Toon posts:

Hardware-herkenningsprogramma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb onlangs windows opnieuw geïnstalleerd op de computer van mn neef. Maar sindsdien heeft hij geen geluid. Windows herkent de audiokaart niet. Nou heb ik ooit iets gelezen over een programmaatje dat alle aangesloten hardware herkent, zodat je er de juiste driver bij kan vinden. Weet iemand hoe dat programma heet?
Ik heb gezocht maar niets gevonden..

bvd.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Control panel / Device manager?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Everest is your friend.
Voor nieuwe hardware ook Everest beta proberen.
Verder kan het nuttig zijn om deze ook eens door te nemen:
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]
Kast openmaken en lezen wat erop staat is eigenlijk nog de betrouwbaarste methode :)

[ Voor 75% gewijzigd door Henk007 op 06-05-2005 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:43:
Control panel / Device manager?
Daar staatie dus tussen als onbekend apparaat...
Ik zal het proberen, alvast bedankt

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:45:
[...]
Daar staatie dus tussen als onbekend apparaat...
En dan installeer je even de bijpassende driver. Is het toevallig onboard sound? Dan moet je de drivers van het moederbord installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:47:
[...]

En dan installeer je even de bijpassende driver. Is het toevallig onboard sound? Dan moet je de drivers van het moederbord installeren.
Windows kan niet een driver installeren voor een apparaat waarvan windows niet weet wat het is...
Het is bdw een vrij oud pci-kaartje

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Unknown Device Identifier 4.00
Identify unknown devices not recognized by Windows in your system especially after you reinstall your system and cannot figure out what all those yellow question mark labeled devices really are. Help you search for workable drivers on the Internet and contact hardware manufacturer or vender directly. Driver backup is optional after you have all your device drivers installed. USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified. Driver backup is optional. English and French interfaces.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:54:
[...]

Windows kan niet een driver installeren voor een apparaat waarvan windows niet weet wat het is...
Het is bdw een vrij oud pci-kaartje
Windows kan dat niet automagisch dan. Maar je kunt zelf wel even aflezen op de pci kaart wat voor codes/nummers erop staan. Deze kun je dan opzoeken met Google o.i.d. om de juiste drivers te zoeken en te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:59:
[...]

Windows kan dat niet automagisch dan. Maar je kunt zelf wel even aflezen op de pci kaart wat voor codes/nummers erop staan. Deze kun je dan opzoeken met Google o.i.d. om de juiste drivers te zoeken en te installeren.
Vergeten in de SP te zetten, dat heb ik al gedaan.

Edit: probleem is opgelost. Dank u allen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 20:03 ]

Pagina: 1