Toon posts:

Verschillen tussen geheugen en opslagmedia...

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een presentatie moet de verschillen tussen geheugen en opslagmedia in kaart brengen.
Hier is echter op internet niets te vinden, tenminste voor zover ik heb kunnen zien.

Zijn er mensen onder ons die mij kunnen helpen met deze vraag of me in welke vorm dan ook verder op weg kunnen helpen?

Groet,
Kenneth.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 12:02

MnM

Ik zou eens beginnen met zoeken op wat definitie van geheugen is.
Vervolgens op in welke vormen geheugen er zijn RAM,ROM, niet vluchtig, vluchtig.
Welke Media er zijn (SD, MMC, HD, MS, Floppy etc)
En dan uitsorteren, media plaatsen onder de verschillende vormen etc.

Dan kom je vanzelf tot een duidelijk beeld voor jezelf, wat je weer mee kunt nemen in je presentatie

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Bij opslagmedia sla je iets op (bewust dus) om het mee te nemen of om het te bewaren.

Een media of medium is/kan een voorwerp zijn, geheugen is een algemene verzamelnaam voor wat anders......

....is niet veel info, maar je moet het eigenlijk zelf uitzoeken :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
computerwoordenboek
dit kan je misschien verder helpen

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er eens mee aan de slag.
Wanneer ik er niet uitkom laat ik het jullie weten!

Verwijderd

Topicstarter
Deze uitleg okee?

Welke verschillen zijn er tussen geheugen en opslagmedia?

Voordat ik ga beginnen met het toelichten van de verschillen tussen geheugen en opslagmedia gaan we kijken naar de definitie van deze twee termen die vaak door mensen verwisseld worden omdat ze, wanneer je niet weet waar je het over hebt, hetzelfde lijken.

Er is echter een wezenlijk verschil tussen geheugen en opslagmedia:

Geheugen wordt namelijk beschreven als een elektronisch component waarop gegevens kunnen worden opgeslagen. Deze gegevens, computerberekeningen, blijven in de geheugenchips aanwezig zolang ze van electriciteit worden voorzien.

Opslagmedia wordt beschreven als een gegevensdrager, een apparaat waarop we gegevens op kunnen schrijven en bewaren. In tegenstelling tot geheugen kunnen deze gegevens ook bewaard worden wanneer het betreffende opslagmedia niet meer wordt voorzien van elektriciteit.

Verwijderd

Topicstarter
zelf gemaakt, dus wanneer er iets niet klopt even laten weten he

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Het computerwoordenboek is volgens mij wat verouderd. Ik zie zo dat je het bijna overgetyped hebt.

Een usb-stick is bijv. een opslagmedium maar bevat ook geheugen dat geen stroom nodig heeft om de gegevens te laten behouden.......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Huiswerkvragen, oké, maar niet zonder dag je zelf ook maar met iets komt. GoT is geen huiswerkforum, daar heb je je schoolboeken, klasgenoten, leraar en scholieren.com voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.