Problemen bij installatie Fedora Core3, beschadigd bestand

Pagina: 1
Acties:

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik ben nu al een tijd bezig om Fedora Core 3 te installeren en ik krijg steeds dezelfde foutmelding. De installatie start goed op maar wanneer de setup eenmal bestanden gaat kopieren krijg ik een foutmelding dat er een fout in een bestand zit, ik te weinig ruimte op mijn harde schijf heb of dat mijn hardware kapot is en dat daarom de installatie afgebroken wordt.

Nu heb ik al een installatie van cd, dvd en een net install geprobeerd en heb ik het geprobeerd met 2 verschillende cd-rom drives en ik krijg steeds dezelfde foutmelding. Mijn harde schijf is niet vol wanneer ik partitie informatie na de afgebroken installatie bekijk en windows installeerd prima dus aan de hardware kan het ook niet liggen.

Ik krijg de foutmelding wel in verschillende bestanden afhankelijk van welk installatie medium ik gebruik. Ik heb de md5 al nagekeken van de iso's die ik heb gedownload en die klopten niet, opnieuw gedownload en klopten weer niet, ook niet vanaf verschillende servers.

Ik begin hier nu aardig moedeloos van te worden. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05

BoAC

Memento mori

Als bij het downloaden van ISO's de data al niet klopt zou ik de hardware waarop je draait maar nakijken.
* Heb je veel packet loss bij het downloaden?
* Is je Inet verbinding betrouwbaar?
* Memtest al geprobeerd?
* Geen bad sectors op je hdd?

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb de iso's van de cd op mijn eigen pc gedownload en de iso van de dvd op die van mijn ouders, heb zelf geen dvd-recorder. Pc van mijn ouders is nog geen week oud dus het lijkt me sterk dat daar al bad sectors op staan.

Mijn internetverbinding is betrouwbaar en die van mijn ouders ook, nog nooit eerder corrupte bestanden gehad, ook niet met grote bestanden van een paar GB. Mijn packet loss heb ik niet bijgehouden en ook geen memtest.

Het lijkt me allemaal wel heel toevallig als er in het downloaden iets niet goed zit als ik download via 2 verschillende verbindingen en gebruik maak van 2 verschillende verbindingen en 3 verschillende media.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Dood geheugen kan ook in een week ontstaan hoor. Nog sterker, misschien kwam het dood de fabriek uit. Als je dus eerst eens met memtest je geheugen test (stouw de FC3 cd erin, en ipv op enter te rammen tik je memtest in, wel gevolgd door n enter). Dan weet je snel genoeg of dat deugt.

Schaadt het niet, dan baat het niet