Toon posts:

laptop is gerasht...WAT IS ER FOUT!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onze Toshiba-laptop opstart, krijk ik dat rode toshiba-logo aan het begin en daarna krijg ik de melding IDE 0# ERROR

Replace system disk and press any key to continue

Ik kan alleen het bios nog in! en dat is ook een beetje vaag wat ik daar allemaal zie.
En vanmiddag heb ik er nog gewoon op zitten typen.
Wat zit er fout en is de harde schijf nu leeg, valt het nog te repareren?
Ik dacht...laat ik het eerst hier eens vragen voor ik het aan de professionele hulp van Toshiba over laat (:r)

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Nou jah... Het klinkt alsof je HD dood is, IDE0 error betekent volgens mij gewoon dat ie geen HD kan vinden...

Zit ut stekkertje er wel goed in??

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik denk dat je toch beter de hulp van Toshiba kan inschakelen

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik ook tegen mijn pa:,,De HD is dood",
maar hij geloofde me niet ;)
k*t...mijn werkstuk dat ik volgende week moet inleveren staat erop!!!
Dat wordt dan toch naar toshiba....zucht!
THX anyway!
Maar hoe zou ineens een stekkertje los kunnen gaan? Kan ik em dan gewoon open maken en daar naar kijken?

• StefSOFT
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

[b]Maar hoe zou ineens een stekkertje los kunnen gaan? Kan ik em dan gewoon open maken en daar naar kijken?
Ik denk dat het verstandiger is om hem niet open te maken, en dit probleem aan TOSHIBA voor te leggen

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

waarschijnlijk zit je stekkertje niet los, maar is je hd dood :+

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Dat zeg ik toch, 1 van de 2 :)
Uhm misschien is het connectortje gewoon een beetje vies ofzow...

Als dat niet het geval is zou ik hem idd gewoon naar Toshiba brengen, want als je het openmaakt loop je het risico dat je garantie pleite is...

Verwijderd

da klopt, dan is je garantie niet meer geldig
en ik zou maar aan een nieuw werkstuk beginnen als ik jou was, weinig hoop voor je oude :) :P

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een los connectortje zal het waarschijnlijk niet zijn, de constructie van de meeste toshiba's is zodanig dar de hdd zonder kabels direct op een connector die op het systemboard gesoldeerd zit aangesloten wordt.
Vies lijkt me ook niet echt een mogelijkheid tenzij je hem meegenomen hebt naar de sahara of als hij op een stoffige zolder heeft gelegen de afgelopen paar jaar.
Hou er wel rekening mee dat de oude HDD terug gestuurd moet worden naar Toshiba als je garantie claimt (als het een courant model is zal een beetje dealer wel gelijk een nieuwe schijf voor je hebben, en anders is de levertijd meestal een paar dagen)
Wil je de disk naar een recovery bedrijf brengen dan zal je dit of via Toshiba moeten doen, of je zal zelf een nieuwe disk moeten kopen (en orginele toshiba spare-parts zijn niet goedkoop maar je zou er ook een willekeurige 2,5" hdd in kunnnen zetten), garantie claimen zonder de oude in te leveren is helaas niet mogelijk. Zowiezo moet je bij data-recovery op een fors bedrag rekenen.

bdw, maakt de laptop ook een tikkend geluid bij het opstarten?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
ja, hij maakte idd een tikkend gelui
Maar gisteren avond deed ie het eens heeelemaal niet meer.
Maar ja, mijn pa heeft hem vandaag naar Toshiba gebracht en daar was het een bekend probleem. Ze zeiden dat alles nog op de HDD zou staan en dat er iets mis was met de stroomtoevoer van de HDD (dat maakte ik tenminste op uit de conclusie die die lui bij Toshiba aan mijn vader, de supertechneut-op-comutergebied, vertelde) En dat ie over 1 week, 3 dus, klaar zou zijn
Kep maar een week verlenging gekregen voor mijn werkstuk. |:(|:(

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op woensdag 10 januari 2001 20:11 schreef Thomas B. het volgende:
IDE 0# ERROR

Replace system disk and press any key to continue

En vanmiddag heb ik er nog gewoon op zitten typen.
Zat je format C: in te tikken ??

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op donderdag 11 januari 2001 20:31 schreef Thomas B. het volgende:
ja, hij maakte idd een tikkend gelui
Maar gisteren avond deed ie het eens heeelemaal niet meer.
Maar ja, mijn pa heeft hem vandaag naar Toshiba gebracht en daar was het een bekend probleem. Ze zeiden dat alles nog op de HDD zou staan en dat er iets mis was met de stroomtoevoer van de HDD (dat maakte ik tenminste op uit de conclusie die die lui bij Toshiba aan mijn vader, de supertechneut-op-comutergebied, vertelde) En dat ie over 1 week, 3 dus, klaar zou zijn
Kep maar een week verlenging gekregen voor mijn werkstuk. |:(|:(
idd harddisk dood (de interne controller dan) die tikken houden in dat de besturing van de arm niet goed meer werkt.
Maar over die 3 weken van jou, je hebt te maken met Toshiba, niet de computerboer op de hoek. Toshiba heeft richtlijnen mbt tot de reparatie duur, en alleen bij hoge uitzondering (net geintroduceerde of hele oude types) duurt een reparatie langer dan 5 werkdagen.

En nu weet je gelijk weer waarom ooit het fenomeen backup is onstaaan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Nou das mooi...kan ik het alsnog gewoon inlevern!
Op donderdag 11 januari 2001 20:45 schreef Mahena het volgende:

[..]
Zat je format C: in te tikken ??
Nah...mijn kookverslag voor verzorging
Pagina: 1