Probleem met geluid op Philips LX9000R homecinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mijn ouders hebben een Philips LX9000R homecinema set. Radio, DVD recorder, DD5.1/DTS -- alles lekker bij elkaar.

Nu valt ons het volgende probleem op. Onze digitale satellietontvanger zit op de set aangesloten. De set lust het signaal door naar de TV. Nu blijkt de set het geluid van de laatst bekeken TV-zender mee te sturen over het linker audiokanaal als we satelliet kijken. Het geluid is dan op de achtergrond best wel opvallend aanwezig.

Als we de satelliet rechtstreeks aansluiten treedt het probleem niet op, het probleem ligt dus aan de Philips set.

Zou het kunnen zijn dat er een of ander filter niet goed werkt waardoor er als het ware geluid "doorlekt"?

Zijn er trouwens meer mensen met dit soort probleem?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik zou even philips bellen en laten omruilen want klopt idd iets niet

1337

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
ZandBak schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:48:
ik zou even philips bellen en laten omruilen want klopt idd iets niet
Ik heb ondertussen eerst maar per mail contact opgenomen met Philips, eens kijken wat ze zeggen. 't Is iig niet echt lekker nee. Zit je iets te kijken van satelliet, hoor je uit de linkerspeaker nog het geluid van de laatst bekeken TV-zender (via analoge kabel dus). Erg irri.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 07-05-2005 22:50 ]

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Wat heb je precies doorgelust, de scart, rf-uit (coax), of alleen (digitale) audio?

Lijkt me dat het komt door de satreceiver, die stuurt kennelijk geluid mee van de analoge tv

[ Voor 37% gewijzigd door Bigfoot op 12-05-2005 14:30 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bigfoot schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:29:
Wat heb je precies doorgelust, de scart, rf-uit (coax), of alleen (digitale) audio?

Lijkt me dat het komt door de satreceiver, die stuurt kennelijk geluid mee van de analoge tv
Satelliet kan het niet zijn, rechtstreeks aansluiten van de satelliet is geen enkel probleem. En het ging dus om doorlussen van de SCART. SCART van satelliet naar LX9000R, SCART van LX9000R naar TV.

Maar goed, Philips heeft al terug gemailed en me aangeraden om het apparaat ter reparatie aan te bieden bij de winkel omdat er inderdaad iets mis zou zijn.

Dus dat doen we maar.

Ik vroeg het hier alleen maar om te vragen of iemand iets soortgelijks had meegemaakt en of mijn vermoeden klopte.