----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Check onderste post voor de status van dit probleem
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb gisteren een half systeem ontvangen van iemand. Deze bevat:
Kast + 300W voeding
ASUS A7V133
AMD Duron 850 Mhz
3DFX Voodoo 3 3000
Q-Tec 5.1 Kaartje
10/100 Mbit kaartje en ASUS USB Hub
DVD-Rom, CD R/W en FD
Ik heb hierbij gevoegd een Maxtor 40 Gb en 1x 128 en 2x 64 Mb PC133 geheugen.
Dit geheugen heb ik allemaal op de meest zwakke timings (ook op SPD) en op 100 Mhz laten draaien. Helaas kreeg ik echter bij het installeren van Windows XP steeds fouten. De ene keer stopt ie al in het blauwe scherm waar onderin moet komen te staan: "Bestanden Laden ....." (situatie 1) De andere keer geeft hij een fout bij het kopieren van de bestanden "kan bestand .... niet kopieren" (situatie 2)
Uiteraard heb ik veel opgezocht en nagedacht en heb ik gevonden dat het meestal aan het geheugen ligt. Dus ik heb het volgende geprobeerd:
) en kijken...
Installatie van HD draaien is natuurlijk nog een mogelijkheid, maar die probleem zal dan blijven, toch?
Iemand nog goede ideeën?
Check onderste post voor de status van dit probleem
Ik heb gisteren een half systeem ontvangen van iemand. Deze bevat:
Kast + 300W voeding
ASUS A7V133
AMD Duron 850 Mhz
3DFX Voodoo 3 3000
Q-Tec 5.1 Kaartje
10/100 Mbit kaartje en ASUS USB Hub
DVD-Rom, CD R/W en FD
Ik heb hierbij gevoegd een Maxtor 40 Gb en 1x 128 en 2x 64 Mb PC133 geheugen.
Dit geheugen heb ik allemaal op de meest zwakke timings (ook op SPD) en op 100 Mhz laten draaien. Helaas kreeg ik echter bij het installeren van Windows XP steeds fouten. De ene keer stopt ie al in het blauwe scherm waar onderin moet komen te staan: "Bestanden Laden ....." (situatie 1) De andere keer geeft hij een fout bij het kopieren van de bestanden "kan bestand .... niet kopieren" (situatie 2)
Uiteraard heb ik veel opgezocht en nagedacht en heb ik gevonden dat het meestal aan het geheugen ligt. Dus ik heb het volgende geprobeerd:
- Bijna alle modules eruit en erin gedaan, per 1 module geprobeerd en in andere sloten geprobeerd --> geen effect (behalve dan dat hij de ene keer in situatie 1 dat doet en de andere situatie 2)
- Ik heb een goed werkende, zonder fouten bevattende, 128 Mb PC100 module gepakt en die geprobeerd, ook in verschillende sloten --> geen effect behalve die situaties dus weer
- Partitie goed geformatteerd --> geen effect
- Andere CD-Rom drive en/of andere cd-kabel --> geen effect
- Andere WinXP cd (beide cd's deden het op ander pc, net zoals de cd-rom drives, dus.. )--> geen effect
- Geluidskaart eruit --> geen effect
- Default BIOS instellingen, timings geheugen lager/hoger
- Aantal keren geswitchd van cd enz enz, toen ging ie door, maar na het rebooten en installeren van apparaten (of op een andere plek) kreeg ik weer fouten van kan bestand niet vinden op de cd...
Installatie van HD draaien is natuurlijk nog een mogelijkheid, maar die probleem zal dan blijven, toch?
Iemand nog goede ideeën?
[ Voor 9% gewijzigd door kikibu op 09-05-2005 17:04 ]