Wanddoos UTP zonder zelf pielen met tang?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Topicstarter
Weet iemand of er een UTP wanddoos is zonder dat je zelf met een krimptang in de weer moet gaan? Ik ben bij de Gamma en diverse andere zaken geweest en heb op Internet gezocht, maar elke keer kom ik bij dozen waarvan je de losse draden zelf vast moet maken aan de doos.

Wat ik zoek is gewoon een doosje wat je in de muur (of erop) kan plaatsen, waar je aan de binnenkant een kant en klare UTP kabel met UTP plug in kan klikken (want die kabel ligt er al, die komt al uit de muur) en waar je aan de buitenkant weer een kant en klare UTP kabel in kan steken. Het doosje is eigenlijk alleen een verbindingsblokje dan, maar dan netjes vast aan de muur.

Ik zoek ook nog zoiets voor audio/video (tulp), heb ik hier in de buurt helaas ook nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 132833 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:59:
Wat ik zoek is gewoon een doosje wat je in de muur (of erop) kan plaatsen, waar je aan de binnenkant een kant en klare UTP kabel met UTP plug in kan klikken (want die kabel ligt er al, die komt al uit de muur) en waar je aan de buitenkant weer een kant en klare UTP kabel in kan steken. Het doosje is eigenlijk alleen een verbindingsblokje dan, maar dan netjes vast aan de muur.
ik snap wat je bedoeld, echter denk ik niet dat je ze makkelijk zal vinden als je ze al vind. En dan nog zou het veel duurder worden denk ik, dan dat je "normale" kastjes koopt en een LSA tooltje, gewoon dan de huidige stekker eraf knippen en aansluiten :)
Wel zijn er blokjes te koop zoals deze: Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=116
alleen wordt dat niet mooi lijkt me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 07-05-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb ik ook naar lopen zoeken, maar (nog) niet gevonden.

Redelijk alternatief is de opbouwvariant van Elro (geloof bij de Praxis gescoord): kapje eraf, en daaronder kun je de aders vrij simpel vastschroeven (wel ff de uiteinden strippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, die blokjes heb ik wel eens gezien (had ik in mijn post als verbindingsstukjes neergezet), thanks. Het zou al wat beter zijn als deze in een knik van 90 graden zaten, dan had ik er zelf wat omheen kunnen maken, maar nu zal het te diep worden.

Ik zal eens gaan kijken bij de Praxis wat ze dara hebben van Elro.

Ben ook nog op zoek naar een mooie plint waarin kabels (DTS setje en UTP) kunnen worden gestopt. Maar het enige wat ik zie is of heel erg lomp of van de Gamma die kleine flubbergootjes. Beiden helaas ook niet echt mooi, dus als iemand nog een tip heeft voor een mooie, stevige en compacte plint voor in de woonkamer waarin je wat draden kan stoppen dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij mijn lokale huishoud/elektronica-winkel kan ik inbouwdozen kopen waar je de utp-aders met een schroevendraaier tussen 2 metalen plaatjes duwt. Goed vast en werkt prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Kuhlie op 07-05-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik zou niet gaan voor die doosjes waarbij je de aders moet vastschroeven, buiten het feit dat je langer bezig bent, weet ik uit ervaring dat dergelijke verbindingen nooit goed blijven.
Koop gewoon de normale goedkope doosjes+LSA tang (en eventueel een kniptang als je die nog niet hebt :+ ) en je bespaard behalve flink wat geld (afhankelijk van de hoeveelheid doosjes) ook nog eens aanzienlijk veel tijd.
Maar wellicht woont er iemand bij je in de buurt waarvan je zijn LSA tang kan lenen ;) Maar zo'n ding is maar 11 euro ofzo, dus die kosten heb je er al snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb totaal 2 doosjes nodig :+

Maar als iemand nog een mooi plintsysteem weet misschien zelfs wel 3 doosjes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =-

in dit topic worden veel tips gegeven op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat helaas niets over wat ik precies wil in dat topic :( ;)

Ben gisteren nog bij de gamma geweest maar daar hebben ze voor wanddozen geen "plug-and-play" types en de plinten zijn niet geschikt voor kabels, je hebt er alleen van die flubbelkabelgeleiders :( Toch maar eens harder zoeken want vooral een stevige plint met kabelinpropmogelijkheid zou toch moeten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:23
Ik weet wat je bedoelt, ik ben ook nog op zoek naar een mooie plint waar ik m'n speakerkabels (surround) in kwijt kan, en dat zijn geen dunne kabeltjes... Het enige redelijke wat ik tot nu toe heb gevonden is Flexiplint. Ondanks dat die plinten vrij groot zijn, zijn ze helaas ook vrij dik (MDF) en passen er volgens mij geen 2x2 dikke speakerkabel in...

Vreemd dat er zo weinig op dit gebied te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 19:32
nou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de gamma wel degelijk een plintensysteem voor kabels verkoopt. Het heet K40 en is een opzetsysteem. Daar kun je al je bekabeling in kwijt. Het kleinere broertje heet K25 en is als het goed is te vinden bij de electra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JazzySOB:
was het nodig om zo'n oud topic zo'n rotschop te verkopen ? :P

nielsl:
Amen.
Zeker in 2005 (en nu nog) waren en zijn de K40 systemen bij de gamma verkrijgbaar (liggen gewoon in het electra-vak)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. om hier nou een topic van 3 jaar oud voor omhoog te schoppen .. :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.