Toon posts:

[JS] Input id veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een soort van factureringspakket in php / html.

Voor het toevoegen van factuurregels heb ik een schermpje gemaakt waarbij orderregels getoond worden, daaronder is altijd een lege orderregel, wanneer in deze regel alle velden zijn ingevuld worden deze waarden naar een iframe gestuurd en vervolgens opgeslagen, daarna wordt er met behulp van javascript een nieuwe lege regel toegevoegd aan de tabel. Het makkelijke hiervan is dat de pagina niet continue ververst wordt, wat erg plezierig is voor de eindgebruiker.

Ik heb dit werkend gehad met behulp van <div id="omschrijving_0" contenteditable="true"></div>

Er is natuurlijk sprake van meer velden, maar bovenstaand ter voorbeeld. Na het toevoegen van de regel veranderde ik het id in 'omschrijving_[ID van toegevoegde regel]'. Dus 'omschrijving_0' werd na het toevoegen 'omschrijving_1' of 'omschrijving_2' etc.

Met <div> was dit geen probleem.

Nu wilde ik eigenlijk van <div> naar <input type="text"> maar ik krijg het niet voor elkaar om of het 'id' te veranderen of 'name' eigenschap. Dit is noodzakelijk om unieke <input>'s te krijgen.

Is dit een beveiliging iets of is het alleen mogelijk om bij <div> id en name eigenschap dynamisch te veranderen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Clientside zut hoort thuis in Webdesign & Graphics

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als je toch PHP gebruikt, waarom zet je die eigenschappen niet met PHP dan?

Ik ga er vanuit dat je e.e.a. in een database opslaat (of eerst in een sessie en daarna in database). Met PHP kun je dan d.m.v. een loopje eenvoudig de inputs weergeven en uniek maken :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik ook, maar dat zijn de bestaande regels.. Op het moment dat ik een nieuwe regel toevoeg, moeten de id's van de lege regel velden veranderen, op deze manier hoeft de pagina niet te worden ververst.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je zet gewoon die inputs in een formulier en roept ze als volgt aan:
code:
1
2
3
4
5