Toon posts:

outlines plaatje in Illustrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van deze plaat KLIK PLAATJE
een mooie grote strakkere versie maken. (Hij moet namelijk op posterformaat geprint gaan worden)
Nu heb ik wel eens zitten klooien met Illustrator en ik zou 'm natuurlijk handmatig kunnen gaan overtrekken met lijntjes, maar ik vraag me af of zoiets ook sneller kan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit gemakkelijker kan aanpakken?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Er zijn 2 manieren om dit te doen: handmatig overtrekken en vector tracen. Met het plaatje dat jij geeft is vector tracen een eitje. voor meer informatie kun je [google=illustrator vector trace bitmap]. Er zijn ook wel een groot aantal gratis programma's die kunnen vector-tracen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Moet het perse dat plaatje van nederland zijn of mag het ook een andere afbeeling zijn?
Hier staan namelijk de kaart van nederland in eps klik

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Like Streamline

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Streamline is waardeloos, hopeloos verouderd, nergens meer te krijgen en qua accuratesse al lang ingehaald door Illustrator zelf.

Zoek eens naar PDF'jes van regeringsdocumenten of iets dergelijks, daar staan vaker zo'n kaartjes in. Open de betreffende pagina van zo'n PDF in Illustrator en klaar. Dit moet je niet gaan vectorizen, dat heeft totaal geen zin.

teveel zooi, te weinig tijd

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:29
Of gebruik de clipart in Word en kopieeer dat naar Illustrator. Werkt vaak ook prima.
Pagina: 1