Toon posts:

Vreemd beeld bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mn pc geupgrade nieuwe hdd's enzo, en dus ook winXP erop nieuw opgezet. maar nu krijg ik alleen vreemde vlakken als ik een spel opstart. voor de upgrade deed alles het goed

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img239.echo.cx/img239/5201/naamloos5ca.th.jpg

In windows loopt verder alles zonder problemen. ik heb ook al gezocht maar niks kunnen vinden.
De koeling is verder ook oke zalman heatpipe met 92mm fan erop.
het gaat om de spellen: ut2k4, generals/zero hour, cod, coduo (ik denk dus wel elk spel)

verschillende drivers geprobeerd, geen resultaat (2x nvidia drivers en nog een keertje een omega)
in dxdiag bij de "direct3d test" (een ronddraaiende kubus met een logo erin) krijg ik bij de nvidia drivers wel een kubus maar het logo is scrambled, en bij de omega draait het kubusje nog is veel te snel.

specs:
k7s8e+
xp2400 oc't naar een 2700 altijd zonder problemen, terug naar stock speed geen resultaat
Geforce TI4600
2x80gbSATA = nieuw
256mb pc2700 = moet nog worden geupgrade, (128 pc2100 ook al geprobeert geen resultaat.)
350w antec voeding.

is er een of andere instelling die ik over het hoofd heb gezien? of moet ik mn windows opnieuw installeren(zucht..)? of is mn vidkaart naar de knoppen :S

(ps. hoop dat ik dit op de juiste plek heb gepost)

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Misschien dat er een onderdeel te warm word?
Als je net een verse installatie hebt gedaan, zal het daar wel niet aan liggen, maar toch...

Ik kan zo snel geen softwarematig probleem verzinnen, maar dat de hardware ineens kapot is na een format is ook wel raar :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft wel wat weg van defect videogeheugen.
Test eens een andere videokaart (of boot eens met knoppix, kun je het ook al zien vaak).

Verwijderd

Topicstarter
te warm zal wel mee vallen, alles word goed gekoelt.

Ik heb alleen nog een ati kaartje liggen, maar kan het proberen.
ik heb verder geen verstand van knoppix :/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 01:11:
te warm zal wel mee vallen, alles word goed gekoelt.

Ik heb alleen nog een ati kaartje liggen, maar kan het proberen.
ik heb verder geen verstand van knoppix :/
Das het mooie van knoppix, veel verstand hoef je er ook niet van te hebben.
Gewoon CDtje fikken, ervan booten en kijken wat voor beeld je krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al verholpen! gewoon mn videokaart er ff uitgehaalt en er weer ingezet. waarschijnlijk is dus mn vidkaart niet 100% meer. (ik had vroeger wel is van die problemen dat ik helemaal geen beeld kreeg en moet ik mn kaart ffies moest aandrukken)

tijd dus voor een nieuwe :9

Toch bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1