[XP] Fouten bij kopieren installatiebestanden

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:55
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Check onderste post voor de status van dit probleem
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb gisteren een half systeem ontvangen van iemand. Deze bevat:
Kast + 300W voeding
ASUS A7V133
AMD Duron 850 Mhz
3DFX Voodoo 3 3000
Q-Tec 5.1 Kaartje
10/100 Mbit kaartje en ASUS USB Hub
DVD-Rom, CD R/W en FD

Ik heb hierbij gevoegd een Maxtor 40 Gb en 1x 128 en 2x 64 Mb PC133 geheugen.

Dit geheugen heb ik allemaal op de meest zwakke timings (ook op SPD) en op 100 Mhz laten draaien. Helaas kreeg ik echter bij het installeren van Windows XP steeds fouten. De ene keer stopt ie al in het blauwe scherm waar onderin moet komen te staan: "Bestanden Laden ....." (situatie 1) De andere keer geeft hij een fout bij het kopieren van de bestanden "kan bestand .... niet kopieren" (situatie 2)

Uiteraard heb ik veel opgezocht en nagedacht en heb ik gevonden dat het meestal aan het geheugen ligt. Dus ik heb het volgende geprobeerd:
  • Bijna alle modules eruit en erin gedaan, per 1 module geprobeerd en in andere sloten geprobeerd --> geen effect (behalve dan dat hij de ene keer in situatie 1 dat doet en de andere situatie 2)
  • Ik heb een goed werkende, zonder fouten bevattende, 128 Mb PC100 module gepakt en die geprobeerd, ook in verschillende sloten --> geen effect behalve die situaties dus weer
  • Partitie goed geformatteerd --> geen effect
  • Andere CD-Rom drive en/of andere cd-kabel --> geen effect
  • Andere WinXP cd (beide cd's deden het op ander pc, net zoals de cd-rom drives, dus.. )--> geen effect
  • Geluidskaart eruit --> geen effect
  • Default BIOS instellingen, timings geheugen lager/hoger
  • Aantal keren geswitchd van cd enz enz, toen ging ie door, maar na het rebooten en installeren van apparaten (of op een andere plek) kreeg ik weer fouten van kan bestand niet vinden op de cd...
Nu wil ik graag het BIOS updaten, maar is dit wel veilig als het geheugen fouten maakt? Ik ga denk ik zo even Memtest branden (van Floppy lukte niet :?) en kijken...

Installatie van HD draaien is natuurlijk nog een mogelijkheid, maar die probleem zal dan blijven, toch?

Iemand nog goede ideeën?

[ Voor 9% gewijzigd door kikibu op 09-05-2005 17:04 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou eerst even memtest draaien. Denk dat je beter als het geheugen brak is je de update beter niet kan doen, omdat de gegevens dan wellicht onvolledig worden weggeschreven.... Als al die geheugenmodules niet goed werken zou ik eerder gaan denken dat het moederbord iets mankeert.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kikibu
Is Level 2 Cache ECC check een belangrijke optie? Hij staat nu namelijk op disabled ..

Verwijderd

kikibu schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
Is Level 2 Cache ECC check een belangrijke optie? Hij staat nu namelijk op disabled ..
Probeer maar, als het niet werkt heb je altijd nog een jumpertje op je mobo. :)

• kikibu
Ok ik heb zojuist memtest gedraaid en de 128 Mb Module gaf allerlei fouten (heb er nog nooit zoveel gezien, echt bij elke test, misschien incompatible?)

In ieder geval, die 64 mb reepjes gaven afzonderlijk en tezamen geen fouten, dus deze heb ik erin laten zitten en weer een XP install geprobeerd. Opnieuw krijg ik weer die meldingen.

Ik heb ook nog een nieuwe/andere HD met geformatteerde partitie geprobeerd, helpt ook niet. Ook de ECC check helpt niet ...

Ben ten einde raad :'( Wie weet wat dit is of heeft dit ook al eens gehad?

• kikibu
Heb onderhand ook nog even geprobeerd met een GF2 MX, ook dit verhelpt het probleem niet.. :/

• kikibu
Zoals op vele topics werd aanbevolen heb ik nu via DOS (zonder smartdrv.exe, helpt dit ook bij fouten?) de WIN98 cd overgezet naar de HD en toen proberen te installeren... --> vervolgens kreeg ik een fout in een cab bestand toen ik setup drukte ..

Dus dat was ook geen oplossing ...:(

Verwijderd

een beetje een longshot, maar ik heb soortgelijke problemen eens gehad met een pc waar de koeler niet goed gemonteerd was.
Waren er al problemen met de pc, of was het gewoon een upgrade?

Als er al problemen waren check de bevestiging van de cpu en chipset koeling even.

• kikibu
Ik heb de pc nog maar net en ik weet dus niet of er al problemen waren, de vorige eigenaar (ook een Tweaker) zegt in ieder geval van niet.

Maar goed, het is mij eindelijk gelukt om Win98 te installeren. Eureka!! :) Dmv van een opstartdiskette en de juiste (niet foute) geheugendimms heb ik mbv smartdrv de Win98 install directory van de cd naar de HD gekopieerd en vervolgens geinstalleerd, werkte perfect.

Nu ben ik de XP (i386) cd naar de HD aan het kopieren in Win 98, hopelijk lukt dit ook goed. Daarna toch in Dos --> Winnt.exe doen in die map?

• kikibu
Windows 98 heb ik succesvol geinstalleerd en daarna heb de XP I386 map succesvol gekopieerd naar de HD (c:\xp\i386). Daarna heb ik via een opstartflop weer smartdrv gedraaid en daarna winnt gedraaid en hij ging gewoon goed alle bestanden kopieren, na het kiezen en formatteren van een NTFS partitie ging hij opnieuw (niet meer in DOS mode <-> na restart dus) bestanden kopieren en toen kwam het.

Kan het bestand deskmon.dll niet kopieren! :(

Wat nu te doen??

• kikibu
Zojuist heb ik nog geprobeerd Windows XP vanaf cd vanuit Windows 98 te installeren. Maar op een of andere manier wordt mijn cd-key van WinXP geweigerd en ik heb 'm al duizenden keren opnieuw ingevoerd en nagekeken :? Is hier weer een andere key voor nodig?

• kikibu
kickje

---------------------------------------------
Status : Onopgelost
---------------------------------------------

Probleem:

Bij de installatie van Windows XP Professional krijg ik de fout: 'kan bestand xxxx.xxx niet kopieren' in het eerste blauwe kopieren menu (textbased dus). Dit is een bekend probleem en het komt voor bij de installatie onder zowel DOS en directe bootcd. Ook het kopiëren naar HD en dan installeren gaf geen uitkomst.

Windows 98 had eerst ook problemen, maar na het verwijderen van een error-geheugendimm installeerde deze feilloos vanaf HD. Dus Windows 98 werkt nu goed, maar als ik Windows XP vanuit 98 wil installeren, werkt m'n altijd gebruikte cd-key niet :? Hoe komt dat eigenlijk? Is hier een speciale key voor nodig? (Ik vraag uiteraard niet naar een key, dat mag niet ;) )

Het geheugen dat er nu inzit is getest met Memtest86+ en heeft meerdere passes doorstaan zonder errors. Ook de HD en de videokaart is al een keer vervangen door een ander merk/type.

Wat moet ik doen om Windows XP Professional werkend te krijgen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
lees/schrijffouten kunnen ook komen door instellingen van master/slave en cableselect, probeer alles te controleren en master/slave in te stellen dus geen cable select

Specs

• kikibu
Ik wist van Cable Select dat het geen goede methode was om je HD aan te sluiten. Ik heb de HD nu ook zonder andere apparaten op die kabel op 16 Head Master, dat is toch goed?

• asfaloth_arwen
kikibu schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:20:
Ik wist van Cable Select dat het geen goede methode was om je HD aan te sluiten. Ik heb de HD nu ook zonder andere apparaten op die kabel op 16 Head Master, dat is toch goed?
En hoe zit het met je cd/dvd drives heb je die ook goed aangesloten, deze geven de fouten

Specs

• kikibu
asfaloth_arwen schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:45:
[...]

En hoe zit het met je cd/dvd drives heb je die ook goed aangesloten, deze geven de fouten
Ik heb hierbij al verschillende configuraties geprobeerd en Windows 98 gaf geen fouten bij het kopieren van alle Win XP installatiebestanden ... Dus van HD installeren van XP lukte niet ...

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-04 14:49

Snuffel

Vroem!

Bekend probleem, ik heb het vaker gehad. Bij mij is altijd de oorzaak een brakke HD geweest.
Je kan meen ik je Maxtor wel testen met een aantal utilities, kijk eens of je daar wat mee kan.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Ik had dit probleem altijd met compaq computers...

Mijn oplossing: een andere cd-rom speler (ja, echt....)

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:44:
Ik had dit probleem altijd met compaq computers...

Mijn oplossing: een andere cd-rom speler (ja, echt....)
Hij heeft ook al geprobeerd van hd te instaleren... denk eerder dat die brak is

Specs

• kikibu
Ik heb al meerdere CD-Rom drives geprobeerd en een andere kabel hiertussen, ook heb ik al geprobeerd de Promise controller ipv de gewone IDE controller te gebruiken, dit had ook geen effect. ;(

Na die Maxtor, die goed is naar mijn idee, heb ik er nu een IBM Deskstar in. Ik weet het, het zijn niet de beste, maar het kan niet zijn dat ze allebei brak zijn, daar is maar een hele kleine kans op.

Maar goed, ik ben blij met de ingevingen. Meer mensen met dit probleem?

Verwijderd

Heb dit laatst ook meegemaakt op mijn PIII 933, alles geprobeerd wat jij al beschreven hebt, zelfs nieuwe interface kabels gemonteerd naar hdd, met maxtor tooltje powermax disk gecontroleerd en ja hoor daar zat de fout, nieuwe hdd er in en alles werkte perfect.

heb ook wel eens een partitie aangemaakt op een andere plaats van de hdd en daar toen het os geïnstalleerd wat wel goed ging, dit gaat niet altijd ivm de plaats van de bootsector.

succes.

• kikibu
Naar aanleiding van de reactie van tbpot heb ik de HD onder de advanced test (alle sectoren) van IBM's DFT progje (dos) onderworpen en hij kwam met de uitkomst 0x00, dit betekent volgens mij geen fouten ..

Ook heb ik, sinds ik toch geen fouten bevattende dimmetjes in de pc heb, geprobeerd mijn bios te flashen. Mooi een opstartflop en/of bootcd gemaakt en Awdflash van ASUS en het nieuwste bios van de ftp erop. Opstarten en hij blijft hangen bij please wait, ook als ik geen bios backup kies, blijft hij nog hangen op please wait, echt heel vreemd. In het bios zelf staat 'Bios Update' wel op Enabled :?

Heb al geprobeerd op bootcd, vanaf bootcd, vanaf HD vanuit flop / cd en een ander ouder bios, hij blijft de hele tijd hangen (langer dan 5 mins dus). Please wait staat onder de nieuwe biosfilename, bij mij was dit dus new.awd.

Iemand hier een idee over? Heb al gesearched, maar niet echt resultaten die hielpen...

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-04 14:49

Snuffel

Vroem!

TJa, als ultieme bezigheid kan je in ieder geval een omweg gaan hanteren.
Eerst Windows98/ME installeren, en gelijk daaroverheen XP.

ME/98 doen nl. niet zo lastig met installeren....
Oh ja, wel van HD installeren, niet van CD, want ook dat wil nog wel eens verschil uitmaken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• kikibu
@Snuffel, dat had ik dus al 2 keer geprobeerd, maar cdkey wilde niet .. ;)

Whoohoo!!!! Het is gelukt!!! The magic trick (wat ik heb gedaan):
  • Alle xtra add-on kaarten eruit, ook de geluids- en netwerkkaart
  • Windows 98 Installeren en er vervolgens niets mee doen :P
  • Opnieuw van je bootflop booten en smartdrv laden
  • Met goed geheugen de i386 map kopieren van cd naar HD op je FAT32 partitie
  • Vervolgens Winnt.exe executeren in die map in Dos vanaf bootflop dus
  • Na wat installatieprocedures krijg je weer die missing files, maar nu skip je ze gewoon! Mijn files waren
deskmon.dll (elke keer!)
deskperf.dll
mmsys.cpl
pifmyr.dll
scarddlg.dll
  • Vervolgens de installatie laten voortgaan, totdat er in de GUI een melding van missing file komt: "asms" Nu druk je gewoon de installatiecd erin en verwijs je naar E:\i386 en hij gaat verder met installen (wel E dus, omdat C fat32 is en D je ntfs xp partitie)
  • Vervolgens loopt de installatie vlekkeloos en hoef je niets speciaals meer te doen, je kan nog kijken of de missing bestanden nou wel aanwezig zijn in de system32 directory, en eventueel dus kopiëren van cd (of hd) en eventueel renamen naar de juiste namen. Maar mijn geluk was, de bestanden stonden er gewoon allemaal en waren nieuwer en groter dan die van de cd!!
Nu heb ik gewoon een werkende XP installatie! Ik ben echt blij en jullie natuurlijk ontzettend dankbaar voor jullie replies _/-\o_ _/-\o_

Maar nu ga ik snel verder met installen van SP2 en drivers :7 8)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Soms kom je systemen tegen die fouten blijven geven in een bepaalde configuratie. (Bij mij zijn oudere VIA chipsets daar berucht voor.) Dus.... laten we hopen dat het je lukt SP2 te installeren.
(Ik heb een P3 450 met VIA chipset... er draait alleen Win2000 goed op (DMA werkt alleen daar goed) en je moet vooral geen kaartjes toevoegen of de onboard USB activeren (niet compatible) want anders krijg je BSOD's...)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• kikibu
Ok weer een berichtje en een probleem.

Windows XP heb ik nu draaiende en (bijna) alles heb ik geinstalleerd. Maar explorer en iexplore zijn echter al een paar keer vastgelopen, kan gebeuren dacht ik, en ik ging ook maar even die VIA drivers weer installeren (V4.43). Vervolgens na een herstart geprobeerd Nero te installeren, maar hierbij kreeg ik een error, ofwel kan het niet uitpakken -> corrupt ofwel met WinRAR waarmee hij zegt CRC-Error. Terwijl het steeds hetzelfde bestand is.

Na het over het netwerk via een andere pc het geprobeerd te hebben, geeft hij weer aan dat het Nero.exe niet uit te pakken is (CRC) :? Dus uit 2 verschillende betrouwbare bronnen (1 hd en andere netwerkhd) krijg ik dezelfde error. Mijn vraag is: zal ik ooit er zeker van zijn dat mijn bestanden niet corrupt raken? Ik heb ook al wat gelezen over de southbridge van de A7V133, dat die er om berucht stond corruptie op de IDE te veroorzaken... Zou UDMA uitzetten helpen?

• kikibu
Echt niemand hier een idee over?

Moet dit topic onderhand verplaatst worden en een andere naam krijgen? Volgens mij ligt het namelijk aan het moederbord en ik denk zelf dat het aan de 686B southbridge ligt, want deze staat bekend om zijn 'bug'. Maar ik heb wel de nieuwste VIA drivers waarin de fix hiervoor ook moet zijn geïntegreerd :?

• kikibu
Op de een of andere manier is het mij nu wel gelukt met flashen (1010b bios) dmv van aflash.exe ipv awdflash.exe te gebruiken en ik heb helemaal geen last meer van corruptie!!

Dus nu heb ik gewoon een werkende pc :) Bedankt voor alle replies :)
Pagina: 1