Toon posts:

PC eet USB sticks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag. Kan een pc usb sticks verslinden?
Mijn zus heeft een usb stik en die werkt bij ons gewoon. Daarna gaat ze naar haar vriend en als ze hem daar in de pc stopt werkt hij vervolgens nergens meer. Nieuwe usb stick gehaald. Zelfde verhaal. Overal werkt hij totdat hij in de pc van mijn zwager is geweest. ( tot 3 keer toe nu)
Digitale camera werkt wel gewoon.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Hij heeft Windows XP er op staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een te hoge spanning op de USB poorten, dat zou de enige logische verklaring zijn.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Wat bedoel je met 'werkt niet meer'? Wordt de stick nog wel herkend door andere pc's?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Inderdaad, is de stick dood of alleen het bestandssysteem corrupt?

🖥️ | 🚗

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat het bestandssysteem corrupt raakt heb ik ook last van bij 1 computer met een MMC kaartje:
Eigen computer + kaartlezer = goed
Laptop + externe kaartlezer (aan hub, anders crasht de hele laptop) = goed
Laptop + interne kaartlezer = niet geformatteerd, wilt u dit kaartje formatteren?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik denk dat haar stick dood is, anders ga je toch geen nieuwe halen, Correct me if I'm wrong. Wat is het merk van die datastock? Je zou misschien kunnen kijken op internet of meer mensen dit probleem hebben, of een emailtje sturen naar het betreffende bedrijf.

edit, Bij xp moet je toch apparaten eerst softwarematig "verwijderen"en dan pas hardware matig. Misschien is er (vroegah) een andere stick ingedaan, en herkent xp de stick van je zus als die omdat de vroegere stick niet software matig is verwijderd.

[ Voor 34% gewijzigd door martieadams op 07-05-2005 14:03 ]

Learn to forget...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

martieadams schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:01:
Ik denk dat haar stick dood is, anders ga je toch geen nieuwe halen, Correct me if I'm wrong. Wat is het merk van die datastock? Je zou misschien kunnen kijken op internet of meer mensen dit probleem hebben, of een emailtje sturen naar het betreffende bedrijf.
Anders lees je de startpost nog eens door ;)

🖥️ | 🚗

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Ik ben benieuwd of de PC van je zwager wel goed omgaat met ander USB-devices. Is dat al eens getest!? Ik heb wel eens een USB-modem gemold doordat de header (van USB-aansluiting naar moederbord) verkeerd om zat. Plus en min omgedraaid dus.

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is tiny disk of zo iets.
De pc zegt dat hij een usb apparaat vind maar niet werkt.
Nergens doet hij het daarna. Zegt wel dat er een apparaat in zit maar doet het niet.
Je ziet dus ook geen extra opslag in verkenner of zo.

Verwijderd

Hmmm, als het zelf aangesloten usb poorten zijn verwacht ik dat hij niet goed zit aangesloten.
Kijken of hij op moederbord vaste usb sloten ook problemen geeft....
In ieder geval naast te hoge spanning of verkeerd aangesloten zou ik het niet weten...

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
pc wel geaard ?

lekspanning op de kast kan je usb stick kopot maken..

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-03 17:50

link_mario

Ofwa?

Dit had ik laatst ook, maar dan omgedraaid. Ik denk dat die pc te veel spanning geeft op een of andere manier.

Ik stak mijn USB stick in een iMac van iemand hier uit de straat, en ´t OS gaf aan dat ie ´t weinig prik gaf. Dus ik denk dat ´t bij jouw een overspanning is ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nakijken.
Bedankt

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn USB stick.... Merk en product is I-stick2 IntelligentStick, zo'n ultrakleine USB stick, 256 MB.

Ik kan hem in elke PC doen, maar als ik 'm in een lokaal bij ons op school doe (is vooral voor schoolgebruik, die stick), dan valt de PC waar ik hem in doe uit. In dat lokaal staan allemaal dezelfde PC's. Soms valt ie niet uit en kan ik er gewoon mee werken, maar vaak valt ie dus gewoon uit, als je 'm dan weer aan wilt zetten gaat dat ook niet, je moet dan eerst de stroom er even af halen, dan weer erop zetten en dan start ie weer op...

Misschien dat het ook met iets van het probleem van de TS te maken heeft, dat weet ik niet.. Eigenlijk post ik meer om een bookmark, maar misschien dat iemand die dit topic leest er wat aan heeft.

In dat lokaal op school waar die PC's uitvallen zijn pas nieuwe PC's neer gezet, misschien dat het gewoon slechte USB dingen zijn, ik weet het niet..

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 07-05-2005 19:39 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:08:
Het merk is tiny disk of zo iets.
De pc zegt dat hij een usb apparaat vind maar niet werkt.
Nergens doet hij het daarna. Zegt wel dat er een apparaat in zit maar doet het niet.
Je ziet dus ook geen extra opslag in verkenner of zo.
Gokje: de stick werkt wel maar de data erop is corrupt, dus wordt ie niet meer als extra schijf gezien. Kun je eens proberen of je de stick opnieuw kunt formatteren?
(rechtsklik op Deze Computer -> Beheren -> Schijfbeheer)
De meeste USB sticks zijn FAT16.

🖥️ | 🚗

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik had ooit mn muis opgeblazen omdat de pinnetjes van de front-side-usb poorten verkeerd had aangesloten op de mobo...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

start -> uitvoeren -> MMC -> Bestand -> Module verwijderen/toevoegen (add/remove snap-in) -> Toevoegen (add) -> schijfbeheer (disk managment) -> toevoegen -> voltooien-> sluiten

dubbelklik op schijfbeheer (of disk managment).

Staat er verwisselbare opslag? Rechtermuisknop en dan stationsletter/paden wijzigen. Kies dan een leuke letter (Z ofzo). Negeer de waarschuwing. Als het goed is verschijnt hij hierna in verkenner/deze computer.

(lol mcc moet inderdaad mmc zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2005 19:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Werken er wel andere apparaten op die USB-Poort? Zoniet. Dit heb ik ook wel eens gehad op mijn werk...was de USB-poort op het moerderbord verkeerd aangesloten ofterwijl omgedraaid. Knalt ie alles wat eraan zit eruit!

Verwijderd

Glashelder schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:10:
start -> uitvoeren -> MCC -> Bestand -> Module verwijderen/toevoegen (add/remove snap-in) -> Toevoegen (add) -> schijfbeheer (disk managment) -> toevoegen -> voltooien-> sluiten
start -> uitvoeren -> MMC -> Bestand -> Module verwijderen/toevoegen (add/remove snap-in) -> Toevoegen (add) -> schijfbeheer (disk managment) -> toevoegen -> voltooien-> sluiten

Klein foutje... :)
Pagina: 1