aan alle tweakers die zich bezig houden met cas2-3

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hallo

ik heb hier een maandje geleden een post hgeplaatst genaamd cas2
toen vroeg ik of ik hem zonder gevaar op cas2 kon zetten, als ik cas3 had
dit kon...het zou niet kappot gaan
nou...dat ging het dus wel, lol....
het was dan ook goedkoop merkloos geheugen, maar toch....
dat jullie ff weten dat het zo kappot gaan;)
greetz
maddog

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ehmz dat vind ik heel knap..

je pc moet gewoon niet meer booten...cmos clearen en dan reboot

PVoutput

• mad_dog
ja, ik zet hem op cas2, bios saven, dan gaat ie op nieuw opstarten, en dan een piep....
ram-verrot-piep
lol
*D

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je hebt em op 2-2-2 gezet? enneh toen je comp het dus niet meer deed hoe heb je em dan terug gezet? hatje 2 reepjes?

Verwijderd

hmm als ik dat in mijn mobo set en reboot zegt hij gewoon dat het niet kan. en boot hij weer door op 3. mijn oude lx deed het op 2 terwijl er 3 in zat vond het wel vreemd.
award bois trouwens allebij

Verwijderd

Hmm, knap hoe je dat voor elkaar gekregen heb, maar 1 ding is duidelijk: het kan niet maar dan ook absoluut niet kapot gegaan zijn door het instellen van de cas timings. Ook het hoger- (over)klokken van het geheugen kan op geen enkele manier slijtage tot gevolg hebben. De half geleiders kunnen enkel kapot gaan door te hoge temperatuur, en een te hoge spanning waarvan nr1 weer het gevolg is. Het probleem bij jou was waarschijnlijk ESD. Veel mensen rommelen aan hun computer zonder dat deze (en jezelf) fatsoenlijk geaard zijn, waardoor in sommige situaties gevaarlijkhoge (voor halfgeleiders althans) spanning kunnen oplopen, en daarmee kan je heel makkelijk onbewust je onderdelen slopen. Mijn vader heeft hierdoor al 4 mobo's gesloopt en 1 simm reepje. Ik aard de compu aan de cv buizen als geen degelijke aarde aanwezig is, hierover kan je de statische spanning ontladen en gaat je compu dus niet dood. Ik hoop dat menig 'tweaker' nu niet eigenwijs gaat zitten doen, maar ook voor degelijke aarding zorgt, dit scheelt enorm in de kosten, vooral als je nogal wat apparatuur hebt staan (zoals ik) en je er continu mee aan het sleutelen/modificeren/tunen/uitbreiden bent (ook ik ;-)

Laat de }:O maar loeien! *D

Verwijderd

en alexander wat ben je dan???

}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O

Verwijderd

Ik heb één keer geheugen op Cas2 gezet, althans geprobeerd, maar dat doe ik ook niet meer, want na het rebooten zat ie vast en deed geen moer meer. De conclusie van de PC-boer en mij trouwens ook: Mobo stuk en dat terwijl ik er niet met m'n fikken heb aangezeten. Reepje geheugen deed het nog en heb ik maar snel verkocht >:)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:16

Wildfire

Joy to the world!

Daar kan je mobo dus echt niet stuk van gaan! Gewoon je CMOS effe clearen en klaar is Kees...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Dat van ESD is GELUL. Of je moet toevallig met wollen sokken over een kunststof vloer of hoogpollig tapijt gaan lopen.

Heb voor de lol eens een simmetje aan mijn sleutelhanger gehangen. 2 Maanden later getest. Hij deed het nog. Dat ondanks het fout dat er sleutels aan zaten en ie meerdere keren gevallen is.

2 Maanden daarna deed ie het niet meer als gevolg van het losraken een der chippies.
Let wel HW is veel taaier als je denkt. :)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Ik heb CAS222 er in hangen .. draait lekker hoor. Maarja .. daarvoor had ik 60 Ns EDO :)

Verwijderd

Waar heb ik eigenlijk meer aan 145 mhz cas3 of 133 cas 2?
Ik kan namelijk mijn geheugen(cas3 dus) wel op 133 mhz cas2 draaien maar niet hoger.
Wat is dan sneller?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik weet het niet hhor, maar volgens mij gaat het geheugen ook niet kapot op Cas2.

weet nog dat ik 66Mhz module had van Hyundai, had hem bijna een half jaar op 112 Mhz draaien Cas2! Celeron 300@504Mhz.

En dat ESD is zeker geen gelul. Het komt zeer weinig voor, maar als je een huis hebt met vloerbedekking, loop je het meest dit risico. Ken ook een vriend...... nieuw gekocht, ff wisselen, kapot. Kon hem gelukkig nog terugruilen....Tja, gewoon pech dus.

• mad_dog
hoi, ik zal maar ff duidelijk zijn, ik hem niet im mijn kast gekloot voor het stuk was....dus dat is het niet....

Verwijderd

Weet iemand hoe dit zit met Infineon geheugen? t Plakje heeft me 240 pieken gekost en is 3-3-3 maareuh... twas wel zo duur dat ik d8 dat kan wel op 2-2-2... kan dat?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 12 januari 2001 00:07 schreef GiMLi het volgende:
Weet iemand hoe dit zit met Infineon geheugen? t Plakje heeft me 240 pieken gekost en is 3-3-3 maareuh... twas wel zo duur dat ik d8 dat kan wel op 2-2-2... kan dat?
Hallow verkoper... ik weet wel dat het cas 3-3-3 zo'n 200 gulden kost en cas 2-2-2 zo'n 300 gulden... maar als ik u nou eens 250 gulden geef voor een reepje cas 3-3-3 zou dat dan ook draaien op cas 2,5-2,5-2,5?????? ;)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nou twee reepjes 128 MB RAM, één PC100 en één PC133, ze draaien nu beide op CAS 2-2-2 :9

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1