Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC boot automatish

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb net wat weer bezig geweest in mijn pc'tje en het natuurlijke kortslutingske gemaakt denk ik. Want pc bleef haperen. Dacht geen probleem trek alles eventjes uit en steek alles terug in. Blijkt dat mijn pc automatish boot. Trek steker terug uit en kijk het knopje na en trek deze uit en probleem blijft nog steeds zelfs al is het knopje ontkoppelt.
-heb baterij er een half uurtje uitgelaten
-al mijn electronica snufjes en ledjes ontkoppelt

Pc wil wel straten maar gaat niet over tot bootscreen dus blijft zwart beeld denk dat de voeding nog oke is want alles draait van ventilatoren normaal en heb geen afwijkingen met mijn multi meter.

Iemand raad?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Staat je bios misschien op "Power loss restart" want dat zorgt er voor dat zodra je de stekker uit je pc haalt hij automatisch start als de stekker er weer in gaat.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet niet want er voor stond deze altijd af. En in mijn bios geraak ik niet meer :(

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Bouw je hele systeem eens uit, hang er een speaker aan en verder nix... Dan zou je een piepjescode moeten krijgen. Vervolgens steek je een voor een de vitale onderdelen terug (cpu, mem, vga, hd). Dan zou je het systeem aan de hand van piepjes terug moeten kunnen krijgen. Ook zou ik als eerste je BIOS eens clearen.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
[/quote]Staat je bios misschien op "Power loss restart" want dat zorgt er voor dat zodra je de stekker uit je pc haalt hij automatisch start als de stekker er weer in gaat.
[quote]

Hij zegt dat hij "de batterij" er uit heeft gehaalt, als ik hier uit mag gaan van de bios batterij, zal het waarsschijnlijk niet zo zijn dat "power loss restart" een default setting is. Verder zou ik mobo proberen te ruilen met iemand.

Learn to forget...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:38:
Hoi

Heb net wat weer bezig geweest in mijn pc'tje en het natuurlijke kortslutingske gemaakt denk ik. Want pc bleef haperen. Dacht geen probleem trek alles eventjes uit en steek alles terug in. Blijkt dat mijn pc automatish boot. Trek steker terug uit en kijk het knopje na en trek deze uit en probleem blijft nog steeds zelfs al is het knopje ontkoppelt.
-heb baterij er een half uurtje uitgelaten
-al mijn electronica snufjes en ledjes ontkoppelt

Pc wil wel straten maar gaat niet over tot bootscreen dus blijft zwart beeld denk dat de voeding nog oke is want alles draait van ventilatoren normaal en heb geen afwijkingen met mijn multi meter.

Iemand raad?
IMHO het verkeerde forum, volgens mij hoort dit meer thuis in PMG, maar goed.
Ik zou eens in je BIOS kijken. Ik denk dat alle instellingen geweist zijn, en er staat denk ik een optie bij in de richting van "what to do when AC power back". Dan zal mogelijkheden zijn iets in de richting van Power Off, Power On, Last State. Die van jou zal dus op 1 van de laatsten staan, dat zal dus op Power Off moeten staan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
yup heb je idd gelijk in verkeerd forum. heb net video kaart al geswitch en het probleem deed zich al niet meer voor. Nu nog uitzoeken wat er met de video kaart is gebeurt

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit topic is in ieder geval in het verkeerde forum geopend, ik ga 'm echter niet moven omdat ik de grootste moeite heb om kaas te maken van de zinsbouw van je topicstart. Als je verder nog problemen hebt hiermee kan je een nieuw topic in een juist forum aanmaken, maar mag ik je vragen om dan wel een keer een spellingschecker eroverheen te halen?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.