Ik ben nu in Berlijn bij m'n vriendin, en ze heeft w2k op d'r computer draaien, en ze maakt wireless verbinding met internet. Nu wil ik ook graag kunnen internetten via haar pc, dus niet wireless, en ik heb ICS aangezet op d'r wireless verbinding. Cross-cable van haar pc naar mijn laptop, en op mijn laptop een vast ip-adres ingesteld:
address: 192.168.0.2
subnet mask: 255.255.255.0
gateway adress: 192.168.0.1 (dus het ip van de w2k bak).
Ik kan dus wel prima haar bak pingen, en vanaf haar bak naar m'n laptop pingen, ik kan alleen geen extern ip-adres pingen (bijvoorbeeld het t.net ip-adres). En wireless internetten is nu even geen optie, in principe zou dit gewoon moeten werken. Toch?
address: 192.168.0.2
subnet mask: 255.255.255.0
gateway adress: 192.168.0.1 (dus het ip van de w2k bak).
Ik kan dus wel prima haar bak pingen, en vanaf haar bak naar m'n laptop pingen, ik kan alleen geen extern ip-adres pingen (bijvoorbeeld het t.net ip-adres). En wireless internetten is nu even geen optie, in principe zou dit gewoon moeten werken. Toch?
edit:
Er staat geen firewall ofzo op haar pc, dus dat kan het ook niet zijn.
Er staat geen firewall ofzo op haar pc, dus dat kan het ook niet zijn.
edit:
Als ik naar wxp boot in m'n client krijg ik ook geen ip-adres toegewezen, misschien dat het daar aan ligt? Kan ik ergens instellen dat m'n server een dhcp-server draait?
Als ik naar wxp boot in m'n client krijg ik ook geen ip-adres toegewezen, misschien dat het daar aan ligt? Kan ik ergens instellen dat m'n server een dhcp-server draait?
[ Voor 23% gewijzigd door chris op 07-05-2005 13:52 ]