Toon posts:

5:4 mem geen preformance verlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik kon nergens dit antwoord vinden, en ik heb het al met 3d mark 2001 uit geprobeerd en met het geheugen op 1:1 is de score 17000 en 5:4 16500 a 17000 ongeveer gelijk is dit ook zo in real life situaties?

alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
ow bijna vergeten
als je mem 5:4 loopt zeggen ze is het meestal zo dat je 15% minder prestaties hebt maar dat kan ik uit mijn 3dmark01 score niet afleiden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Wat heb je verder voor hardware :?

In de 3DMark2001 score wordt CPU power berekent, al is dat maar een klein beetje. Probeer het verschil eens te meten met PiFast! :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
mijn specs zijn:
865pe mobo
512*2 twinmoss default timings op 220 mhz
2.4 ghz@ 12*220=2.66 ghz
ati 9800 pro 425 mhz core en 365 mhz mem
audigy 2
be quiet 450 watt
en ik zal pifast proberen

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb het met pifast geprobeert met 1:1 had ik een score van 65 sec en met 5:4 had ik een score van 67 sec zonder dat ik de timings hoger of lager heb gezet ik vind dit een verwaarloosbaar verschil _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

2 Seconden verschil met PiFast! vind ik niet verwaarloosbaar.
als je mem 5:4 loopt zeggen ze is het meestal zo dat je 15% minder prestaties hebt
In de ergste gevallen 15% minder. Lees het dus maar zo : "Tot 15% minder prestaties".

Overigens heb jij een Intel Pentium 4 die minder baat heeft bij de timings dan bv. een AMD Athlon XP i.c.m. een nForce 2 systeem. Als ik mijn FSB op 200MHz zet en het geheugen op 166MHz wordt mijn systeem merkbaar trager. Het opstarten van Windows duurt dan al langer.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik weer 1:1 draaien maar mijn doel is om mijn mem op 230 mhz te krijgen op standaard timings maar dat krijg ik niet zonder voltage verhoging kan ik mijn mem zonder problemen op 2.9 v langdurig laten draaien?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zeg, leestekens gebruiken kan geen kwaad ;)
En het antwoord op je vraag: ja. Ik moet het eerste geheugen nog tegenkomen dat doorgebrand is onder de 3,3v.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
maar gaat hij kapot na 6 maand of zo als ik hem op 2.8v zet? ik wil het graag zeker weten want mijn mem wil ik nog gebruiken in mijn volgende systeem met een amd64

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

3DMark scores zijn weinig afhankelijk van het geheugen. Des te eerder van de GPU en in de mindere mate ook de CPU. En over In Real Life performance kunnen we niks zeggen. Het is jouw eigen PC, jouw eigen geheugen, jouw eigen timings. Waarom moeten we een beter antwoord over IRL feeling kunnen geven dan jij zélf, die de hardware zélf onder handen hebt? 8)7 ;) Ergo: gewoon 1 week met de ene setting draaien en daarna weer 1 week met de andere setting. Merk je verschil? Ga dan voor de beste setting :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.