Toon posts:

Game server maken

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het maken van een server voor het spel Red Faction, maar geldt ook voor bijvoorbeeld Call of Duty.

Ik heb een netwerk van 2 pc's. De 1e is rechtstreeks aangesloten op de modem en die deelt het internet met mijn pc. Nu wil ik een game server hosten op die 1e pc.

Dit lukt allemaal, maar hij is niet zichtbaar voor anderen, op mijn pc kan ik hem ook niet zien.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb hier speciaal mijn router voor weggehaald. Toen ik gewoon met 1 pc rechtsstreeks op de modem stond aangesloten was mijn server wel zichtbaar.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Een lan-server zou ook met router gewoon moeten werken. Als het de bedoeling is dat ook mensen van internet kunnen joinen, zul je met router de benodigde poorten voor de server moeten poortmappen (zoek grote poortmap verhaal in search :)).

Controleer firewall settings eens voor je huidige situatie ? Daarnaast zou het handig zijn als je ook nog ff aangeeft welke windows versies je gebruikt op de pc's, welke ip-settings etc.

Ik denk zelf dat het in iets heel simpels zal zitten als firewall setting oid. Zet je firewall eens uit, indien je deze hebt (vergeet ook Windows Firewall niet trouwens).

[ Voor 43% gewijzigd door punisher007 op 06-05-2005 22:54 ]

http://blog.bjornhouben.com

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat voor OS draai je op die server uberhaupt?

firewalls ?

geef eens wat meer info

Verwijderd

Ik heb niet het idee dat je niet erg veel gezocht hebt. Router + hosting problemen maken tegenwoordig zo'n beetje het grootste deel uit van de huis-tuin-en-keuken problemen.

Niet alleen hier, maar overal op internet (en daarbuiten) kan je er zoveel over vinden. Zoek en gij zult vinden.

Dit topic is gesloten.