gebruikersdatabase e.d. overzetten op nieuwe install

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben op een server bezig Gentoo te zetten. Ik doe dit naast een draaiend systeem, zodat ik straks met een reboot in 1 keer in de nieuwe omgeving uitkom, met een minimale downtime.
Nu is het een compleet nieuwe installatie, waarbij ik alleen de home-dir's, ftp en www-dir overneem, en alle configuraties opnieuw wil uitvoeren (deels omdat ik overstap vanuit RedHat en alle configs aanpassen voor Gentoo teveel tijd zouden kosten en er inmiddels redelijk wat foutjes inzitten).

Er zijn echter een paar dingen die ik wel graag over wil zetten, en dat zijn de gebruikers op het systeem, de MySQL database die erop staat en nog wat kleine dingen die ik wel terug kan vinden.

Waar het mij dus om gaat is, kan ik ergens een of meerdere files vinden waarin gebruikers en wachtwoorden staan en zijn deze vervolgens ongestraft over te zetten of moet ik nieuwe gebruikers aan gaan maken???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

In /usr/local/mysql/var (of waar mysql bij jou ook maar geinstalleerd is) vind je alle databases, die kun je zo overzetten, mits de MySQL-versie 't zelfde is. Anders is een dump misschien beter, daarvoor heb ik (nog) niet genoeg MySQL-kennis. ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

/etc/passwd, /etc/shadow en /etc/groups zou de truuk moeten doen. Je hebt niet toevallig een testsysteem om dit van te voren te testen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Spider.007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:53:
/etc/passwd, /etc/shadow en /etc/groups zou de truuk moeten doen. Je hebt niet toevallig een testsysteem om dit van te voren te testen? :)
Ik zou dat inderdaad testen.
Ik ben zelfs laatst van een slackware naar een debian systeem gegaan, en dan merk je dan users toch een ander userid moeten krijgen op het nieuwe systeem, waardoor je moet chmodden, zelfs services heb ik dat voor moeten doen.

Niet iets wat je graag in een life omgeving wilt doen zonder het goed getest te hebben :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

moto-moi schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:27:
[...]

Ik zou dat inderdaad testen.
Ik ben zelfs laatst van een slackware naar een debian systeem gegaan, en dan merk je dan users toch een ander userid moeten krijgen op het nieuwe systeem, waardoor je moet chmodden, zelfs services heb ik dat voor moeten doen.

Niet iets wat je graag in een life omgeving wilt doen zonder het goed getest te hebben :)
waarom moeten ze nieuwe UID's krijgen? als je de passwd overzet hebben alle users toch dezelfde UIDs? kan zijn dat sommige files idd verkeerde UID's hebben, maar dat zou een simpele find kunnen oplossen toch?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

smokalot schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 02:37:
waarom moeten ze nieuwe UID's krijgen? als je de passwd overzet hebben alle users toch dezelfde UIDs? kan zijn dat sommige files idd verkeerde UID's hebben, maar dat zou een simpele find kunnen oplossen toch?
Omdat je niet je hele systeem wil chmodden :P
In het geval van debian en slackware vielen de users van een aantal services en de echte users over elkaar heen. One way or another, je zult dingen aan moeten passen, of het je passwd files zijn of je filesysteem maakt niet zoveel uit :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1