Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Hoewel slack 8 geloof ik maar 2 floppies waren.
Maar gewoon CD 1 (fikken) en booten moet voldoende zijn (en dan bij het booten aangeven wat je rootfs is
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
natuurlijk (zo heb ik ook diverse bakken nog kunnen reddenSpider.007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:27:
Ook met een random Knoppix of andere livedistributie zou je een reparatie wel uit moeten kunnen voeren hoor
anders moet je die eerst mounten (hmm, maar dan zou je wel een /boot moeten hebben
Maar doorgaands zou je lilo gewoon zichzelf kunnen laten repairen, alleen zou ik zelf altijd dolgraag willen weten waarom het niet meer werkt, zodat dat voorkomen kan worden.
[ Voor 40% gewijzigd door Erkens op 06-05-2005 23:02 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| www8:/data/backup/www1/etc-5/etc# cat fstab /dev/hda1 swap swap defaults 0 0 /dev/hda2 / ext2 defaults 1 1 /dev/hda3 /var/log ext2 defaults 1 1 /dev/hda4 /data ext2 defaults 1 1 /dev/hdb1 /backup ext2 defaults 1 1 none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0 none /proc proc defaults 0 0 |
En op /dev/hda2 staat *geen* /boot!
Hoe laat je lilo zichzelf repairen?
[ Voor 4% gewijzigd door Burat op 06-05-2005 23:03 ]
"gewoon" lilo runnen, handig is om wel een -v mee te gevenBurat schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:03:
Hoe laat je lilo zichzelf repairen?
[ Voor 42% gewijzigd door Erkens op 06-05-2005 23:05 ]
Maar m'n root is niet gemount in / maar in /mnt/hda2 (ben geboot van een cdtje). Dus ik start het met:Erkens schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:04:
"gewoon" lilo runnen, handig is om wel een -v mee te geven
1
| /mnt/hda2/sbin/lilo -C /mnt/hda2/etc/lilo.conf |
Maar ik krijg dan de melding:
[code]Fatal: open boot/boot.b: No such file or directory[/cpde]
[ Voor 60% gewijzigd door Burat op 06-05-2005 23:09 ]
boot.b ken ik nietBurat schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:05:
Dat zou best kunnen! Die bak is ~2 jaar up geweest, kan best dat iemand dat gesloopt heeft in die tijd! De vraag is, hoe kom ik weer aan een boot.b
maar check even je verwijzingen in /etc/lilo.conf naar /boot
gooi je kernel erin en een eventuele boot.txt (welke gewoon leeg kan zijn, die boeit niet echt
en als het goed is moet lilo automagisch wat files aanmaken die nodig zijn:
lilo -v
(en eventueel een -C /path/config/file/lilo.conf )
Verwijderd
Daarna gewoon je systeem rebooten
dan kan je lilo uitvoeren, krijg je een melding over /proc die de current partitiedingen niet weet ofzo en ben je klaar O*
zo werkt t hier iig wel altijd
| Hardcore - Terror |
ook zonder /boot partitie? Dan ben je volgens mij bijvoorbeeld je kernel kwijtHellraizer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
het kan allemaal veel makkelijker : CHROOTgwoon chrooten op de plek waar eigelijk je root is, dus:
dan kan je lilo uitvoeren, krijg je een melding over /proc die de current partitiedingen niet weet ofzo en ben je klaar O*
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
gewoon lilo draaien met die -C optie om je config file aan te geven is toch makkelijker/veiligerHellraizer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
het kan allemaal veel makkelijker : CHROOTgwoon chrooten op de plek waar eigelijk je root is, dus: <chroot /dit/is/mn/root>
Verwijderd