office bestanden versies achterhalen.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op dit moment bezig met de ontwikkeling van een searchengine en daarvoor moeten office bestanden geindexeerd worden. Voor het testen wil ik in ieder geval van ieder formaat en van iedere versie een bestand hebben. Bestanden downloaden via p2p netwerk is geen enkel probleem, alleen kan ik niet achterhalen welke versies het zijn, dus 3.11, 97, 2000 etc.

Wie weet een tool waarmee ik deze informatie wel kan achterhalen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Word zelf geeft in de properties van een bestand de reeks '97-2003' document aan - op zich ook logisch want er zijn geen (grote/merkbare) compatibiliteitsverschillen meer tussen 97 t/m 2003 :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Tja.. maar wil toch wel ff zien welke versie het is :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik vraag me dus sterk af ofdat dat mogelijk is - Office voert bv. ook geen conversieslag uit bij het openen van Word 97 documenten :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

elevator schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:50:
op zich ook logisch want er zijn geen (grote/merkbare) compatibiliteitsverschillen meer tussen 97 t/m 2003 :)
Afhankelijk van de zaken die er worden gebruikt dan. Er zijn zeker zaken die niet in 97 werken of niet goed worden weergegeven. Als Office ook .mdb omvat zijn de verschillen zelf erg groot ;)

Maar goed. De properties zeggen bij een document uit 2005 dat het in "Microsoft Office Word" is gemaakt (mijn Office 2003), een doc uit 2001 heet "Microsoft Word 8.0" en een ander "Microsoft Word 9.0". Kortom: die zijn uit te lezen maar zoek zelf dus even de beschrijving per Office versie. Dat het in 2k3 gewoon Office heeft voorspelt trouwens weinig goeds :X

Tool: er zijn inderdaad tooltjes die een opsomming geven van properties in bestanden maar je kunt het - denk ik - ook zelf doen als je toch bezig bent met nieuwe software: http://support.microsoft.com/?id=224351 / http://www.mvps.org/access/modules/mdl0003.htm
(Welk property precies de Office versie is weet ik niet maar ik neem aan dat er lijsten zijn van alle standaard-properties).

Edit:
conversieslag hoeft bij het in Off2k3 openen van een Wd97 of XL97 bestand inderdaad niet, maar andersom is vervelend: een Office2003 bestand openen in Office 97 zal (opmaak- of andere) fouten kunnen geven.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2005 11:53 . Reden: even quote toegevoegd omdat ik had moeten F5-en voor ik m'n reply afmaakte :D En conversie. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)