Toon posts:

router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen hebben we een router tussen onze ADSL verbinding gezet, zodat we op de laptop draadloos kunnen internetten en natuurlijk op de pc gewoon kunnen internetten. Het werkt allemaal perfect, op een kleinigheidje na....

Iedere eerste keer (dus dagelijks) dat ik het internet wil opstarten, moet ik de router eerst activeren, dwz code in internet explorer intikken, setup helemaal opnieuw doen (2 keer op ok klikken) en op configureren klikken...... oke tis niet erg veel werk, maar het zou volgens mij anders moeten kunnen.

Want als ik bijvoorbeeld nu de modem uitzet, dan kan ie daarna gewoon weer aan zonder problemen, maar doe ik dat morgenvroeg, moet ik opnieuw de router activeren..

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
wat is het voor een router?
Welk modem?
Welke provider?

Wat het je zelf al geprobeerd?

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Hmmm dat is wel heel erg vreemd, normaal gesproken moet hij het toch echt doen na het normaal installeren. Zelfs als je de stroom eraf haalt en daarna weer erop zet zou hij de instellingen moeten behouden. Heb je al geprobeerd om nieuwe firmware op de router te gooien, vaak liggen de problemen namelijk aan verouderede firmware waar nog verschillende bugs inzitten. Als dat ook niet werkt dan denk ik dat je router niet helemaal goed is.
Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
DirtyHArry schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:38:
wat is het voor een router?
Welk modem?
Welke provider?

Wat het je zelf al geprobeerd?
de router is van E-Tech mij een compleet onbekend merk
de modem is een speedtouch home
provider is planet

heb zelf nog niets geprobeert, aangezien mijn kennis van dit soort dingen niet bepaald hoog is

Verwijderd

Topicstarter
Currahee schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:40:
Hmmm dat is wel heel erg vreemd, normaal gesproken moet hij het toch echt doen na het normaal installeren. Zelfs als je de stroom eraf haalt en daarna weer erop zet zou hij de instellingen moeten behouden. Heb je al geprobeerd om nieuwe firmware op de router te gooien, vaak liggen de problemen namelijk aan verouderede firmware waar nog verschillende bugs inzitten. Als dat ook niet werkt dan denk ik dat je router niet helemaal goed is.
Succes ermee!
de instellingen behoud ie ook.... als ik op setup klik dan staan de juiste nummers, zoals ip adres, subnet mask etc juist ingevuld, moet alleen ff paar keer op OK klikken, maar de instellingen zijn wel onthouden door de router/pc

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:42:
[...]

de router is van E-Tech mij een compleet onbekend merk
de modem is een speedtouch home
provider is planet

heb zelf nog niets geprobeert, aangezien mijn kennis van dit soort dingen niet bepaald hoog is
welke e-tech router

Is de modem soms een speedtouch 510?

Die modem functioneerd zelf als een router.

Beter om hier een switch op aantesluiten en dan een draadloos accesspoint erbij te nemen.

Nu heb je eigenlijk een router achter een router en dat kan problemen geven

Verwijderd

Topicstarter
DirtyHArry schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:45:
[...]

welke e-tech router

Is de modem soms een speedtouch 510?

Die modem functioneerd zelf als een router.

Beter om hier een switch op aantesluiten en dan een draadloos accesspoint erbij te nemen.

Nu heb je eigenlijk een router achter een router en dat kan problemen geven
denk niet dat het een 510 is aangezien ik nergens dat getal kan bekennen,
op achterzijde staat speed touch home "POTS", voor wat dat dan ook mag zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1161.gif deze router

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 21:51 ]

• Dirtyharry
Heb je die modem allang?

Ik zie bij de site van planet alleen de 510 en de 580 modem staan

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:48:
[...]

denk niet dat het een 510 is aangezien ik nergens dat getal kan bekennen,
op achterzijde staat speed touch home "POTS", voor wat dat dan ook mag zijn

[afbeelding] deze router
Als je die net gekocht heb zou ik het probleem aan de verkoper voorleggen.

Ik zou daarna inderdaad aan de firmware denken. Maar pasop daarmee als het verkeerd gaat is je router kaduk

Verwijderd

Topicstarter
DirtyHArry schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:53:
Heb je die modem allang?

Ik zie bij de site van planet alleen de 510 en de 580 modem staan
volgens mij is er een onderscheid te maken tussen

de speedtouch HOME dat is voor het simpele gebruik
en de speedtouch 510 en 580 voor "proffesioneel" gebruik of iets in die trant

modem is ongeveer 2 jaar oud...

• Dirtyharry
Die modems worden niet meer geleverd door planet het zijn nu allemaal die 500 series die kpn uitgeeft. Ook voor de particulier.

Over die router vindt ik in het geheel niks

• Currahee
  • Laatst online: 21:57

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Mjah ik heb dezelfde router als die op het plaatje en ik had in het begin ook problemen met de instellingen e.d. Maar ik heb vervolgens even de firmware van de router geupdate, vervolgens alle computers helemaal uitgeschakeld (dus ook even stroom eraf zodat je netwerkkaart uit gaat) de router vervolgens van de stroom gehaald en na enkele seconden er weer opgedaan. Alle computers vervolgens opnieuw opgestart en daarna werkte het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties:

Deze wireless router heeft VPN ondersteuning en vele andere extra’s zoals: UPnP, wireless repeater (WDS) en beveiligings opties zoals WPA, 128- en 256 bits wep encryptie. De Virtual Private Network (VPN) functie ondersteunt VPN-verbindingen met encryptie tot wel 40 tunnels.

Technische Specificaties:

Eenvoudig te configureren via de webbrowser

802.11g standaard (54 Mbps) en compatible met 802.11b (11mbps).

Beveiliging: Filteren op MAC-Adres en uitgaande IP Filter

Encryptie: 64/128/256-bit WEP encryptie en WPA

4 poorts switch 10/100Mbps base ethernet

Voorzien van Wireless Distribution System: kan gelijktijdig draadloos access point zijn en tegelijk als bridge communiceren met een of meer andere wireless apparaten die WDS ondersteunen.

Afneembare antenne, mogelijkheid tot aansluiten van andere types

WAN type ondersteuning: Static IP, Dynamic IP(DHCP client), PPPoE, PPTP

Mogelijkheid tot wireless en bekabelde aansluiting

VPN ondersteuning: Initiator and responder of IPSec, PPTP,L2TP pass through

Firewall: Nat Firewall with SPI mode, DoS detection.

Outdoor bereik tot 150 meter, indoor bereik tot 40 meter

Geschikt voor Windows, Linux en Apple Mac

• Dirtyharry
Currahee schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:59:
Mjah ik heb dezelfde router als die op het plaatje en ik had in het begin ook problemen met de instellingen e.d. Maar ik heb vervolgens even de firmware van de router geupdate, vervolgens alle computers helemaal uitgeschakeld (dus ook even stroom eraf zodat je netwerkkaart uit gaat) de router vervolgens van de stroom gehaald en na enkele seconden er weer opgedaan. Alle computers vervolgens opnieuw opgestart en daarna werkte het perfect.
Ik denk dat dat misschien wel een oplossing is.

Ik lees op de site http://www.speedtouch.com/prodhome.htm, ook nog iets over een instelling waardoor je modem uitgaat als je computer uitzet.

Hij moet op een always-on stand staan. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
DirtyHArry schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat dat misschien wel een oplossing is.

Ik lees op de site http://www.speedtouch.com/prodhome.htm, ook nog iets over een instelling waardoor je modem uitgaat als je computer uitzet.

Hij moet op een always-on stand staan. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
en waar zou ik dat dan moeten instellen?

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• Dirtyharry
Kijk eens in je handleiding!

Als je die hebt.

Of zoek in de instellingen van de modem of er daar iets over ziet staan.

In de handleiding spreken ze ook van en hub\switch en niet over een router.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirtyharry op 07-05-2005 11:38 ]

• Tropos
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon de router aan laten 's nachts. Die dingen zijn erop gebouwd om 24/7 aan te staan, dus dat kan verder geen kwaad.

• RadioAir
  • Laatst online: 05-05 16:39
Als al het bovenstaande je probleem niet oplost, zou je ook je modem kunnen tweaken van een Alcatel SpeedTouch Home naar een SpeedTouch Pro. Het verschil tussen de "home" en de "pro" is dat de pro fungeert als router. Op Google zijn genoeg handleidingen hierover te vinden (google op speedtouch home naar pro tweak).

Als je van plan bent om dit te doen en het is gelukt, moet je in de router(dus NIET in je modem) de DHCP server uitschakelen en het modem uit de WAN poort halen en die in één van de LAN poorten doen, dan functioneert je router als switch/access point

POTS staat voor een analoge telefoonlijn :)

Succes!
Pagina: 1