Lage FPS in HL2/Source met 6600GT..

Pagina: 1
Acties:

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Topicstarter
AMD XP 2400+ (+zalman cooler)
1 GB DDR PC400 (Corshair)
Aopen 6600GT
350 Watt PS

Ik weet dat HL2 erg afhankelijk van je CPU is, maar dat het zo erg was? Ik haal nog steeds 30 FPS in cs:s op een 20/20 server...
Overklokken van mijn CPU is geen optie omdat ie crasht, ondanks goede koeling (wordt zeer labiel..)..En die 6600GT heb ik net gekocht dus die heeft mij (student ;( ) erg veel duiten gekost..

Vraag is:
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

PS. Laatste drivers geinstalleerd..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Laatste drivers van wat? Moederbord? Videokaart? Geluidskaart? Muis/toetsenbord?
Vorige videokaart drivers wel goed verwijdert? :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben bang dat er niet meer uit te halen is dat dit, je zou kunnen proberen om de res en details zo laag mogelijk te zetten, misschien dat het dan nog een beetje speelbaar word

ik had eerst een 1800+@2000+ en een 9600PRO, daarmee kon ik css voor geen meter mee draaien, dus toen geupgrade naar een 6800LE, en nog steeds onspeelbaar, toen van die 1800+ naar een 2600+@3000+ en nu kan ik em eindelijk spelen, met dit systeem zit ik zo rond de 70 fps, maar helaas wel met framedrops tot rond de 20 :(

dus bij jou is het ook denk ik zoals je zelf ook al aangeeft de cpu

als je hiervoor een ATI kaart had zou het kunnen dat daar nog iets van is achter gebleven, wat met een reinstall wel op te lossen zou moeten zijn

opzich zou je het wel speelbaar moeten kunnen krijgen op dit systeem, maar echt lekker lopen zal het denk ik niet gaan doen, daarvoor is de cpu gewoon wat te langzaam

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hiero heb ik geen problemen met css op een minder systeem:

AMD Athlon XP 2400+ @ 2,0 GHz
1024 Mb Crucial PC3200
Club3d ATI Radeon 9600XT 128mb DDR @ 500/680

Wat ik voor fps heb, weet ik niet (geen zin om met console op te starten :P), maar het gaat iig erg vloeiend @ 1024*768 High detail.

Crash heeft het hier over drivers e.d (chipset / agp / sound). Dit zou best eens de oorzaak kunnen zijn. Ga je van ATI naar nVidia, dan zou een verse windows installatie het probleem kunnnen oplossen.