en ze zielig noemen lijkt mij in ieder geval niet een goede instelling.
Enne Wilke dit is een duidelijke zin voor de meeste nederlanders en iedereen kan hier ook uit snappen dat ik bedoel dat hij op windows xp systeem wel gewoon bootable is.
Ik vond hem ook niet zo duidelijk, je kunt een mandrake dvd ten slotte niet booten als windows XP draait lijkt me.
''Vervolgens een bootable mandrake 10.1 DVD gemaakt die het vervolgens niet doet. Terwijl hij op mijn windows xp systeem wel gewoon werkt.''

Dat jij het niet snapt hoeft niet te zeggen dat andere mensen het ook niet snappen.
Ik vond hem op zn minst ook erg onduidelijk.
Nogmaals bedankt voor de oplossing.
Om verder offtopic gezever tegen te gaan doe ik hem nu toch dicht, zoals je hierboven hebt kunnen zien dus niet omdat jij vindt dat het opgelost en dus dicht kan. Mocht je het niet eens zijn met regels of het beleid, kun je dat altijd op een nette manier in Lieve Adjes ter sprake brengen maar niet in een topic. Probeer het dan wel iets beter te beargumenteren dan alleen "gezeur" en "zielig" noemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.