Toon posts:

NTLDR missing

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iets heel vreemds (voor mij in ieder geval)
Ik heb aan een pc met 2 sata schijven even een ide-hd aangesloten om data over te zetten.
Daarna afgekoppeld en de pc weer gestart, komt met de melding 'ntldr missing'.
Heb ntldr gekopieerd van de cd-rom, fixmbr en fixboot en een repair install gedaan.
Werkt allemaal niet.
Als ik er een bootable cd-rom in doe en de opstart volgorde aanpas naar 1.cd-rom 2.harde schijf en start dan de pc en kies NIET voor de optie starten vanaf cd-rom dan start de pc gewoon door!
Als ik de bootable cd eruit laat en start nogmaals op mist die de ntldr weer!!!!
Dus met een cd in het laatje doet die het wel. (windows xp)
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
:?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

kan het zo zijn dat je IDE HD als primaire HD en dus boot HD staat opgegeven?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

bovenstaande komt me bekend voor, welk mobo heb je ? bij mij is het idd zo dat als je een ide hd erop gehad hebt de bios settings veranderen. Kijk in je bios en zet de volgorde goed

dan bedoel ik dus de sata / ide volgorde, dat is een andere instelling dan de hd volgorde

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 06-05-2005 23:53 ]

Verwijderd

Check je opstartvolgorde :)

En anders, format c: :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:41:
Check je opstartvolgorde :)

En anders, format c: :)
Format c: is onzin
Even de bootable Windows installatie CD er weer in proppen en die de boel laten fixen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit wil ook wel eens gebeuren als er een floppy in zit :). Check dat ook eens na ;)...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:26
even de hdd, waarvan je normaal opstart, alleen aan het systeem hangen en opstarten in winxp, daarna weer afsluiten en alles weer aanhangen en weer opstarten. Probleem is dan volgens mij over.
Had vandaag hetzelfde met mijn pc :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Topicstarter
Format c: ja... 8)7
De juiste partitie staat active
en de opstart volgorde in de bios staat ook goed...

meer suggesties graag :)

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

welk mobo heb je nou ? je geeft niet echt veel bruikbare info .........

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:21
-Rob- schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:50:
[...]

Format c: is onzin
Even de bootable Windows installatie CD er weer in proppen en die de boel laten fixen.
Probeer dit eens, even de cd erin, naar command prompt en dan ff chkdsk e.d. uitvoeren en meestal lukt t dan allemaal wel weer

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad ik had een 20gb schijf als 1ste (primary) gezet en m'n os op de 2de secundary poort gezet, wat doet xp zet de default opstartbestanden (boot.ini, ntdlr etc) op je eerste fysieke schijf, haal je die eruit mis je files en zit je met een onopstartbare os.

Ik heb het opgelost door maar hardcore te zitten formateren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, kan niet zeggen welk mobo erin zit.
Heb de pc niet hier staan.
Enige wat ik weet is dat het een Fujitsu Siemens Scaleo met pentium 4 processor is.

De ntldr en aanverwanten :) staan wel op de juiste schijf en ze worden ook gezien als ik er maar een cd-rom in heb zitten.

• Paitor

Paitor

Stel je koppelt alle schijven los behalve die waar windows etc. op staat, wil ie dan wel opstarten?
Als dit het geval is, moet er toch echt iets in de boot volgorde / primaire & secundaire schijf fout zitten, lijkt mij...

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb dit probleem als ik mijn mp3 speler aangesloten heb gelaten, of er een flashkaartje in mijn reader zit. Probeer die (als je ze hebt natuurlijk) er eens uit te halen.

• Paitor

Paitor

Mycroft schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:43:
Ik heb dit probleem als ik mijn mp3 speler aangesloten heb gelaten, of er een flashkaartje in mijn reader zit. Probeer die (als je ze hebt natuurlijk) er eens uit te halen.
Misschien moet jij dan eens kijken of je Boot from USB niet per ongeluk te hoog in het lijstje van boot devices hebt staan?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt dit zonder formatteren oplossen, namelijk door voor de recovery console te kiezen als je van je Windows installatie CD-ROM opstart.
Na het intypen van je administrator-wachtwoord type je achter elkaar in:

fixboot
fixmbr

Hierna moet booten geen probleem meer zijn :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• drice
  • Laatst online: 05-03 16:23

drice

Loading...

had ik van de week ook
Starten met recovery console en dan eerst fixboot proberen
Als dat niet lukt de ntldr en ntdetect.com vanuit de i386 dir op je cd kopieren naar je bootpartitie

Als je dan foutmeldingen krijgt met opstarten ook nog bootcfg /rebuild proberen

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Pagina: 1