Netwerk instelllen met 2 computers met gedeelde documenten?

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Hallo,

Ik ben bezig met het instellen van een thuisnetwerk tussen 2 Windows XP Pro computers.

Nu heb ik een vraag.

Ik heb de volgende situatie:

PC 1
WERKCOMPUTER + BESTANDSOPSLAG

PC 2
WERKCOMPUTER

Nu heb ik op elke computer 6 accounts ( 1 systeembeheerder, 5 gebruikersaccounts).
Ik wil de documenten van elke gebruiker op de PC 1 (dataopslag) bekijken en bewerken in datzelfde account zowel als op PC 2 & PC 1. Dus zo ziet als het ware een voorbeeld van een gebruikersaccount op de beide computers uit:

PC 1 ---> PC 2
WIM ---> WIM

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om dus Mijn Documenten te delen, maar dan dus niet voor iedereen zichtbaar. Dus dat alléén Wim toegang heeft op de Werkcomputer (PC 2) tot zijn documenten op de andere computer.

Alles in het netwerk werkt verder, ik kan bestanden delen en bekijken op de andere computer (maar dan dus zichtbaar voor iedereen).

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Als je de filesystem NTFS maakt dan kun je rechten aan de mappen geven.
Dan maak je gewoon voor iedere gebruiker een map aan.
Door alleen de eigenaar rechten op die map te geven voorkom je dat de rest in desbetreffende map kan kijken.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Dat heb ik allang gedaan....