Toon posts:

kabeltv: splitten of versterken voor extra tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

m'n zusje wil hier in huis een tv erbij, zelf heb ik niet zoveel ervaring met het splitten/ed van tvkabels, dus advies is welkom :). Ik heb al een aantal keer op de hirschmann site gekeken maar dat is iets te technisch voor mij en/of ik vind niet precies wat ik zoek.

De (huidige) situatie:

BENEDEN:
onze wandcontactdoos (AOP ?) heeft 3(+1) outlets:
- TV
- Radio
- TV+RADIO
- nog 1 rechtstreeks naar kabelmodem (1m ervandaan)

De TV beneden zit rechtstreeks op TV, zelfde voor radio.
De kabel naar boven komt uit de TV+RADIO outlet, deze kabel loopt naar mijn kamer (28 meter[!]) waarna het in een wandcontactdoos gaat met 2 outlets (1x tv, 1x radio) en dan naar mijn tv(kaart).

Nu komt er dus een tv bij.. ik dacht er aan om de kabel naar boven te splitsen (halverwege) en dan 10-15m naar die nieuwe tv, of denken jullie dat dit teveel signaalverlies is? Kortgezegd is het (neem ik aan) voor op die kabel de '2e tv', en de totaal lengte (beide paden bij elkaar opgeteld) wordt dan iets van 42m ipv 28m

Alle kabels zijn van die dikke (moeilijk buigzame) hirschmann kabels, mijn beeld op m'n tv kaart is op dit moment vrij goed.

Ik heb nog een ongebruikte hirschmann splitter hier, namenlijk de AFC 1611, zou ik die kunnen gebruiken?
Hij werd mij toendertijd verkocht om het TV signaal te splitsen, dus ik vraag me af of hij ook het gezamenlijke TV+RADIO signaal goed splitst? (lijkt me wel? zo een ding is toch vrij "dom" en het enige wat telt is het frequentiebereik?)

En dan nog voor de nieuwe tv een wandcontactdoos die TV+R weer opsplitst in tv en radio lijkt me.

Zou dit werken? Of is een versterker toch echt aan te raden met zulke afstanden? (en zoja, wat voor?)

Toen ik mijn tv erbij voegde had ik dus een splitter rechtstreeks op TV @ aop gedaan en dan naar mij & beneden, bij mij rechtstreeks op m'n tv kaart.. dit was erg slecht beeld bij beiden... toen dus mijn kabel op tv+r gezet en een wandcontactdoos... volgens mij had het iets met afsluitweerstand of wat dan ook te maken? in iedergeval heb ik sindsdien goed beeld... Ik hoop natuurlijk dat het mogelijk is dat te behouden als ik halverwege weer splits ;)

Hartelijk dank!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kunt dan gewoon die splitter er tussen zetten. Als de beeldkwalitiet niet goed is zou je misschien moeten overwegen om een caravan versterker ofzo te kopen. Dat hebben wij ook en ik heb hier boven echt perfect beeld! (Wij hebben 3 tv's in huis!) Ik heb helemaal geen ruis of wat dan ook.

Dus als het beeld niet helemaal goed is, zoeken naar een GOEDE versterker. (Let daar wel even op!)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Levi Strauss schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:56:
Je kunt dan gewoon die splitter er tussen zetten. Als de beeldkwalitiet niet goed is zou je misschien moeten overwegen om een caravan versterker ofzo te kopen. Dat hebben wij ook en ik heb hier boven echt perfect beeld! (Wij hebben 3 tv's in huis!) Ik heb helemaal geen ruis of wat dan ook.

Dus als het beeld niet helemaal goed is, zoeken naar een GOEDE versterker. (Let daar wel even op!)
En sluit dan de versterker beneden in de meterkast aan, zodat deze het meest perfecte signaal versterkt. Scheelt weer in versterkte ruis...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 22:20
Om te beginnen moet je goeie kabels gebruiken! Hirschmann KOKA799 of gelijkwaardig. Als je een goeie splitter hebt (dus niet zo'n simpel split-stekkertje, maar een degelijke COAX-splitter met F-connectoren ... bijvoorbeeld ook van Hirschmann) dan kun je echt probleemloos beeld hebben op zeker 5 TV's (uit ervaring hier thuis). Mocht het beeld te wensen over laten kun je altijd nog een verterker plaatsen (wederom ook van Hirschmann ... koop zeker niet die goedkope bouwmarkt-troep want die maakt 't eerder slechter dan beter).

Als je effe zoekt zijn hier volgens mij ook al verschillende topic's over geweest ... ter ondersteuning kun je die ook altijd doorbladeren natuurlijk :).

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja, dat heb ik hier ook mee gemaakt. Goedkope bouwman troep (al vernieuwing) gelijk maar weer die oude er aangezet!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor al jullie (snelle) replies :), dat klinkt hoopgevend. Ga ik dat binnenkort eens proberen...

Wouter: Heb inderdaad hirschmann koka 799 kabels, en die splitter is ook een hirschmann met f connectoren.

Verwijderd

KLopt die kabels van praxis hebben erg veel demping, ook die dikkere variant. Ik gebruik zelf oude BNC netwerkkabels, en de beeldkwaliteit is erg goed.

Verwijderd

Je moet wel even opletten dat je niet een te zware versterker koopt, wij hebben hier nl iets dergelijks en als hij niet belast wordt (als er geen TV boven aanstaat), dan krijgen we beneden wel een overversterkt beeld, nou valt dit niet zo op, maar als de tv boven aanstaat is het wel mooier.

Een klein lief versterkertje voldoet dus.. :)

Verwijderd

dan moet je beneden gewoon een splitter er tussen zetten, die voor iets demping zorgt.
Pagina: 1