Routing module onder FC3?

Pagina: 1
Acties:

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb 2 mid/low end systemen (P3-700 Mhz + 500MB RAM) met Fedora Core 3 erop.
Ik wil een router maken van een van deze machines. Nu zegt 99% van jullie dan installeer smoothwall o.i.d. DAT heb ik al (op een nog ouder systeem). Het doel van mijn nieuwe linux project is om een router te bouwen, maar ik wil ook op die router (en dus niet er achter) een webserver draaien en ook gewoon user accounts aan kunnen maken.

De systemen draaien en ik heb ook al gevonden hoe ik (met behulp van DHCPd) een netwerkje kan bouwen. Maar om het volledig te krijgen moet ik natuurlijk kunnen poortforwarden / fire-wallen, maar IP tables (waar ik veel over vind via google) is nog wat pittig.

Wat ik eigenlijk zoek is een soort van smooth-wall software wat draait als een module op een normale FC3 (of eventueel andere distro) installatie (met een usable web-interface oid.) zodat ik de normale functionaliteit van LINUX ook behoud.

Suggesties?

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Verwijderd

Ja, gewoon Google beter gebruiken.
Dit is een hele goeie tutorial, bepaalde dingen zijn ietsjes anders voor FC3, maar in principe werkt het hetzelfde.
http://www.gentoo.org/doc/en/home-router-howto.xml

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:51

TGEN

Hmmmx_

Bedoel je nu een gateway, een bridge of een router? In dat laatste geval zijn er natuurlijk de welbekende pakketten Zebra en Quagga.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

TGEN schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:02:
Bedoel je nu een gateway, een bridge of een router? In dat laatste geval zijn er natuurlijk de welbekende pakketten Zebra en Quagga.
Wat moet iemand in godsnaam met BGP routing software op een thuisnetwerk?
Lezen is ook een kunst, hij wil een machine die DHCP, DNS, NAT en tevens een webserver draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 12:38 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Daar is iptables toch voor uitgevonden?

iRacing Profiel

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:07

woutur

Klauwtjes uit!

MrBarBarian schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:46:
Daar is iptables toch voor uitgevonden?
I.c.m. de juiste kernel modules ja. Ikzelf gebruik het iptables script van adsl4linux.nl. Beetje aanpassen en het is allemaal geregeld. Je zal zelf je dhcp en apache gebeuren in moeten stellen maar dat kan niet te moeilijk zijn. Middagje lezen op het adsl4linux.nl forum en wat klooien en je hebt alles voor elkaar.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1