Emtec DVD+R Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik heb laatst bij de Media Markt 5 dvd+R'tjes (4x) gekocht van Emtec. Vandaag heb ik voor het eerst gebrand. De eerste keer mislukte hij (snelheid 4 x, er is geen andere keuze), dus ik nog een keer proberen. Maar nee hoor, ook de tweede poging is mislukt :( (ook weer op 4x). Dus ik kijk even op een papiertje wat erbij zat, staat het volgende:
Deze DVD+R 4 x is uitsluitend bestemd voor gebruik in een brander of recorder met als standaard DVD+R/+RW. Voor de toestellen met een lagere of HOGERE snelheid, moet er een aanpassing gebeuren naar een firmware met 4 x snelheid!
En ik heb een Pioneer 16x DVD+/- Double Layer Brander. Is dit de reden waarom ze steeds mislukken??

P.S Ik weet geen ander sub-forum waar ik dit zou moeten plaatsen.. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Ivo NL op 06-05-2005 19:43 ]

Android fanboy

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Post eens de media code en het brandprogramma. Kijk ook eens op de site van Pioneer of je brander deze media ondersteund.

Tip: koop de volgende keer eens bij een internet winkel _goede_ lege DVD's (bijvoorbeeld Fuji's 8x met media code YUDEN000T02, om maar iets te noemen). 4x branden met een 16x brander is ook een beetje zonde.

Specs Casemod

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat voor brandprogramma heb je gebruikt?

Ik heb toevallig ook zo'n 4x EMTEC DVDtje gekregen, heb die mooi op 8x gebrand _/-\o_
Werkte prima, mooi met hacked firmware over mijn brander heen, en brand nu bijna alles op 8x :)

[ Voor 2% gewijzigd door Phyxion op 06-05-2005 21:13 . Reden: tikko ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ivo NL
Ik gebruik Nero Burning Rom.. Morgen ga ik terug naar de Mediamarkt, daar ga ik ze maar even inruilen voor 16x dvdtjes! :X

Media Code is nergens te bekennen.

Trouwens, de Emtec 4x dvd+r'tjes die ik gekocht heb zijn de rainbow colour dinges, waren 6 euro voor 5 stuks.

[ Voor 39% gewijzigd door Ivo NL op 06-05-2005 21:40 ]

Android fanboy

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45
Zouden gewoon moeten werken, komt er gewoon op neer dat deze DVD's niet op deze fikker willen werken of dat de firmware deze DVD's niet lust

• Ivo NL
Helaas, alles heeft niets geholpen. Ik heb nog Aspi-drivers van Medion gekregen :? (top service overigens). Maar ook dit hielp niet. Daarna nog een keer gebeld, ze gaan een monteur sturen om de Dvd-Brander te vervangen.

Android fanboy

• mad-dog
Ivo NL schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:45:
Helaas, alles heeft niets geholpen. Ik heb nog Aspi-drivers van Medion gekregen :? (top service overigens). Maar ook dit hielp niet. Daarna nog een keer gebeld, ze gaan een monteur sturen om de Dvd-Brander te vervangen.
Die brander vervangen zal het probleem echt niet oplossen, dit is puur een probleem tussen DVD en Brander/firmware brander

• Ivo NL
Nou ja, dan moet die monteur dat maar zelf uitvogelen hoor. Als het maar wordt opgelost. Trouwens, als ik in everest kijk, zie ik m'n 2 spelers:

1 = LG DVDspeler
2 = CD-Rom speler (moet eigenlijk de DVD brander zijn)

Hoe moet ik dat veranderen?

Android fanboy

• mad-dog
Ivo NL schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:04:
Nou ja, dan moet die monteur dat maar zelf uitvogelen hoor. Als het maar wordt opgelost. Trouwens, als ik in everest kijk, zie ik m'n 2 spelers:

1 = LG DVDspeler
2 = CD-Rom speler (moet eigenlijk de DVD brander zijn)

Hoe moet ik dat veranderen?
Medion zal echt geen support geven op alle DVD's, denk dat je dus maar beter andere DVD's kan gaan halen en een medialist bij Pioneer

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 08-05-2005 20:33 ]

Pagina: 1