Toon posts:

Welke linux printer kopen? Canon IP3000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gedacht om dit topic bij Overige Hardware neer te zetten, maar aangezien 95% van de users daar volgens mij (kan het fout hebben) Windows gebruikt plaats ik het toch maar hier.
Ik overweeg een canon IP3000 printer aan te schaffen. De enigste relevante info die ik in combinatie met Linux kan vinden is:
http://www.linuxprinting....n-list/2004q4/001797.html
Een printer is echter geen broodje hamburger, dus probeer ik meestal meer informatie in te winnen dan 1 site, zodat ik zeker weet dat deze printer goed functioneerd onder Linux. Op de site van canon zelf is te vinden dat ze de driver van Turboprint adviseren: http://support.canon.de/p...cker/ip3000/ip3000_sw.htm
Ik ben echter niet van plan er nog eens 35 Eu boven op te leggen.
Ik gebruik FC3.

Mijn vraag is dus:

Gebruikt iemand met linux deze printer en zo ja wat zijn je ervaringen er mee? Welke functies werken wel en welke niet?

bijvoorbaat mijn dank

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig schopje geef want hij is nu in de aanbieding .....

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb deze printer en deze werkend gekregen onder Linux, maar wel onder een andere printer'driver' omdat de iP3000 er niet tussen stond (te nieuw)

Canon BJC-7000 (ed) drivers zijn redelijk compatible met wat limitaties (spec.functies die niet (goed) werken)

C:\>_

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik denk dat een canon printer wel ondersteunt wordt. Kijk of CUPS of een ander print systeem het ondersteunt.
Is het misschien mogelijk om de printer retour te doen wanneer blijkt dat deze niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie: welke functies werken bij jou wel en welke niet?

Kan hij bijv onder linux dubbelzijdig afdrukken?
Zijn de foto's een beetje van kwaliteit?
Kan je kiezen welke papierlade je gebruikt?

Ik heb nu nl. een beetje de indruk dat je alleen maar tekst kan afdrukken..... kan het verkeerd hebben maar vind het allemaal een beetje vaag ...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dubbelzijdig (duplex) printen heb ik niet voor elkaar gekregen. papierlade kun je niet kiezen, maar de ene driver pakt de bovenste lade, de andere weer van de onderste. Even uitproberen dus.

Nee hoor, je kan prima grafische dingen printen. Anders zou ik hier geen testpagina's hebben kunnen printen met daarop mooie plaatjes :+

Kwaliteit is wel goed, al heb ik het idee dat ie ietsie meer inkt gebruikt :?

C:\>_

Pagina: 1