Toon posts:

Probleem met all in one printer op windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een tijdje bezig om een oude printer te proberen te deinstalleren in windows 98 (...de oude is een hp deskjet 840c)...en een nieuwe te installeren (hp psc 1310)...die oude heb ik uit de registry gewerkt...maar nu heb ik ok gelijk mijn usb poort eruit gemikt...ik kan bij " toevoegen printer" niet meer kiezen voor mijn usb poort. Alleen com1 en file...weet iemand hoe die poort weer toegewezen krijg ? Bij het aan en uitzetten van de nieuwe printer krijg ik totaal geen usb activiteit...ook niet wanneer ik een andere usb poort probeer...

Wie o wie kan me advies geven ?

groetjes,
michael

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Kijk eens in je Hardware of je USB-poorten daar nog staan?
Zo ja, verwijder ze eens, dan zal Windows ze misschien opnieuw toevoegen.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt bij apparaatbeheer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met de voorgestelde oplossing van de hp site. Die gaf via een diagnose test dat er een onvolledige usb-driver installatie gevonden werd. Er werd vervolgens een bestand gedownload van rond de 370 mb...HTH...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Die hp AIO dingen zijn een ramp om te installeren als je niet netjes volgens de handleiding werkt.

Stappenplan:

- Verwijder USB stekkers van de printers
- Reboot in veilige modus
- Pleur alle printer-gerelateerde zooi weg onder app.beheer, ook "usb ondersteuning voor afdrukken" bij de USB controllers
- Reboot pc
- Installeer de software vanaf download of cd
- pas als de installer erom vraagt de usb plug erin stoppen
- de drivers + rest van de meuk wordt nu geinstalleerd
- klaar

USB plug erin stoppen en dan de setup gaan draaien, grote kans op gezeik.

dit staat ook in de handleiding maar ja, net als ik, die leest niemand. Komt erop neer dat je eerst moet installeren en
dan pas 'm moet inpluggen.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Inderdaad, eerst software installeren en dan pas printer inpluggen.

Heb ook zo'n all in one van hp en ik heb ook andere methoden geprobeerd maar dat werkt dus niet. Je moet altijd de installatie volledig uitvoeren.

Niels en Lieke in the house

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips ! jullie horen of het me gelukt is...mijn collega's hadden het ook al over...die software van hp is echt triest...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Je kan ook de edit knop gebruiken ipv 3x achter elkaar te posten Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Maar bij sommige printers moet je idd eerst de software / drivers installeren voordat je hem inplugt.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2005 00:29 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

nu doet zich een ander probleem voor...
bij het installeren van de software...blijk ik een te oude internet explorer versie te hebben.
Ik gezocht op internet naar versie 6 voor w98...helaas...geen resultaat...toen versie 5.5
van een oude cd-rom geinstalleerd...ook geen resultaat...toen geprobeerd versie 5 te uninstall...
ook geen resultaat...uiteindelijk dit geprobeerd :

1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ in het vak Openen de volgende opdracht, precies zoals aangegeven:
rundll32 setupwbv.dll,IE5Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g "C:\WINDOWS\IE Uninstall Log.Txt"
OPMERKING: U moet hierbij de hoofdletters en kleine letters precies typen zoals aangegeven.
3. Klik op OK.

dan krijg ik vervolgens de melding " kan het bestand setup.stf" niet vinden...en vervolgens
weer niet gelukt...

iemand een id ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou dat het zo eenvoudig was...heb namelijk een negatief resultaat met IE6...telkens als ik laatstgenoemde installeer...krijg ik de melding dat IE6 niet volledig geinstalleerd is en kan ik van voor af aan beginnen...heel vaag...vandaar het idee; deinstalleer IE5 en vervolgens IE6 installeren...maar bij het uninstallen krijg ik dus die wazige melding dat die het bestand setup.stf niet kan vinden...

kan iemand mij alsjeblieft helpen ? het blijft zo stil ?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 20:00 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
IE6 is gewoon te downloaden hoor

http://www.microsoft.com/...b602228de6&DisplayLang=nl
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:23:
oh ja, ik heb het pad
"C:\WINDOWS\IE Uninstall Log.Txt"
gewijzigd in " c:\win98\ie uninstall log.txt" ...
anders werkt het niet in windows 98 ;)
Heeft niets met windows 98 te maken hoor, windows installeert zichzelf altijd standaard in /windows. Dat die map win98 bij jouw heet komt door jezelf of door degene die 'm geinstalleerd heeft.

enne, zoals hierboven al vermeld, er is een knopje EDIT, een stapel posts onder elkaar is onnodig.

[ Voor 55% gewijzigd door DJSmiley op 07-05-2005 09:33 ]

Pagina: 1