Toon posts:

[Router]Geen WAN verbinding mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb hier tijden lang een werkende setup gehad met mijn netwerk. Dat was als volgt. Speedtouch 510 => Draytek 2104P (Router) => Clients (1x Access Point, 2x pc). DHCP stond op de speedtouch aan om de WAN kant van de router een Ip te geven en de router had DHCP voor de clients.
Nu is mijn probleem als volgt, ik heb dit allemaal naar een andere kamer verhuist enzo, maar nu kan ik vanaf geen enkele pc en ook niet via mijn wireless op internet komen, wel kunnen de pc's elkaar pingen (mits IP adressen handmatig ingesteld zijn). Als ik de netwerkkabel van het modem rechtstreeks in een pc druk krijgt deze netjes een ip (10.0.0.150) en kan ik wel internetten.
Het lijkt erop dat ik de router zelf op geen enkele manier kan benaderen, DHCP werkt niet op de router, de clients krijgen geen ip. En handmatig met een ip kan ik de router ook niet bereiken, wel pc's onderling dus.
Ik heb inmiddels gepoogd de router te resetten volgens de handleiding maar ook dit verhielp mijn probleem niet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

ff teruggaan naar de situatie voor het verhuizen ?

Verwijderd

Topicstarter
Haha, enige wat naar mijn idee verandert is de kamer waar het instaat :P verder geen andere aansluitingen of veranderingen in structuur of dergelijks.....