Toon posts:

Problemen met Athlon :(

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een P200 MMX (Matrox Mystique + Voodoo 1 & 3.2GB HD) Ik heb gisteren dus een nieuwe HD gekocht omdat hij een beetje erg klein was (Eindelijk kabel modem ;) ) Ik heb een 20.5 GB gekocht maar me comp. gaf aan dat het een 8.5GB was, Bios flashen werkte ook niet DUS dan maar ook gelijk een nieuw processortje (AMD 700)

Nu werkt me HD dus helemaal TOP maar als ik nu dus een spel ga spelen (Bijv. SoF) krijg ik een zwart scherm of 1 frame en dat was het dan :( (Ik wou nog ff wachten met het kopen van een nieuwe video kaart omdat ik ff wou kijken of die nieuwe voodoo wat zou worden.. die verkoper zij dat ik GEEN problemen zou krijgen)

Ik heb (volgens mij) alles geprobeert zoals nieuwe drivers, Dx opnieuw installeren, Win98 opnieuw en zelfs WinME beta (Kwam zelfs minder ver!)

Weet iemand of je echt een nieuwe video kaart MOET hebben als je een athlon koopt (Ondankts dat het een stuk trager gaat) Ik kan natuurlijk nu ook wel weer snel een kaartje halen maar het houd toch een keer op. (Aangezien het allemaal BEGON met een HD!!!)

Thx!

(Heb ook ff een oud spel gespeeld, Quake 2 en die werkt wel helemaal goed)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
euh, je moet niet verwachten dat SOF gaat draaien op je voodoo 1, heel simpel, dat gaat hij gewoon niet doen.

Ik weet niet of je het weet, maar je hebt dus voor jezelf al antwoord gegeven, q2 werkt wel, sof niet, en hoe oud is q2?
en sof?

Wordt toch een nieuwe videokaart, maat :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb een 20.5 GB gekocht maar me comp. gaf aan dat het een 8.5GB was, Bios flashen werkte ook niet DUS dan maar ook gelijk een nieuw processortje (AMD 700)
EEH? Het verband ontgaat me even. Een nieuw mobo+processor, okay, maar alleen een nieuwe proc? ;)
Koop gewoon een TNT2tje 2ehands erbij. Ben je gelijk weer helemaal bovenaan

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook een nieuw mobo... :)

-

Waarom werkte SoF eerst dan wel op me P200 (Niet soepel maar werkt wel) en geen ENKEL spel wat Dx7 gebruikt werkt! en deze werkten eerst wel... Bij sof moet je dus de CD-Key invoeren en dan licht dat _ dingetje 1 keer op en dan staat me comp vast.

En ik kan nu wel allz gaan kopen maar als het dan nog niet werkt? houd dit ooit een keer op? Ik was eigenlijk alleen van plan om een nieuwe HD te kopen maar het is toch al wat meer gaan kosten :( (Ik kan wel blijven kopen maar het houd toch een keer op!)

Verwijderd

douw direct 6 er is op, misschien helpt dat

Verwijderd

Voor Voodoo kaarten zijn er speciale DX 7 drivers . http://www.3dfx.com

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers had ik al getest... (werkte OOK niet.) ik heb nu WEER me hd geformateerd en ff wat lopen testen met mechwarrior 3.. die werkt wel. SoftWare rendering werkt, Primary Display (Matrox) werkt ook maar als ik hem of 3DFX zet werkt die ook niet meer (Krijg weer zwart scherm) ik heb dus die 3DFX kaart er uit getrapt en WEG waren me problemen (Krijg nu alleen gezijk over me video memory maar wat wil je met de eerste generatie 3D kaarten ;)

Ik ga dus nu ook nog een nieuwe video kaart kopen. Ik zat te denken aan die matrox G200 32MB (399 piek) is dit een beetje een goede?

ThX!

(Als dit nog niet werkt trap ik dus dat hele systeem het raam uit... ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Whopz! G400 bedoel ik.... (Single)

Verwijderd

Bij een Athlon hoort eigenlijk een GeForce...!

Verwijderd

Denk er wel aan ook even de AGP poort driver AGP166e.exe te installeren...(ALi)

Verwijderd

Een goeie niet dure is TNT-2. of Voodoo3
Als je veel games speelt --> GEEN MATROX
Als je beetje geld hebt ---> Geforce, probeer eens bij vraag en aanbod te kijken, das het best denk ik.......................

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je moet wel oppassen met een geforge en een Athlon, deze twee onderdelen slurpen veel stroom, en is een goede voeding van belang!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Op de doos van SOF staat toch echt dat ie werkt met een Voodoo (1) kaart.
Nieuwe kaart kopen is dan ook wat overdreven.
Lijkt me dan toch echt een driverprobleem o.i.d.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1