[image] device node maken

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb hier een aantal images liggen met de extensie .img. Het gaat om een aantal images van DVD's (geheel legaal, uiteraard). Nu vind ik het zonde om ze op DVD te fikken.

Ik heb geprobeerd de image te mounten met mount -o loop image.img /dest/dir, maar dan krijg ik gewoon een map met VIDEO_TS en AUDIO_TS. Dit is niet fatsoenlijk af te spelen met bijvoorbeeld mplayer, ivm met subtitles, audio tracks, meerdere VOBs e.d.

In FreeBSD heb ik daarvoor een handig tooltje ontdekt: mdconfig. Deze kan gewoon een device-node laten verwijzen(maken) naar(van) de betreffend image en kan ik deze node opgegeven als dvd-drive in mplayer. Ik heb echter nog geen Linux equivalent kunnen ontdekken.

Weet iemand een alternatief voor mdconfig, of weet hoe je de image kunt mounten en toch zonder al te veel moeite kunt afspelen? Bij voorbaat dank.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mijn xine kan zonder problemen een lokaal geloopte mount afspelen :) Kun je in mplayer geen speciale syntax gebruiken in de vorm van dvd:// ofzo? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

als je mplayer met gui gebruikt of kmplayer kun je bij options gewoon je dvd device aangeven. Dit wordt dan ~/dvd1 ofzo als je dvd daar staat ;)

werkt hier op gentoo perfect

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Jazeker kan mplayer dat. Gewoon mplayer dvd:// doen, werkt hier altijd prima.

• HarmoniousVibe
Ah ja, niet aan gedacht. Ik wist niet dat je een directory gewoon als device node mag(kan) gebruiken. Anyway, thanks for the help.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

LB06 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:23:
Ah ja, niet aan gedacht. Ik wist niet dat je een directory gewoon als device node mag(kan) gebruiken. Anyway, thanks for the help.
je hoeft m niet eens te mounten, de image zelf speelt ie ook af.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• HarmoniousVibe
smokalot schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 02:39:
[...]

je hoeft m niet eens te mounten, de image zelf speelt ie ook af.
_/-\o_ Perfect! Hoef ik niet voor elke DVD een fstab entry te maken >:)

Pagina: 1