De pomp circuleert het water niet

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
HELP!!!

Ik heb net 5 uurtjes geleden een Thermaltake Bigwater set gekocht en geinstalleerd en de computer aangezet alleen ik zie het water niet door de slangetjes lopen en ook niet door de cpu en toen ik met mijn vinger op het koelblok voelde was het cpu blok gigantisch heet!!
Wat kan ik doen? of wat moet ik doen?

Met vriendelijke groeten,

Dennis Zuidema

\

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Kijk of het pompje wel goed aangesloten is en of deze niet defect is....
Anders even kijken of er geen slangen knel zitten waardoor het water niet kan doorstromen.

Zet je computer iig niet aan wanneer je koeling nog niet goed werkt, anders heb je een behoorlijke kans op beschadigingen aan je systeem (oververhitting).

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Is het misschien geen logische volgorde om eerst alleen je waterkoelingsset te laten draaien voordat je em op je pc aansluit? En dan direct zodra je em hebt aangesloten je temperaturen in de gaten houdt? :)

Verder kan het misschien zo zijn dat er lucht in je leidingen zit waardoor je pomp alleen lucht aanzuigt, controleer dit ieg even :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Zit er geen lucht in je systeem Als je pomp in een luchtbel draait zie je idd je water niet circuleren

net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 20:17 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 13:53

Night89

Als je alles op een rijtje heb

mischien is de pomp kaduuk ofzo? effe checken :9

ot:
snap toch al niet waarom je een WC set koopt en zelf installeerd, gezien je andere topic's :X

pc3200 op 252 :P met gewoon geheugen B) 8)7

Met Vriendelijke Groet,

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:15:
Zit er geen lucht in je systeem Als je pomp in een luchtbel draait zie je idd je water niet circuleren

net te laat
Hoe moet ik de lucht er dan uithalen?

Mvg,

Dennis Zuidema

\

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

AeroTech2 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Mvg,

Dennis Zuidema
Misschien moet je eens beginnen met de installatie handleiding door te lezen die erbij zit?
Ik neem toch aan dat daarin onder andere zal staan dat je eerst moet testen of het water wel rondstroomt en wat je moet doen als dat niet het geval is?

[edit]
O, en je hoeft niet steeds te groeten, beetje overbodig 10x op 1 pagina ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 06-05-2005 20:23 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

AeroTech2 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Mvg,

Dennis Zuidema
Op het hoogste en laagste punt een kraantje voorzien en dan kan je het systeem vullen door het langs boven te vullen en zo ontsnapt de lucht langs onder en heb je meteen al de lucht uit je systeem.

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
In de handleiding staat dat niet (onduidelijke handleiding) heb hem helemaal van top tot teen doorgenomen.
Geen idd wat ik nu moet doen om het water te laten circuleren.
De set is net nieuw en de pomp en cpu blok en radiator doen het verder wel alleen het water loopt niet door de slangetjes (zitten wel wat kleine lucht bubbeltjes in de slangetjes maar hoe haal ik die eruit?)

\

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Scatman_II schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:23:
[...]

Misschien moet je eens beginnen met de installatie handleiding door te lezen die erbij zit?
Ik neem toch aan dat daarin onder andere zal staan dat je eerst moet testen of het water wel rondstroomt en wat je moet doen als dat niet het geval is?

[edit]
O, en je hoeft niet steeds te groeten, beetje overbodig 10x op 1 pagina ;)
[mierenneukmode]Het is nog maar 2x :)[/mierenneukmode]

Maar idd, ik zou eens de handleiding doorlezen, voordat je alles aan gaat sluiten en je het zelf maar wat op je dooie gemakje aan elkaar prutst.
Daarnaast moet je altijd eerst je waterkoeling uittesten, nooit meteen aansluiten op je PC, misschien lekt het wel, of doet hij het niet, en zet mooi je pc aan...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
het enige wat je moet doen is zorgen dat je het water zo ver vult dat het water in de pomp komt (makelijkst als de pomp laag staat)
daarnaa de pomp aanzetten en bij blijven vullen tot het water rond is geweest.
zeker als je een reserviar hebt zal de lucht er dan vanzelf uit gaan
zodra alle lucht eruit is kan je computer weer aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 06-05-2005 20:31 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Handleiding heb ik goed doorgelezen staat verder niks in want hij gaat alleen tot laat water in je reservoir lopen en dan stopt de handleiding.

Afbeeldingslocatie: http://img161.echo.cx/img161/9018/dscn1098goed5po.jpg

Ik heb de zwarte dopjes op de pomp zitten zodat er niks lekt en je kan zien hoe vol de pomp zit en alle slangetjes zitten al vol met water vloeistof en een heel klein beetje lucht.

Dat groene spul op de grond is geen lekking hoor dat heb ik prongelijk gemorst :P

[ Voor 28% gewijzigd door AeroTech2 op 06-05-2005 20:52 ]

\

Verwijderd

Als je eens in 1 slang knijpt(zodat er geen water langs kan), zie je dan dat 'stopt'. Als dat zo is, dan weet je iig dat dat het water wel circuleert :) . En dan kan het ook zijn dat het blok niet goed is aangedraaid.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is een koelmethode, dus moet 'ie in DOC staan. Gemoved.

Ow, ik zie nu pas de pic 2 posts boven me. Topicstarter, wil je die even heel snel thumbnailen of iig kleiner maken? Je verneukt zo de hele layout.

[ Voor 57% gewijzigd door Sprite_tm op 06-05-2005 20:48 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

silitek

Tubes Only

zit zo eens naar je knutsel project te kijken maar ben je toevallig klungelsmurf?. Het ziet er belabberd uit wat je aan het doen bent..zowiezo is je pomp niet goed gevult!!...Kijk eens in TT topic, daar staan 2foto's van me hoe het moet.

nieuwe topic was niet nodig geweest

Tubes....It's what make music music!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kweet niet, ziet er inderdaad nogal lomp uit. Waren de slangen in de aanbieding dat je zulke lange lengtes gebruikt ?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je sowieso de faq erover al eens doorgelezen in DOC?

Ik denk dat als je niet goed weet wat je doet en je hebt een WC, je dat best wel wat dure hardware kan kosten. Ik heb ook een aantal wc's gebouwd\gehad, dus weet redelijk wat ik zeg. ;)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Jongens allemaal bedankt voor de moeite ik heb hem aan het lopen ik heb hem wat bij gevuld en ff gewacht en nu doet ie het weer :)

Bedankt Allemaal

\

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

silitek

Tubes Only

AeroTech2 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:26:
Jongens allemaal bedankt voor de moeite ik heb hem aan het lopen ik heb hem wat bij gevuld en ff gewacht en nu doet ie het weer :)

Bedankt Allemaal
dat zeg ik!!...en nou fatsoenlijk het spul inbouwen he

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

offtopic:
Is het nou echt nodig om de TS zo af te zeiken? Een paar tips waren ook voor de search wel handig geweest. Bijna iedereen is hier op GoT zo begonnen.

@AeroTech2: De volgende keer dat je begint met iets wat onbekend voor je is, zoek even door de topics via de search en lees de faq van de grote topics over je onderwerp. Het scheelt je een hoop moeite en kan schade voorkomen.
Pagina: 1